Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Heermoes. Zijn een paar soorten van, dit lijkt me eigenlijk niet de gewone, maar de grotere variant ( die minder erg is ) Of wel de gewone, maar dan bloeistengels. Maar dan had er vorig jaar ook al heermoes hebben moeten staan. Stond dat er vorig jaar ook al ?

Is het het eerste wat je op je tuin vindt ? , dan deze goed met wortel en al uitroeien.

Geplaatst:

Wij wonen hier nog maar enkele weken. Dus best uittrekken?

Geplaatst:

tsja, steeds wegschoffelen en deze sporendragers zeker weghalen;

is toch een blijverdje, wij schoffelen elke week alles weg entoch....dit jaar maar eens lavameel gestrooid, ben benieuwd

ontopic: iemand een idee wat dit tuincentrumstruikje is?

P405113620671554444716.JPGP405113762251554444719.JPG

Geplaatst:

In mijn moringaboom van de kweker komt een ander plantje omhoog aan de voet. Voordat ik het weghaal als onkruid, ben ik wel nieuwsgierig wat het eigenlijk is. Dit was een kweker van ‘bijzondere’ planten zeg maar, allemaal binnen, dus het kan ook zomaar een zaailing van een andere bijzondere plant zijn. Hij had o.a. Wietplanten, heilige basilicum, moringa etc. Weet iemand wat dit plantje is? 723F6AFF-06FD-4284-9FB8-759FECCBC7DD41391554484057.jpeg

Pa ik krijg met gen mogelijkheid de foto rechtop

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Tussen de aardbeien kwam dit omhoog kan iemand mij vertellen wat dit is?[ZIE HIERBOVEN ]

Geplaatst:

Foto twee is heermoes (Equisetum arvense), dat levert problemen op tussen je aardbeien, de plant op foto één kan ik nog niet thuisbrengen, misschien een salvia-achtige?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dank je , ik dacht eigenlijk dat het bij elkaar hoorde

Het laat zich ook niet erg makkelijk verwijderen

Geplaatst:
Linked Image

Pa ik krijg met gen mogelijkheid de foto rechtop

Ik wel!

Doet me denken aan kleine veldkers. Dat is wel onkruid, maar ook eetbaar.

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Tanja, dit lijkt op veldkers op een andere kruisbloemige.

Geplaatst:

Dank! Na twee keer dezelde reactie en daar ook google eens op losgelaten, denk ik dat jullie helemaal gelijk hebben. Ik zag dat veldkers het goed doet op een verwilderd plekje in de tuin. Nu heb ik nauwelijks tuin meer, maar nog wel een stukje waar een magnolia staat. Daar is de grond uiteraard arm, maar wie weet. Ik ga de veldkers gewoon daar neerzetten, als het echt zo’n makkelijke groeier is doet ie het misschien.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Linked Image

Linked Image

Laatste keer deze week wie weet wat dit is in een mum van tijd opgeschoten(niet in de moestuin)

Geplaatst:

Lijkt heel veel op pioenroos.

Zie bericht van 30 maart.

Geplaatst:

klopt hoor. Is pioenroos.

Geplaatst:

sorry, nog maar eens: iemand een idee wat dit tuincentrumstruikje is?

P405113620671554444716.JPGP405113762251554444719.JPG

Geplaatst:

Ik had hem wel eerder langs zien komen, Rob, maar het enige wat ik dacht is dat het er eerder uitziet als een zaailing van een of andere boom of heester dan als een struikje dat zo bij een tuincentrum vandaan komt. Maar mijn struiken- en bomenkennis is matigjes.

Geplaatst:

Ik denk pruim, Prunus. Maar niet zeker.

Geplaatst:

thnx, ik ga m planten en dan zien we wel verder

Geplaatst:

Ziet er verdacht veel uit als een zaailing van de boswilg. Het feit dat de plant ook helemaal aan de zijkant van het potje staat geeft mij het vermoeden dat de oorspronkelijke plant is doodgegaan.

Geplaatst:

Dat was mijn twijfel ook inderdaad, de enige andere optie voor mij was Boswilg, de zijtakken en de stand daarvan deden mij twijfelen. Als het boswilg is, is dat met een week of wat anders wel te zien hoor.

Geplaatst:

Ik zou er 3 van bij willen plaatsen ,maar ken de naam ervan niet meer

Er komen fijn roze bloemetjes aan en het wordt wel groter in omvang ,hier is het bij gesnoeid

IMG001522411555168235.JPGIMG001668511555168263.JPG

Geplaatst:

Oregano, wordt ook als wilde marjolein verkocht.

Geplaatst:

Ik denk gamander ofwel Teucrium.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic