Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg ze van de buurvrouw, zij had ze ter plekke gezaaid en was ze nu aan het uitdunnen. Ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen hoor, vanmorgen lagen ze allemaal voor pampus, dus ik hoop dat ze nog bijtrekken. Ze staan er nog niet bepaald fier bij, ik zal melden hoe het verder gaat.

Ook de raapstelen zijn een experiment. We vinden ze erg lekker en ik probeer ze vaak te zaaien, wat in sommige seizoenen goed lukt en in andere periodes matig. Als het de komende tijd koel blijft zou het kunnen lukken, bij warmte is het uiteraard hopeloos. Het is een geval nee heb je. 

Geplaatst:

Winterprei geplant.

prei2021_1.thumb.JPG.6f5009cbfbaffbdaddb2d225ed525983.JPG

Voorlopig heeft de prei geen aandacht meer nodig. In de 2 'tentjes' rechts van de prei staan sjalotten die binnen enkele weken oogstrijp kunnen zijn.

prei2021_2.thumb.JPG.3142317aae18e232bea782dc1771355a.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Nog een witlof update voor @Patrijs

Ze doen het volgens mij best ok, ik zie nieuwe blaadjes in het midden van de plantjes ontstaan. Ze krijgen (nu nog) dagelijks water en veel liefde. Van mij dan, want mijn wederhelft haat witlof. 

20210628_160615.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Gezaaid: 5 meter boontjes, 2 soorten peterselie en 2 soorten wortel.

Geplant: een twaalftal salie plantjes ter bescherming van de kool tegen het groot koolwitje en net op het moment dat ik aan het planten ben komen er zo 2 van die vlinders op m'n koolplanten zitten! Hoe doen ze het..... Dus vanaf morgen al die koolbladeren omdraaien en naar eitjes zoeken.

• Like 1
Geplaatst:

12 blauhilde boontjes
Ijsbergsla en kropsla
Witte bietjes Alba

Vandaag weer verder. Ga de wedstrijdvenkel in de volle grond zetten en een mulchlaag van slakkenkorrels.

• Like 2
Geplaatst:

Hahaha @Mellie die slakkenkorrels zijn wel nodig. Ik weet niet wat er in deze venkel zit maar slakken galore! Ik had er een brede en dikke laag verdorde  hulst bladeren omheen gelegd maar zelfs dat werkte niet. Zou venkel een soort van slakkenkruid zijn?

• Like 1
Geplaatst:

Witlof update voor @Patrijs:

En toen waren er nog drie. Nummer 5 achteraan was het sukkeltje van de familie en die is verwelkt. Nummer 4 is vannacht vermoedelijk door slakken verorberd. Ik heb nog drie blije plantjes, en een heleboel slakken die nu elders zijn gaan wonen. 

20210703_115001.jpg

Geplaatst:

Ze staan er mooier bij  dan de witlof bij mij dit jaar, ik denk dat ze de overstroming wel gaan overleven, maar ze hebben het zwaar.

Nog (off-topic) een foto van mijn verplantte witlof in '19 voor ik ze ging intafelen:

3-12-2019 - De moestuin van Patrijs - Moestuin Forum

En on topic, vandaag pompoen bij gezaaid omdat het maar deels was opgekomen.

Geplaatst:

Radijs mix, ijsbergsla, kropsla wonder der 4 jaargetijden, biet oranje, een zeldzame Portugese soort, biet chioggia, Parijse en gewone wortel, Egyptische ui, gele boontjes, stamprinsesseboon purple teepee, rucola breedbladig en Italiaanse.

Geplaatst:

Vandaag 16 potjes met sperziebonen in de vollegrond gezet. Dit is de tweede serie sperziebonen van het jaar. Een derde en laatste serie moet nog volgen. Normaal trek ik alleen de eerste serie voor in potjes en zaai ik de rest rechtstreeks in de vollegrond. Blij dat ik dat deze keer niet heb gedaan want met het weer van de afgelopen dagen zouden ze grotendeels verzopen en verrot zijn.

bonen1.thumb.JPG.3a8c99c362c068ff45b4b966b0af05e8.JPG

De planten staan in de nettenkooi waar eerst tuinbonen stonden (er staan er nog een paar om af te rijpen om het zaadgoed voor het volgende jaar te verkrijgen). Normaal is het niet zo slim om sperziebonen te poten op de plaats waar kort ervoor nog tuinbonen stonden maar door het voormalige pad tussen de 2 rijen tuinbonen om te spitten, en daar de planten neer te zetten, werd dat bezwaar omzeild.

bonen2.thumb.JPG.1e7cd477ffcf3242e443e55b6ae2d367.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...