Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Nieuwe gehaktmolen. Heel blij mee!

f17aa1c54f5cc7da699cd1bf86aef760.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Een nieuw beeldscherm voor de laptop.

De 4 jaar oude laptop is veel gebruikt, omdat ik veel moet rusten.

Was een relatief duur ding maar de cover is van plastic en wat gammel.

Ook ging het beeldscherm strepen trekken en er kwamen meer kleine kwalen.

Ik dacht ik koop een nieuwe, maar nu voor 80 Euro weer goed beeld en kan ik weer genieten van jullie mooie foto's.

Geplaatst:

@Patrijs "veel gebruikt, omdat ik veel moet rusten" grappig...doe ik hier ook, uurtje op de bank van 13-15 uur...maar meestal vallen de oogjes snel dicht

ik heb een nieuwe hak gekocht, op MP, wel aan de prijs...2,50 en 6 euro autoreiskosten; maar al wel snel plezier van: ruggetjes gemaakt voor de bloembollen en de knoflook, doen we voortegen het water in ons veen; bloembolletjes voor de voorjaarsvaas, knof voor het hele jaar

Geplaatst:

68 nieuwe zakjes zaad gekocht bij Premier Seeds Direct en ook nog een zakje Nieuwzeelandse Spinazie bij een andere webshop. Over het laatste heb ik veel goede verhalen gehoord, dus ben benieuwd!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Intratuin Barneveld lag op mijn route vandaag en ik heb daar gekocht, met 50% korting:

morus nigra hoogstam, mirabelle de Nancy laagstam/patio, en een prunus tomentosa.

De moerbei en Nanking kers wilde ik al een tijdje, dus ik ben blij. Ik hoop dat de moerbei aanslaat, hij zit in een erg kleine pot voor zijn formaat.

Geplaatst:
1 uur geleden, fre3ke zei:

Ik hoop dat de moerbei aanslaat, hij zit in een erg kleine pot voor zijn formaat.

Plant ze nu maar snel uit...het is de beste tijd.

Reken er op dat ook als patio-plant de Mirabelle de nancy toch een redelijk grote boom gaat worden....geef hem de ruimte. 😉

Leuke aankopen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Zaden gekocht ( gemondkapt en wel ) bij van der Plancke....gezellig met Jorieke! 
Ook  nog twee soorten laffe peper voor watjes , en ananaskers besteld bij 123 zaden .

Happy Jo

8300A141-9C8A-470F-B413-E48DFF1C0FCF.thumb.jpeg.239e5c9c3d7cfb8bce9f9261d8fed085.jpeg

Geplaatst:
16 minuten geleden, jootje zei:

Ook  nog twee soorten laffe peper voor watjes ,

Je bedoelt vast van die stoere mensen die geen hete 🤬 pepers nodig hebben om geprikkeld te raken en iets lekker te vinden??  🏋️‍♀️ 🤣

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Hahaha...die bedoel ik inderdaad , Weknow! 😊😉🌶

Geplaatst:
On 10/27/2020 at 8:28 PM, weknow said:

Reken er op dat ook als patio-plant de Mirabelle de nancy toch een redelijk grote boom gaat worden..

Yep, ik had jouw eerdere ervaringen met patio fruit al gelezen. 👍

Ik ga hem als waaier leiden, dus dan is meer groei niet zo'n probleem. Ik vind het erg leuk om dat met zo'n goedkoop boompje uit te proberen. 

Geplaatst:

110 groene beukjes met blote wortel voor een voortuinhegje. Maar meteen ingekuild want de wortels zagen er wat droogjes uit. Eens kijken of ik er morgen wat op hun plek kan zetten want in de stromende regen had ik er spontaan geen zin in 💦 

aangepast door Liekie

Geplaatst:

Hegje? Wat voor tuin heb jij? Met 110 boompjes heb ik mijn hele tuin vol en nog een hele lading over!

Geplaatst:

Voor beukhaag hegje, heb je vaak 2 diep nodig, en zeg 20cm tussen de plant. Dus 10 planten per strekkende meter, dus ongeveer maar 11 meter heg. 

Geplaatst:

Haha, precies wat @rorror zegt, de hele bos wortels paste ook gewoon in 1 vuilniszak dus het valt mee hoor. De man zei al: is dit alles?? Die had ook grootse voorstellingen van 110 boompjes 😂

Maar dan zijn 110 boompjes nog steeds flink werk om te zetten hoor. Ik ben nog moed aan het verzamelen...

Geplaatst:

Potje stekpoeder gekocht!

Geplaatst:

Vandaag drie honingbessen en twee blauwe bessen binnengekregen en geplant

ben erg benieuwd hoe die het gaan doen (en smaken)

Geplaatst:

20 weckpotten, nog nooit zoveel ingemaakt, winkelenbeperkend

Geplaatst:

Na de voedseldroger van een vrind van me te hebben gekregen (hij deed er niets meer mee) de rest van mn lijstje bij de Lidlshop besteld.

Vacuumeermachien om het gedroogde te vacumeren.

En een slowcooker.:cool:

ps... waar kun je nou ook alweer die extra rollen plastic kopen voor die vacumeermachien?

Geplaatst:

@erny ook bij de Lidl

Ik heb mijn bloembollenbestelling binnen van sterkebollen.nl! Van deze plantinstructie word je toch heel blij?! Zo sympathiek vind ik dat, daar ga ik vaker bestellen.
Een van mijn herfststijllozen staat al in bloei. Heel blij dat die de reis heeft doorstaan, want de ‘waterlilly’ is echt een plaatje!

17fcfcfad644828dea88bd388c7852b9.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bestelling van de bodembedekkers bij Jelitto is enkele dagen geleden binnen gekomen.
Verder de afgelopen tijd nog diverse Hydrangeas en een lagerstroemia bij Bulk Boskoop gekocht en enkele lagerstroemia bij Green ID in België (beide voor de huistuin).
Bij Chiltern ook diverse groenten en bloemen.
Bij Wedrowski, Polen nog het nodige gekocht. En nog wat besteld bij Fruitbomen.net voor levering einde jaar.

Afgelopen woensdag 23:49 nog diverse bloembollen bij Verberghe besteld, komen vanmiddag al binnen (en tevens bloembollen order van 5 weken geleden bij Vreeken geannuleerd).

Later vandaag ook nog hout bestellen voor ophogen tuin en champost.341a16aa4045ddd46ea77f83f453c171.jpg

Geplaatst:

@acpronk, leuk dat je ook bij Jelitto hebt besteld. Ik zag destijds veel dat ik wilde hebben, en heb nu ook zo'n 10 zakjes zaad van ze liggen. De mentha requienii had ik in September al half gezaaid en dat is goed opgekomen, maar moet nu even de winter door geholpen. De kwaliteit is er goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.