Arja Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Ik gok ook op een raap. Er zijn zoveel soorten en kleuren en vormen en lengtes. Quote
Mellie Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Aha. Gewoon zonder de mei. Ik dacht ook dat een meiraap veel paarser is, maar had een vermoeden dat het zoiets moest zijn. Super. Dat moet ik dus gaan telen! Weet ik wat voor zaden ik moet gaan bekijken. Dank voor het meedenken. Quote
Mellie Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Des vertes marteau turnip, lijkt er veel op. Een raap.Pffff die dingen zijn amper te krijgen zeg! Quote
Arja Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 snelle google actie levert deze op, in belgie: https://www.online-tuincentrum.be/Zaden-Vilmorin/Raap-zaden/Vilmorin-Zaden-Raap-Vertus-Marteau-5g/ Quote
Mellie Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Ja die heb ik ook gevonden. €7 verzendkosten.Heb ook een nl bedrijf. Daar moet je weer minimaal 5 stuks afnemen en ze leveren pas over minimaal 2 weken ivm bevoorrading. Grrrr. Altijd balen dit soort dingen. Quote
Arja Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Ja, het is niet zo'n hippe groente. Misschien kun je aan een Belgische forummer vragen het naar je op te sturen. Hoewel, dan heb je ook twee keer portokosten. Tenzij die forummer het lokaal kan kopen. Gedoe... Wat je ook kan doen is een andere soort raap uitproberen. De Bolster heeft een paar soorten. En volgens mij heb ik nog zaad liggen van Soester knolletjes, uit de ruildoos. Hebben? Quote
Mellie Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Gniffel rapen zijn superhip. Waarom weten mensen dat niet? Ik probeer graag een soesterknol uit. Lijkt me lekker. Quote
Arja Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Leuk, pm me even met je adres,cdan stuur ik je wat zaadjes toe. Ik heb er niet vreselijk veel, maar kan er wel wat missen zodat je ze kunt uitproberen. 1 Quote
Erny Geplaatst: 18 februari 2022 Auteur Geplaatst: 18 februari 2022 (aangepast) Misschien wil je dan ook wat Meiraapjes / Meiknolletjes - zaad @Mellie ? Die kun je nu zaaien en dus redelijk klein oogsten. Groot is niet lekker bij deze raapjes. Heb net een nieuw zakje van Van Der Wal binnen. De Platte Witte. https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/zaadgids-online/groentezaden-fijnzadig/rapen-of-knollen/platte-witte-mei 18 februari 2022 aangepast door Erny 1 Quote
Anneliesdj Geplaatst: 21 maart 2022 Geplaatst: 21 maart 2022 Heeft iemand een idee watvoor Roos ik heb? Ooit gekregen en kortgeknipt tot op kniehoogte, dat jaar en het jaar ernaar hadden ze geen bloemen. Laatste 2 jaar heb ik alleen de uitgebloeide bloemen weggeknipt. Bloemen komen als trossen (3-5) bij elkaar en in het najaar komen er bottels aan. Kortknippen als een trosroos geeft dus dat jaar geen bloemen. Ik wil graag weten hoe ik ze wel moet snoeien want ik ben nu ook niet heel tevreden over de hoeveelheid bloemen. Ze bloeien wel heel lang door, regelmatig zitten er eind oktober/november nog bloemen aan. Quote
Mellie Geplaatst: 28 maart 2022 Geplaatst: 28 maart 2022 Heb je ook een foto dat de roos in bloei is? Dat is wel makkelijker dan de struik zelf. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Iemand enig idee wat dit is? Heb dit 2 jaar geleden voor het eerst gespot in de tuin. De dochter vond het net kleine waterlelies en vond ze heel mooi. Blad is ook exact dat van een waterlelie, maar dan inie minie. Zijn allemaal bundeltjes blad en af en toe wat gele bloemetjes. Omdat ze ze zo leuk vond en ach, ik had er geen last van, heb ik ze laten staan. Hoe little did I know…. Het neemt nu de hele tuin over. Het komt overal op. Ben nu begonnen met de grote opruim. Maar nog best wat lastiger dan ik dacht. Quote
willemGN Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 ik kan even niet op de naam komen. Wat ik wel weet is dat het plantje ook kleine bolletjes produceert en dus nog lang aanwezig kan zijn daardoor. 1 Quote [*]
Sin Fronteras Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 25 minutes ago, Mellie said: Iemand enig idee wat dit is? Speenkruid (Ficaria verna) 1 Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Erny Geplaatst: 29 maart 2022 Auteur Geplaatst: 29 maart 2022 (aangepast) @Mellie Ja, Speenkruid, jonge blaadjes kun je eten (mits hij nog niet bloeit). https://ons-genot.nl/eetbare-planten-speenkruid/ En er was ook iets over dat Speenkruid exact na een bepaalde hoeveelheid zonuren gaat bloeien. Kan dit alleen niet meer terugvinden. 29 maart 2022 aangepast door Erny 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Ik zag iets onkruidigs, maar bij het uitgraven bleek er een dik stuk wortel onder te zitten, waar de blaadjes aan ontspruiten. Ik herinner me geen aanplant op deze plek. Iemand een idee wat het is? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Het lijkt wat op schorseneren? 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Zijn de blaadjes behaard? Kan het deze zijn? https://waarneming.nl/species/6568/ Quote
Mellie Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 Lijkt wel op schorseneren maar volgens mij moeten ze dan puntiger zijn en heb je dan minder blad als ze nog zo klein zijn. Lijkt er wel op, maar denk dat het wat anders is. 1 Quote
fre3ke Geplaatst: 29 maart 2022 Geplaatst: 29 maart 2022 (aangepast) Klopt als een bus. Dank. Hier stonden ooit schorseneren, en eentje kwam ieder jaar weer terug. Vorig jaar heb ik geprobeerd hem uit de grond te halen. Blijkbaar is er toch een stuk blijven zitten. 29 maart 2022 aangepast door fre3ke 1 Quote
Arja Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 Het staat in de kruidentuin, maar er zijn wat naambordjes aan de wandel gegaan. Het is meerjarig, kwam dit voorjaar gewoon weer terug. Het ruikt en smaakt een beetje fris/zoetig, ergens tussen venkel en munt in, ik kan het totaal niet plaatsen. Iemand enig idee wat het is? 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 Dat is dropplant, Agastache 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Adrielle Geplaatst: 13 april 2022 Geplaatst: 13 april 2022 Op 2-4-2022 om 20:15, angela zei: Iemand een idee? Veronica Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.