Geplaatst: 30 december 201510 j Bij de Silica-Gel-Shop. Ik heb de oranje, zodat ik goed kan zien wanneer het tijd is om ze opnieuw te drogen. Wel prijzig maar je kunt ze steeds weer opnieuw gebruiken, ze verdienen zichzelf wel terug door de vele handige toepassingen.
Geplaatst: 30 december 201510 j Dat doet me denken aan die 'vochtvreters' waar je absorberende korrels in moet doen. Je kunt daar ook kattengrit in te doen. Dus ga ik eens uitproberen wat mijn toekomstige tomaten vinden van al die Biokat's die ongebruikt op zolder staat. Is een natuurproduct ('klei') en mag op de composthoop, dus het is niet giftig. Heeft iemand dat al eens geprobeerd als bijmenging? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 30 december 201510 j Bij de Silica-Gel-Shop. Ik heb de oranje, zodat ik goed kan zien wanneer het tijd is om ze opnieuw te drogen. Wel prijzig maar je kunt ze steeds weer opnieuw gebruiken, ze verdienen zichzelf wel terug door de vele handige toepassingen.Ok. Dankjewel
Geplaatst: 31 december 201510 j Even een vraagje, zijn die 11 liter potten echt groot genoeg voor tomaten.Ook voor tomaten die tot twee meter hoog worden?Daarover had ik al van die 40 liter kuipen van de Action gehoord. Ik had ze afgelopen jaar allen in 11 liter potten staan, ging fantastisch. Ik heb echter een hele partij 14 liter potten nu en daar gaan zowel mijn pepers als paprika's als tomaten in. Werkt voor ons echt prima. Geen gedoe met kas uitscheppen en grond verversen. De gebruikte potgrond gaat in een wisselschema op ons land, en voor het nieuwe seizoen kopen we nieuwe potgrond.
Geplaatst: 14 januari 201610 j Mooie foto van dat boeket en erg professioneel spul dat je hebt gekochtVeel plezier er mee
Geplaatst: 2 maart 201610 j Een super leuk ouderwetse kruidenpot met waterreservoir en van die vakken rondom te pot voor de kruiden bij de kringloop Dat word kruiden zaaien!
Geplaatst: 2 maart 201610 j Lang leve de action! Kussentjes, kussenslopen, hondenkluifje, matrashoes, taartvorm en biologische plantenvoeding voor geen geld \o/ Vraagje: kan ik de biologische plantenvoeding van de action ("voor binnen en buitenplanten") ook gebruiken voor mijn kruiden en groenteplantjes op het balkon? Er staan op het plaatje wel 2 tomaten, maar verder wordt er met geen woord over gerept en ook staan er geen ingredienten op.
Geplaatst: 2 maart 201610 j Vanmiddag voor het eerst bij Vreeken geweest en mij wonderwel weten te beheersen. Is het niet om het geld dan vooral om gebrek aan ruimte in de tuin. Toch een paar dingen gekocht die niet op mijn lijstje stonden. En twee dingen voor andere forumleden. - Komkommer Marketmore (bio)- Meloenkommer Silver Charm (F1)- Kruisbestomaat (Solanum Spontaneum)- Orchidee-kers (Orychophragus violaceus) blad en bloem eetbaar- Afrikaanse Aubergine "African Medium F1" (Solanum aethiopicum)- Vleugelboon (Tetragonolobus purpureus)- (bos) Aardbei Yellow Wonder (hopelijk blijven de vogels er vanaf vanwege de kleur....)- Appelmeloen "Sakata's Sweet" (eetbaar met schil) En speciaal omdat ik het afgelopen jaar veeeeeeeel te weinig slakken had in mijn tuin heb ik mij laten verleiden tot de aankoop van Hosta scheuten van een eetbaar soort (okay ze zijn allemaal eetbaar, maar dit schijnt een lekkere variant te zijn), ook wel Giboschi genoemd. Verder stekpoeder, entwas, tape (voor de ent wond) en een zaaitray.
Geplaatst: 4 maart 201610 j Nou, Vincent......als je je slakken gemist hebt, dan zie je ze dit seizoen wel terug met die hosta's! Hier ook aankopen gedaan....bij van der Wal! Ik heb er zin in!
Geplaatst: 4 maart 201610 j @ Jootje. Ik miste de slakken echt afgelopen seizoen en mijn jonge tuinhulpjes (toen 3 en 6) al helemaal, want ik had een prijs gezet op het hoofd van elke slak. In het hele seizoen heb ik misschien iets van maar 50 slakken zwem en of vliegles gegeven (afkloppen!). Ben benieuwd hoeveel spijt ik ga krijgen dit jaar van die 10euro aan hosta wortels. Vincent
Geplaatst: 6 maart 201610 j Ik krijg helemaal weer zin in tuinieren, ondanks het weer. Helaas loopt mijn seizoen dit jaar maar tot begin juni (dan ga ik verhuizen). Ik moet dus goed nadenken wat ik in de tuin zet, zodat het voor die tijd groot is en ik het kan oogsten. (De mensen die het huis kopen hebben niets met plantjes)
Geplaatst: 6 maart 201610 j Je kunt je seizoen wel door laten lopen als je zaken in potten, zakken en bakken zet. Zelfs je aardappelen kun je dan meeverhuizen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 6 maart 201610 j Zojuist een lichtgewicht heggenschaar gekocht..een Ryobi...eindelijk niet meer het de snoeischaar de hele heg knippen Hij is elektries en knipt tot 2,6 mm..en weegt niet meer dan 4 kg. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 maart 201610 j @Goldfish Die Kruisbestomaat is erg leuk maar groeit wel wild om zich heen dus zet die ergens neer waar ie de ruimte heeft, behoeft ook wel enige ondersteuning. Niet dieven. @Mijke Net in ander topic meldt iemand dat er geen Fosfor in de Actionvoeding zit waardoor deze niet geschikt is voor vruchtgewassen...
Geplaatst: 7 maart 201610 j Een Canna picasso "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 9 maart 20169 j Even bij de Aldi binnengelopen Daar was het een en ander in de aanbieding.Gekocht 2 zakken zaai en stekgrondgroente plantjes er zitten 4 plantjes in een bakje ik had bloemkool, spitskool en broccoli 3 pakjes zaden op band (wortels, sla, bloemen)rode poot uienen verschillende soorten bloembollen waaronder dahlia's die ik nog echt niet genoeg heb
Geplaatst: 9 maart 20169 j De zaai en stekgrond vanmiddag even getest en mooie fijne grond geen grove stukjes dus meteen 2 zakken bijgehaald
Geplaatst: 9 maart 20169 j Net ook even naar de Aldi gefietst (filiaal de Beren), was nog 1 doos onaangebroken uitjes/rabarber/aardbei Ostara/sjalot/asperge en een half lege bak. Nog maar een paar struiken... en wat half verdorde bloemetjes.Stonden nog wel veel groenteplantjes: Rucola, Broccoli, sla soorten etc. En die waren niet verdord. Zakje Sturon pootuitjes mee en de rode Red Baron (eens kijken wat het verschil is met de Piroska).Emmer koemestkorrels laten staan vanwege lastig qua vervoer.En een zielig setjeVergeetmijnietjes gered van verdroging, maar alleen als ik korting zou krijgen... en dat lukte bij de welwillende filiaalleider. Van 2,99 vóór 1 euro (hij zei eerst 1,50 en ik 1 euro... ik won. ). Ze staan nu in het water, net op tijd gered. Kassameisje dacht echt dat het vroegtijdig doodgaan van de plantjes aan het gebrek aan zon te wijten was ipv dat ze geen water krijgen en dus daardoor verdrogen... wat ik als reden aanvoerde.
Geplaatst: 13 maart 20169 j Bij de Aldi nu ook potgrond 20l voor 1.09 zak gehaald eerst even kijken hoe hij is.En verder is mijn zaden bestelling binnen
Geplaatst: 14 maart 20169 j ik heb net 2 online bestellingen gedaan. Zaadjes van: klimcourgette, sugar snaps, snack komkommers, 2 soorten zonnebloemen en bamboe stokjes en markeringen. En framberry en pineberry stekjes en een vogelnet van 5x2m met nethouders (weet niet hoe dat werkt maar klonk wel handig om het mee vast te zetten).
Geplaatst: 17 maart 20169 j 5 bessen struikjes van de lidl. 2x kruisbes, 2x aalbessen en een bramenstruikje. Onder het motto er is plaats genoeg in de tuin .
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.