Patrijs Geplaatst: 6 juli 2021 Auteur Geplaatst: 6 juli 2021 Misschien ad ik dat ook moeten doen, voorzaaien. Maar voorlopig is het hier nog droog. Vanmiddag nog een rij prei gezet en een flinke rij andijvie. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 en 4 andijvieplantjes (gekocht), prei twijfel ik nog over (hier te H. zijn alle mogelijke en onmogelijke plagen en ziekten ruim voorradig, prei moet onder gaas en dan nog) Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Ja ik ben op de markt ook met afgewend hoofd langs de groentemannen gelopen die allemaal ook bossen van 50 plantpreitjes voor een habbekrants verkopen. Wel vanmorgen twee kleine rijtjes witlof gezaaid, nog uit te dunnen later. En een half rijtje rood lof. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 8 juli 2021 Auteur Geplaatst: 8 juli 2021 Met opgeheven hoofd weer 60 preiplantjes geplant. 2 Quote De moestuin van Patrijs
donaldk Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 (aangepast) Waren al op gepot, maar vielen iedere keer dubbel. Dus eindelijk het vogelnet aan de schutting weten te plakken en de tomatenplantjes er aan vast weten te binden. Planten zijn verwilderd, want ik heb wel uit oksels spruitende takjes verwijderd, maar toch aantal takken, naast twee plantjes per pot. Maar welke je precies moet verwijderen of juist houden. Bloemtakjes zitten juist tegenover de oksels op de stam, maar af en toe toch ook weer oksels. Oops camera ligt nog in de bijkeuken. Ik had nog een plantje liggen die wat in water had gestaan om te herstellen,maar het is vol. Genoeg is genoeg ik ga geen pot meer zoeken en vullen voor AH tomaat. 8 juli 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Patrijs Geplaatst: 9 juli 2021 Auteur Geplaatst: 9 juli 2021 Twee pompoenen geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Boerenkool, voor het eerst voorgezaaid en nu buiten in de grond gezet, hoop dat ze nu de strijd tegen de slakken een keer overleven. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 juli 2021 Geplaatst: 11 juli 2021 Gele courgettes de laatsten. Die zouden over een maandje de courgettes die meeldauw krijgen hier aan de beek, vervangen. Gaat over het algemeen super. Deze zijn om de woelmuis slachtoffers te vervangen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 11 juli 2021 Geplaatst: 11 juli 2021 (aangepast) Roodlof, andijvie, snijbiet en veldsla gezaaid. En ook nog wat raapstelen, tai tsoi, zomerpostelein en rode zonnehoed. Oh ja, ook nog wat rucola gezaaid. Edit: weer wat preitjes en bindsla uitgeplant en purple sprouting broccoli. 11 juli 2021 aangepast door mdubbelm Quote
Patrijs Geplaatst: 12 juli 2021 Auteur Geplaatst: 12 juli 2021 Een rij prei geplant. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 12 juli 2021 Geplaatst: 12 juli 2021 Prei geplant en maar hopen dat de preimineervliegschade meevalt. Daarnaast rode biet en knolvenkel gezaaid. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 juli 2021 Auteur Geplaatst: 13 juli 2021 Hier ook de laatste twee rijen winterprei geplant. Hoofd omhoog, vingers gekruist. Quote De moestuin van Patrijs
Moonsparkle Geplaatst: 14 juli 2021 Geplaatst: 14 juli 2021 Nog wat stamsperziebonen, ik twijfel of ik met paksoi geduldig zal wachten tot half augustus of dat ik het vast zal proberen. Quote
Mellie Geplaatst: 14 juli 2021 Geplaatst: 14 juli 2021 Schaduwrijke plek heb ik altijd wel succes. Maar weinig zon hoor, anders schieten ze direct door. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 juli 2021 Geplaatst: 15 juli 2021 Wilde peen, om de keverdoder aan te trekken die ons van die engerlingen af gaat helpen. Verder ook winterandijvie, nog wat bietjes, verschillende soorten sla, zwarte rammenas, platte peterselie, nog een flinke rij mosterd, radicchio en wedstrijdvenkel. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 15 juli 2021 Geplaatst: 15 juli 2021 Een rij koriander en nog meer dille. Zal was overigens niet goed afgesloten, dus de rest is in het gazon ingezaaid. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 16 juli 2021 Geplaatst: 16 juli 2021 13 uren geleden, Mellie zei: koriander Ben ik 2 weken geleden verkeerd voorgelicht. Las het van Diana, die zei maart-mei. Nu las ik verder en Jelle (makkelijke moestuin) zegt april-augustus. Dus even plekje zoeken en ook zaaien. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
fre3ke Geplaatst: 16 juli 2021 Geplaatst: 16 juli 2021 Dragon. In het voorjaar was het mislukt binnen, nu buiten in pot voorgezaaid. Quote
Mellie Geplaatst: 16 juli 2021 Geplaatst: 16 juli 2021 Dragon. In het voorjaar was het mislukt binnen, nu buiten in pot voorgezaaid.Kun je heel gemakkelijk stekken. Heb ik nu paar x gedaan. Helaas is mijn laatste stek opgegeten door slakken, maar als je ergens dragon ziet..?! 1 Quote
Arja Geplaatst: 17 juli 2021 Geplaatst: 17 juli 2021 Amsoi, tasoi, paksoi, andijvie,kervel, mizunce, sla, boerenkool, broccoli, bieslook. Ongetwijfeld allemaal niet precies in de juiste maand, maar ik kijk wel wat er lukt. Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 17 juli 2021 Geplaatst: 17 juli 2021 Stambonen voor de late teelt in afgeknipte melkpakken. Moet nog beslissen of het daarna volle grond of in pot wordt. Quote
fre3ke Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 (aangepast) Paar dagen dagen geleden stengelsla voorgezaaid in wc-rollen. Ik had zaden gekregen via dit forum. Ze kiemen heel goed. Ben heel benieuwd naar deze groente. Ook mizuna gezaaid en paksoi, en nog iets dat in hetzelfde zaailint zit. In de vollegrond dus waarschijnlijk voor de slakken 😟 O ja, kervel in pot. Misschien nog wat palmkool morgen. 3 augustus 2021 aangepast door fre3ke Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Ik at vorige week kervel op een salade en toen vroeg ik me af waarom ik dat zelf niet zaai. verder ben ik vooral ruimte aan het maken. Van de vorige week gezaaide sla is niet veel opgekomen. De veldslazaailingen doen het wel goed. Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Ook nog wat zomerstekken meegenomen uit Frankrijk van een mooie doorloze braam en die in stukken geknipt en opgepot. Quote
Mellie Geplaatst: 8 augustus 2021 Geplaatst: 8 augustus 2021 De paarse broccoli verplant naar de volle grond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.