Arja Geplaatst: 24 juni 2021 Geplaatst: 24 juni 2021 Ik kreeg ze van de buurvrouw, zij had ze ter plekke gezaaid en was ze nu aan het uitdunnen. Ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen hoor, vanmorgen lagen ze allemaal voor pampus, dus ik hoop dat ze nog bijtrekken. Ze staan er nog niet bepaald fier bij, ik zal melden hoe het verder gaat. Ook de raapstelen zijn een experiment. We vinden ze erg lekker en ik probeer ze vaak te zaaien, wat in sommige seizoenen goed lukt en in andere periodes matig. Als het de komende tijd koel blijft zou het kunnen lukken, bij warmte is het uiteraard hopeloos. Het is een geval nee heb je. Quote
RobO Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 slaboon argus ronde 2 nz spinazie zaailingen uitgeplant, nu pas? ja, nu pas, pfff Quote
Arja Geplaatst: 25 juni 2021 Geplaatst: 25 juni 2021 Witlof update voor @Patrijs Ze leven nog en zien er al iets beter uit. 1 Quote
Frans Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Winterprei geplant. Voorlopig heeft de prei geen aandacht meer nodig. In de 2 'tentjes' rechts van de prei staan sjalotten die binnen enkele weken oogstrijp kunnen zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Liekie Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Knolvenkel, die van die wedstrijd. En gipskruid, zandknop, boerenkool, paksoi, mini paksoi, chinese kool en een emmer met sla en rucola Quote
appelvrouw Geplaatst: 26 juni 2021 Geplaatst: 26 juni 2021 Lage gele boontjes en sla Florinred. Ik wil ook wel graag witlof zaaien maar heb nog geen plek… Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Mooie frames @Frans! Ziet er praktisch uit zo. Ik vind het altijd een gepuzzel, hier veel met elektrabuis in de weer en bamboestoken. Quote
acpronk Geplaatst: 27 juni 2021 Geplaatst: 27 juni 2021 Vandaag 2 zonnebloem plantjes en 2 watermeloen plantjes van een moestuin buurman gekregen en in de grond gezet. En 2 tomaten plantjes en 2 emmers om gier te maken aan een andere tuinbuur gegeven. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Nog een witlof update voor @Patrijs Ze doen het volgens mij best ok, ik zie nieuwe blaadjes in het midden van de plantjes ontstaan. Ze krijgen (nu nog) dagelijks water en veel liefde. Van mij dan, want mijn wederhelft haat witlof. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 28 juni 2021 Geplaatst: 28 juni 2021 Wat stokbonen en sla gezaaid op het oude knoflook bed, en wat mais en zoete aardappel geplant wat nog in pot stond. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 Gezaaid, op volgorde:Shanghai paksoiChinese kool Miss ChinaJapanse Pak-choy (van Horti Tops)KailaanTatsoi Green CoinBoerenkool scarletPalmkool Nero did ToscanaSpruitkool Long Island Improvedop het oude knoflook bed, dat is nu volgezaaid, op een rij olifanten knoflook na. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Swa Geplaatst: 2 juli 2021 Geplaatst: 2 juli 2021 Gezaaid: 5 meter boontjes, 2 soorten peterselie en 2 soorten wortel. Geplant: een twaalftal salie plantjes ter bescherming van de kool tegen het groot koolwitje en net op het moment dat ik aan het planten ben komen er zo 2 van die vlinders op m'n koolplanten zitten! Hoe doen ze het..... Dus vanaf morgen al die koolbladeren omdraaien en naar eitjes zoeken. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 12 blauhilde boontjesIjsbergsla en kropsla Witte bietjes Alba Vandaag weer verder. Ga de wedstrijdvenkel in de volle grond zetten en een mulchlaag van slakkenkorrels. 2 Quote
Annem@rie Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Hahaha @Mellie die slakkenkorrels zijn wel nodig. Ik weet niet wat er in deze venkel zit maar slakken galore! Ik had er een brede en dikke laag verdorde hulst bladeren omheen gelegd maar zelfs dat werkte niet. Zou venkel een soort van slakkenkruid zijn? 1 Quote
Arja Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Witlof update voor @Patrijs: En toen waren er nog drie. Nummer 5 achteraan was het sukkeltje van de familie en die is verwelkt. Nummer 4 is vannacht vermoedelijk door slakken verorberd. Ik heb nog drie blije plantjes, en een heleboel slakken die nu elders zijn gaan wonen. Quote
Patrijs Geplaatst: 3 juli 2021 Auteur Geplaatst: 3 juli 2021 Ze staan er mooier bij dan de witlof bij mij dit jaar, ik denk dat ze de overstroming wel gaan overleven, maar ze hebben het zwaar. Nog (off-topic) een foto van mijn verplantte witlof in '19 voor ik ze ging intafelen: 3-12-2019 - De moestuin van Patrijs - Moestuin Forum En on topic, vandaag pompoen bij gezaaid omdat het maar deels was opgekomen. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Radijs mix, ijsbergsla, kropsla wonder der 4 jaargetijden, biet oranje, een zeldzame Portugese soort, biet chioggia, Parijse en gewone wortel, Egyptische ui, gele boontjes, stamprinsesseboon purple teepee, rucola breedbladig en Italiaanse. Quote
mdubbelm Geplaatst: 3 juli 2021 Geplaatst: 3 juli 2021 Prei, pattisons en naaldboontjes uitgeplant, ook nog wat nieuwe boontjes gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 4 juli 2021 Auteur Geplaatst: 4 juli 2021 30 prei geplant en de eerste pompoen op het vroege aardappelveldje. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Jeanne heijmans Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 Jullie leggen nog boontjes? Oke ga ik het morgen ook nog enkele doen.wil veel wecken Quote
acpronk Geplaatst: 4 juli 2021 Geplaatst: 4 juli 2021 Struikboontjes kunnen nu nog had ik net gelezen. Stokbonen dus niet meer (wel bijna week geleden gezaaid (niet allemaal gelegd, sommigen ook gegooid want iets te ver)) voordat ik het gelezen had. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 6 juli 2021 Auteur Geplaatst: 6 juli 2021 Stamboontjes. Quote De moestuin van Patrijs
Frans Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Vandaag 16 potjes met sperziebonen in de vollegrond gezet. Dit is de tweede serie sperziebonen van het jaar. Een derde en laatste serie moet nog volgen. Normaal trek ik alleen de eerste serie voor in potjes en zaai ik de rest rechtstreeks in de vollegrond. Blij dat ik dat deze keer niet heb gedaan want met het weer van de afgelopen dagen zouden ze grotendeels verzopen en verrot zijn. De planten staan in de nettenkooi waar eerst tuinbonen stonden (er staan er nog een paar om af te rijpen om het zaadgoed voor het volgende jaar te verkrijgen). Normaal is het niet zo slim om sperziebonen te poten op de plaats waar kort ervoor nog tuinbonen stonden maar door het voormalige pad tussen de 2 rijen tuinbonen om te spitten, en daar de planten neer te zetten, werd dat bezwaar omzeild. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.