Patrijs Geplaatst: 11 mei 2021 Auteur Geplaatst: 11 mei 2021 Vanmorgen een vak geschoffeld, de knoflook e.d. staan er weer mooi bij. Vanmiddag bij een vriend op zijn nieuwe tuintje gekeken op een ander complex bij Noord Scharwoude op de klei. Het zag er mooi en groeizaam uit, vooral in de regen (16mm). Quote De moestuin van Patrijs
Arievd Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Vanmorgen rode pootuien gepoot met enkele grote afrikaantjes erbij geplant. Tussen de aardappels geschoffeld en koffie gedronken, daarna kwam donder en bliksem voorbij. Quote
Annem@rie Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 (aangepast) Ik heb alle tomaten, 40 soorten, uit huis verzameld en buiten gezet. Meteen alles netjes opgebonden en gediefd waar nodig. Ook ben ik begonnen met verpotten en poten van de tomaten. Morgen verder. Geen zon gezien hier, zelfs af en toe een drupje regen. Ik heb hier de doperwten bewonderd, een eerste klein oogstje zit er snel aan te komen. En de aubergine planten, wat zijn die prachtig zeg! Ik heb me niet eerder hier aan gewaagd maar alleen het mooie blad maakt het al de moeite waard. Ik zal daar binnenkort eens een foto van plaatsen want het regent nu. @HuubvG dat is een goede tip de netten met de warmtelijm aan elkaar plakken, ga ik ook doen. Ik moet een constructie voor de verschillende kolen gaan maken binnenkort. Vorig jaar te veel koolwitjes gehad, dit jaar meer planten voor mijzelf en een paar voor de rupsen. 11 mei 2021 aangepast door Annem@rie 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Aardappelen aangeaard. Gekeken onder de tunnel of alles oké was sinds de opzet gisteren. Alles oké, op een paar mini slakkensporen aan de binnenkant van de folie na... Spinazie gesneden. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 2 tomatenplanten en nog 1 spinazie plantje in de volle grond gezet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 mei 2021 Geplaatst: 11 mei 2021 Vooral bezig geweest met de nieuwe kippen en de jonge eendjes..gedoe allemaal. Toch ook alles even goed geobserveerd en gezien dat er wat worteltjes boven komen..helaas nog geen bietje te zien😟 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 De planten stoelendans. Gisteren en eergisteren heeft een deel buiten geslapenen nu mag de rest dat ook. Op de patio nog want geen tijd voor verpoten. Ook de nieuwe tent opgezet in de tuin. Het lukte in 40 min dus heb er vertrouwen in dat het straks een stuk sneller is.Ik heb ook allerlei kruiden uitgestoken voor een moeder die haar kind kwam ophalen en heeeeeel veel onkruid verwijderd. Een beetje zon en die paardenbloemen en hondsdraf gaan als een tierelier zeg Quote
Patrijs Geplaatst: 12 mei 2021 Auteur Geplaatst: 12 mei 2021 Vanmorgen eerst de asperges gedaan daarna een vak geschoffeld en onkruid met de hand weggehaald bij de tuinbonen, kool en prei. Begonnen met de eerste zomerplanten naar het kasje te brengen. Een rij broccoli verplant van de platte bak naar de volle grond. Bezoek gehad in het theehuis. Witlof geoogst, sla en de laatste radijs van onder glas. Wat groente geruild voor prei die ging schieten. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 (aangepast) Gras gemaaid, naaldboontjes en nog wat courgettes gezaaid. Kerstomaat die niet in de kas komt opgepot. Ook courgettes die ik eerder had gezaaid in een groter potje gezet. Verder nog wat gewied en een rommelstuk op de erfgrens met de buurtuin aangepakt en opgeschoond. Wat plantjes die we van het weekend hadden gekocht een plekje in de tuin gegeven (heuchera, bergkorenbloem, tiarella en een lage veronicasoort) edit: de tuin is dit jaar overspoeld met vogelnuur, dus daar ook weer een m2 van gewied. 12 mei 2021 aangepast door mdubbelm Quote
mdubbelm Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 4 hours ago, Mellie said: Ook de nieuwe tent opgezet in de tuin Gaan wij morgen doen, maar dan op een dagcamping, daar hebben we meer plek 😅 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2021 Geplaatst: 12 mei 2021 Ook hier de tomaten voor buiten toch maar een grotere pot gegeven. Alles een beetje heen en weer schuiven in de kas, er staat nog teveel! Gras gemaaid tot aan de boomgaard. Capucijners en peulen aangeaard. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 vraagje Jet: Capucijners aangeaard? wist ik niet, hoeveel? waarom? hier maar 1 uurtje kunnen wieden want oppasje op 3 kleinkids, pffff... Quote
Swa Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Gisteren zijn de zoete aardappelen de grond in gegaan en werden de aubergines uitgeplant in de serre. Vandaag gras maaien en een 10-tal tomaten buiten zetten en gezaaide bloemetjes, welke ik niet meer weet wat het is en niet herken, uitzetten. Daarna overal hooi gaan leggen waar het nog nodig is. Als ik dan nog wat energie heb ga ik boompjes zoeken die spontaan opgekomen zijn om ze eventueel te verplaatsen waar we ze liever zie staan. Quote
Amrutten Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Voorgezaaide sperziebonen en snijbonen geplant. Cavolo nero in de grond gezet. Gewied, veel. Gekeken hoe koolmezen af en aan vliegen met voedsel. Nu thuis, met 0 (NUL) energie. Te veel in een keer gedaan. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 8 uren geleden, RobO zei: Capucijners aangeaard Ja dat is toch de juiste vertaling van Biner? Dacht ik. Enfin, enkele centimeters aarde tegen de jonge stengeltjes houdt ze steviger in de grond. Ik doe het ook met doperwten en peulen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arievd Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Na de regen is de ongewenste planten groei ook toegenomen.Gewied, andijvie en kool gepoot en bemest. Genoten van de insecten, zweefvliegen, bijen en vlinders.Ook de vogels die af en aan vliegen om hun jongen te voeren.Geklepper van de ooievaars aangehoord benieuwd of er ook jongen aanwezig zijn, niet te zien nu de bomen in blad staan. Quote
Arja Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Ik wilde dit lange weekend veel gaan wieden, maar dankzij een verkrampte spier in mijn rug doe ik het even kalm aan. Wat stamboontjes gelegd, en amsoi en bonenkruid gezaaid. En geconstateerd dat er al miniboontjes aan de tuinbonen zitten, en alles (helaas ook het onkruid) als een tierelier groeit. Quote
Grork Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Binnen werd er verlangend naar buiten gekeken dus zon of geen zon, eruit met deze boel! Buiten 11 kassen gezet, gepoot, verpoot, gezaaid en verspeend, regenton van binnen schoongemaakt, beknelde framboos van de open balkon deur gered, en raapsteel meegenomen richting de keuken . Een van de bonenbedden is in een puinzak aangelegd : Van links naar rechts gekeken op dit betonnen tuintje: Van rechts naar links: Tomatensoorten zijn : Ligura ( hoofdtomaat), Tigrella, vleestomaat, MoneyMaker, Rebel Yell, BlackCherry en de Solanum. Paprikaplantjes zijn nog niet uitgepoot maar staan nu ook buiten, spinazie, sla, wortels, raapsteel, veel prei, sluimererwten, sperciebonen, snijselderij, komkommers en gele- /groene gourgettes hebben allen een plek. Eén gourgette hangt inmiddels te groeien maar de rest van die planten is mwah qua aanzien. Goed in de gaten houden dus! Tenslotte uitgepoot de gezaaide bloem Ibiris? Ibelis? .....geen idee nu, maar die dus Me dunkt, ik heb gisteren en vandaag genoeg gedaan 5 Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2021 Auteur Geplaatst: 13 mei 2021 Het ziet er weer mooi uit daar in Balconië.👍 Hier eerst het gras gemaaid, daarna de laatste pepers verspeend en tomaten verpot. Een paar tomaten mee naar de kas in de tuin genomen. Asperges geoogst en de randen rond mijn asperge tuintje geschoffeld. De buren naast mijn aspergetuin komen helaas niet opdagen de tuintjes zijn nog leeg op de sla na die ik ze een maand terug gegeven heb. Daarom ook een palletlading zakken compost van de buren versleept om ook daar te kunnen schoffelen. Nog groen geoogst en tenslotte nog ruimte gemaakt rond de compostbakken zodat de laatste aardperen die daar staan opgeruimd kunnen worden. 3 Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2021 Geplaatst: 13 mei 2021 Aardig van je Patrijs! ik heb samen met Lie op de knietjes vrijwel de hele voormoestuin gewied en nog wat sla geplant. Op t vers geverfde bankje gezeten en naar de eendjes gekeken, prachtig spul. Begonnen tomaten aan te binden in de kas..de plantjes zijn er nog een beetje te klein voor eigenlijk. Maar de draden hangen, dat is fijn. Heel veel water gegeven aan mijn paprika Kyra die nog niet erg opknapt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 geschoffeld. veul meters gemaakt in het aspergebed, kosten: 5 aspergekopjes en 1 rug er lagen al aspergehaantjes te grinniken in de grond terwijl er nog geen stengels door mogen groeien van me Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 3 uren geleden, RobO zei: aspergehaantjes Nu al, nee hè.. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 Onkruid, onkruid, onkruid...Gele courgette en alberosso gezaaid. Egyptische bieten gezaaid, kippen gedaan, genoten van de rozen die op knappen staan en gestaard naar een zwanenfamilie. Daar werd ik het blijst van geloof ik. Ze hebben ook ‘gedanst’ toen ze brood kregen. Heel bijzonder. De buurvrouw van de overkant zei dat zwanen dat doen als ze blij zijn. Had het nog nooit gezien. Heel leuk! 5 Quote
Swa Geplaatst: 14 mei 2021 Geplaatst: 14 mei 2021 - 18+4 potjes met onbekende bloemen uitgeplant. We weten niet meer wat er gezaaid werd want het was onleesbaar en ik herken het niet, dus wordt het een verrassing want erachter zoeken willen we niet doen. - Nog wat gewone tijm (Thymus vulgaris) uitgeplant, en nu heb ik nog een 5 potjes staan waarvoor nog geen bestemming is. - Nog een deel van de Kamille verplant. - Verzetten van een aantal spontaan opgekomen plantjes die ik wel wil houden maar echt wel moeten verhuizen: Slaatjes; Bourache (Bernagie?), munt; En dan gaan lopen van de regen 😵 Quote
Patrijs Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Geplaatst: 14 mei 2021 Vandaag ging het wat moeizaam, na de asperges de ramen van de lage kas gehaald en daarna in de kas gezeten vanwege de motregen. Vanmiddag een vuurtje gemaakt en thee gedronken, daarna nog wat kratten winterpostelein doorgedraaid zodat de aardappels waar het tussen stond wat ruimte hebben. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.