Jump to content

Groentela vol bacteriën

kustlijn

Recommended Posts

Onderzoekers waarschuwen dat de groentela in een koelkast meer dan 750 keer bacteriën bevat dan veilig is. Hier zitten onder andere de ziektemakers E. coli, salmonella en listeria tussen.

We zouden de koelkast vaker schoon moeten maken

De onderzoekers bekeken de groentela van ruim 30 koelkasten bij mensen thuis. Hieruit bleek dat er gemiddeld 7850 bacteriën per vierkante centimeter zaten. Sommige bevatte zelfs meer dan 129000. Een schone omgeving heeft tussen de 0 en 10 bacteriekolonies per vierkante meter…

“Het hele idee van een koelkast is om voedsel veilig en gezond op te bergen en de kans op bacteriën en schimmels tegen te houden. Een koelkast kan dat alleen als hij regelmatig grondig schoongemaakt wordt. Als de bacteriën eenmaal binnen zijn kunnen ze zich snel vermenigvuldigen”, zegt Paul McDonnell van Microban Europe.

Zeg eens eerlijk, hoe vaak maak jij de koelkast schoon?

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/10750853/__Groentela_vol_bacterin__.html?cid=rss

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

1 of 2 keer per jaar kuis ik de koelkast uit

Tja, als je alles superschoon houd en je komt niet meer in contact met bacteriën, schimmels, virussen, ... dan ben je veel vatbaarder als je hier toch mee in contact komt. Ik ga er dus vanuit dat je niet alles te proper moet houden, in de tuin zitten er ook veel bacteriën.

Ik dacht altijd dat die kleine slakjes,pissebedden,oorwormen e.d. die bij mij uit de bloemkool,sla etc. kruipen de groentela wel vrij vraten van bacteriën??

Even a broken clock is right twice a day

Ja dat is zo, en de meeste dingen liggen verpakt in de koelkast.

En op een toetsenbord zitten ook meer bacteriën dan op een wcbril.

En wat dacht je van munt- en papiergeld?

Toevallig vanmorgen de koelkast uitgesopt, ik liet een kan appelsap uit m'n handen glijden