Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Een nieuwe fiets, mijn collectie is nu al erg aan het uitbreiden:

- koersfiets/racefiets voor op de baan

- veld-koers-fiets

- mountainbike voor het stevige werk in de bossen

- stadsfiets/lichte herenfiets

En nu dus een damesfiets erbij... Ik was de miserie met op en afstappen beu, moet je is over zo'n stang springen met (korte benen en) een kinderstoel achterop Binnenkort is kijken of ik die veldfiets/mountainbike/herenfiets niet kan verpatsen

Geplaatst:

ennuh: een moestuinfiets dan?

zo een:

IMG027160901436844816.JPG

wel een bak voorop zetten hè, daar kan een stronk van 25 kg in, zelluf gedaan

• 3 weken later...
Geplaatst:

een wecktrechter en glastang.

in het voorjaar naar gezocht en nergens kunnen vinden, nu loop ik er gewoon tegenaan.

Geplaatst:

Ik was bij de Lidl en daar heb ik alvast voor mijn verjaardag een vijzel en een leuk vegetarische kookboek gekocht.

verjaardag-6-8-1987-00617341438260269.JPG

Geplaatst:

Eindelijk de stap gezet om een schrepel te bestellen. Of eigenlijk, omdat het woord schrepel zo belachelijk lelijk is, een Nejiri Kama.

Krijgt hij voor zijn verjaardag een Hori Hori mes, kunnen we samen in de tuin het onkruid weg ninja'n.

GTH-WTH-large.jpg

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:

Ik heb 2 hortensia's gekocht voor in de voortuin

Geplaatst:

Setje van 2 sproei koppen voor de tuin (in de action) en nog wat geperste cocospeat.

Geplaatst:

Gister ben ik naar Neutkens Planten- en bomencentrum in Knegsel gereden.

Eigenlijk ging ik er naartoe voor wat informatie voor patio bomen, en wellicht 1 klim roos te kopen..

Mensen waren echt heel vriendelijk en ik kreeg er vooral veel uitleg.

Ik ging weg met meerdere planten:

- 2 lavendel

- 2 klimrozen

- kamperfoelie

(oh ja, en de informatie voor patio boompjes die eerdaags komen)

Geplaatst:

Een gele herfstframboos 'fallgold'. Nooit geweten dat er ook een gele framboos bestond!

Geplaatst:

Een zakje met veel te jong geplukte snijbonen.

Onderweg gekocht van twee kleine ventjes die een tafeltje met groente langs het fietspad hadden geïnstalleerd.

Zoiets moet je belonen, vind ik

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Een grotere pan

Geplaatst:

Het boek Groente uit eigen tuin jaarplanner van Kosmos, geschreven door Carol Klein. Afgeprijsd kon ik hem niet laten liggen

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:
Een zakje met veel te jong geplukte snijbonen.

Onderweg gekocht van twee kleine ventjes die een tafeltje met groente langs het fietspad hadden geïnstalleerd.

Zoiets moet je belonen, vind ik

vind ik ook! Zo kwam mijn vriend laatst thuis met de mededeling "als ik straks dood neerval ben ik vergiftigd door de jongste limonadeverkopers ooit" Hadden een paar kleine jochies blijkbaar een limonadekraampje aan de weg gezet met zelfgemaakte "limonade"; allerlei dingen door elkaar gegooid - echt heel vies zei marinus Ze hadden er eerst vijftig cent voor gevraagd, maar de zaken liepen niet zo lekker dus toen zijn ze gezakt naar E0,20 en tegen de tijd dat marinus langs kwam was de prijs al nul euro. Haha!

Geplaatst:

Hoi

Heb een leuke vierkante meter bak op de kop kunnen tikken. 10 euro

Dit is de foto

moestuin31391439457830.jpg

Geplaatst:

Mazzelaar

Geplaatst:

Ja ben er super blij mee.

Geplaatst:

40 aardbeiplantjes (20x Christine / 20x Florence)

Vannacht toen ik thuis kwam heb ik ze maar meteen in de bato bakken gezet (kom overigens bato bakken tekort):

118706339858799514560214197248469207222035n68461439463943.jpg

Geplaatst:

hoeveel heb je er nu per bak staan?

Geplaatst:

3 (wanneer de planten best groot zijn), en sommige 4 omdat de planten kleiner zijn.

In mijn huidige bakken zie ik dat 3/4 (naar mijn inziens) al genoeg is om goed gevuld te zijn en toch nog luchtig te blijven.

Geplaatst:

Net bij de Hornbach geweest.

een balkon terras bak meegenomen en 3 plantjes cola kruid en rode venkel en wilde rucola.

hornbach-00137211439558115.JPGhornbach-00346991439558140.JPGhornbach-00496351439558240.JPGplantjes-00199111439558506.JPGplantjes-00387411439558541.JPG

Geplaatst:

Bij de bloemwinkel geweest

2 dahlia's gekocht 1x rood en 1x geel

2 salvia's

2 verschillende oranje plantjes waar ik de naam niet van weet maar 1 is denk ik familie van crocrosmia

en nog een plantje met roze paarse bloemen waar ik ook de naam niet van weet, ik heb er al wel een staan in het wit

en nog een plant met paars witte bloemen waar ik ook de naam niet van weet

Maar allemaal erg mooi en niet duur!

Ik had nog veel meer kunnen kopen zo verleidelijk

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zaadjes voor volgend jaar - ik kon het niet laten om op reis ook even een tuincentrum binnen te springen.

De keuze is gevallen op:

- paprika 'doux d'Espagne'

- Bataviasla 'reine des glaces' - een ijsbergsla met spits getande bladeren, die goed warmte resistent zou zijn en dus goed te telen in de zomer

- tomaat 'Saint Pierre' - een oude Franse heirloom tomaat die goed tegen wisselende klimaatomstandigheden zou kunnen

- andijvie 'cornet d'Anjou'' - een andijvie met spits blad voor herfstteelt die tegen lichte vorst zou kunnen

Dahlia's heb ik er niet gevonden, anders had ik er ook wat meegebracht. In de lokale bloembakken stond het vol in allerlei felle combinaties (met canna's, grassen, zonnehoedjes, ...). Om zomers vrolijk van te worden

Geplaatst:

een elektrieke passe vite, 2e handsje,

werkt wel aardig met vrij veel herrie

zo een:

0f646a5a39ec48828d9f5743a5e62e1e3a0ad6f831631440472799.jpg

Geplaatst:

Een droogplankje.

Kijken of het werkt?

Geplaatst:

Een stoffen kastje. Eigenlijk voor de camping, maar bij mij gaat het werken als droogkastje.

Alles droogt dan nog steeds aan de lucht (dus zonder verwarming) maar wel in het donker en alle kruimeltje vallen in het kastje, dus ik hoef niet steeds te vegen/stofzuigen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.