Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

en 4 andijvieplantjes (gekocht), prei twijfel ik nog over

(hier te H. zijn alle mogelijke en onmogelijke plagen en ziekten ruim voorradig, prei moet onder gaas en dan nog)

Geplaatst:

Ja ik ben op de markt ook met afgewend hoofd langs de groentemannen gelopen die allemaal ook bossen van 50 plantpreitjes voor een habbekrants verkopen. Wel vanmorgen twee kleine rijtjes witlof gezaaid, nog uit te dunnen later. En een half rijtje rood lof.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst: (aangepast)

Waren al op gepot, maar vielen iedere keer dubbel. Dus eindelijk het vogelnet aan de schutting weten te plakken en de tomatenplantjes er aan vast weten te binden.

Planten zijn verwilderd, want ik heb wel uit oksels spruitende takjes verwijderd, maar toch aantal takken, naast twee plantjes per pot. Maar welke je precies moet verwijderen of juist houden. Bloemtakjes zitten juist tegenover de oksels op de stam, maar af en toe toch ook weer oksels.

Oops camera ligt nog in de bijkeuken.

Ik had nog een plantje liggen die wat in water had gestaan om te herstellen,maar het is vol. Genoeg is genoeg ik ga geen pot meer zoeken en vullen voor AH tomaat.

aangepast door donaldk

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Gele courgettes de laatsten. Die zouden over een maandje de courgettes die meeldauw krijgen hier aan de beek, vervangen. Gaat over het algemeen super. Deze zijn om de woelmuis slachtoffers te vervangen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Roodlof, andijvie, snijbiet en veldsla gezaaid. En ook nog wat raapstelen, tai tsoi, zomerpostelein en rode zonnehoed. Oh ja, ook nog wat rucola gezaaid.

Edit: weer wat preitjes en bindsla uitgeplant en purple sprouting broccoli. 

aangepast door mdubbelm
Geplaatst:
Dragon. In het voorjaar was het mislukt binnen, nu buiten in pot voorgezaaid.

Kun je heel gemakkelijk stekken. Heb ik nu paar x gedaan. Helaas is mijn laatste stek opgegeten door slakken, maar als je ergens dragon ziet..?!
  • Thanks 1
Geplaatst:

Amsoi, tasoi, paksoi, andijvie,kervel, mizunce, sla, boerenkool, broccoli, bieslook. Ongetwijfeld allemaal niet precies in de juiste maand, maar ik kijk wel wat er lukt. 

• 3 weeks later...

Paar dagen dagen geleden stengelsla voorgezaaid in wc-rollen. Ik had zaden gekregen via dit forum. Ze kiemen heel goed. Ben heel benieuwd naar deze groente. 

Ook mizuna gezaaid en paksoi, en nog iets dat in hetzelfde zaailint zit. In de vollegrond dus waarschijnlijk voor de slakken 😟

O ja, kervel in pot.

Misschien nog wat palmkool morgen.

aangepast door fre3ke
Geplaatst:

Ik at vorige week kervel op een salade en toen vroeg ik me af waarom ik dat zelf niet zaai. 

verder ben ik vooral ruimte aan het maken. Van de vorige week gezaaide sla is niet veel opgekomen. De veldslazaailingen doen het wel goed. 

850DC41A-4C63-4E5A-AAFE-C28001A3F62E.thumb.jpeg.4890ea22599084b703024278453b9ae6.jpeg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...