Geplaatst: 16 oktober 20205 j Een nieuw beeldscherm voor de laptop. De 4 jaar oude laptop is veel gebruikt, omdat ik veel moet rusten. Was een relatief duur ding maar de cover is van plastic en wat gammel. Ook ging het beeldscherm strepen trekken en er kwamen meer kleine kwalen. Ik dacht ik koop een nieuwe, maar nu voor 80 Euro weer goed beeld en kan ik weer genieten van jullie mooie foto's. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 oktober 20205 j @Patrijs "veel gebruikt, omdat ik veel moet rusten" grappig...doe ik hier ook, uurtje op de bank van 13-15 uur...maar meestal vallen de oogjes snel dicht ik heb een nieuwe hak gekocht, op MP, wel aan de prijs...2,50 en 6 euro autoreiskosten; maar al wel snel plezier van: ruggetjes gemaakt voor de bloembollen en de knoflook, doen we voortegen het water in ons veen; bloembolletjes voor de voorjaarsvaas, knof voor het hele jaar
Geplaatst: 17 oktober 20205 j 68 nieuwe zakjes zaad gekocht bij Premier Seeds Direct en ook nog een zakje Nieuwzeelandse Spinazie bij een andere webshop. Over het laatste heb ik veel goede verhalen gehoord, dus ben benieuwd!
Geplaatst: 27 oktober 20205 j Intratuin Barneveld lag op mijn route vandaag en ik heb daar gekocht, met 50% korting: morus nigra hoogstam, mirabelle de Nancy laagstam/patio, en een prunus tomentosa. De moerbei en Nanking kers wilde ik al een tijdje, dus ik ben blij. Ik hoop dat de moerbei aanslaat, hij zit in een erg kleine pot voor zijn formaat.
Geplaatst: 27 oktober 20205 j 1 uur geleden, fre3ke zei: Ik hoop dat de moerbei aanslaat, hij zit in een erg kleine pot voor zijn formaat. Plant ze nu maar snel uit...het is de beste tijd. Reken er op dat ook als patio-plant de Mirabelle de nancy toch een redelijk grote boom gaat worden....geef hem de ruimte. 😉 Leuke aankopen! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 28 oktober 20205 j Zaden gekocht ( gemondkapt en wel ) bij van der Plancke....gezellig met Jorieke! Ook nog twee soorten laffe peper voor watjes , en ananaskers besteld bij 123 zaden . Happy Jo
Geplaatst: 28 oktober 20205 j 16 minuten geleden, jootje zei: Ook nog twee soorten laffe peper voor watjes , Je bedoelt vast van die stoere mensen die geen hete 🤬 pepers nodig hebben om geprikkeld te raken en iets lekker te vinden?? 🏋️♀️ 🤣 In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 28 oktober 20205 j Ik kocht ook wel 2 zakjes zaad (toch knap want ik dacht niets meer nodig te hebben ) en een mooie roze salvia en een Korona-aardbei. Maar vooral lekker kunnen neuzen en kletsen en door het eucalyptus-en-bamboebos gelopen daar facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 28 oktober 20205 j On 10/27/2020 at 8:28 PM, weknow said: Reken er op dat ook als patio-plant de Mirabelle de nancy toch een redelijk grote boom gaat worden.. Yep, ik had jouw eerdere ervaringen met patio fruit al gelezen. 👍 Ik ga hem als waaier leiden, dus dan is meer groei niet zo'n probleem. Ik vind het erg leuk om dat met zo'n goedkoop boompje uit te proberen.
Geplaatst: 29 oktober 20205 j 110 groene beukjes met blote wortel voor een voortuinhegje. Maar meteen ingekuild want de wortels zagen er wat droogjes uit. Eens kijken of ik er morgen wat op hun plek kan zetten want in de stromende regen had ik er spontaan geen zin in 💦 29 oktober 20205 j aangepast door Liekie
Geplaatst: 29 oktober 20205 j Hegje? Wat voor tuin heb jij? Met 110 boompjes heb ik mijn hele tuin vol en nog een hele lading over! Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 oktober 20205 j Voor beukhaag hegje, heb je vaak 2 diep nodig, en zeg 20cm tussen de plant. Dus 10 planten per strekkende meter, dus ongeveer maar 11 meter heg.
Geplaatst: 29 oktober 20205 j Ah valt mee, precies mijn voor- en achtertuin samen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 oktober 20205 j Haha, precies wat @rorror zegt, de hele bos wortels paste ook gewoon in 1 vuilniszak dus het valt mee hoor. De man zei al: is dit alles?? Die had ook grootse voorstellingen van 110 boompjes 😂 Maar dan zijn 110 boompjes nog steeds flink werk om te zetten hoor. Ik ben nog moed aan het verzamelen...
Geplaatst: 6 november 20205 j Vandaag drie honingbessen en twee blauwe bessen binnengekregen en geplant ben erg benieuwd hoe die het gaan doen (en smaken)
Geplaatst: 7 november 20205 j Na de voedseldroger van een vrind van me te hebben gekregen (hij deed er niets meer mee) de rest van mn lijstje bij de Lidlshop besteld. Vacuumeermachien om het gedroogde te vacumeren. En een slowcooker. ps... waar kun je nou ook alweer die extra rollen plastic kopen voor die vacumeermachien?
Geplaatst: 7 november 20205 j @erny ook bij de Lidl Ik heb mijn bloembollenbestelling binnen van sterkebollen.nl! Van deze plantinstructie word je toch heel blij?! Zo sympathiek vind ik dat, daar ga ik vaker bestellen. Een van mijn herfststijllozen staat al in bloei. Heel blij dat die de reis heeft doorstaan, want de ‘waterlilly’ is echt een plaatje!
Geplaatst: 7 november 20205 j @Erny ik koop extra zakken bij www.marmelot.com maar er zijn er wel meer die het verkopen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 november 20205 j Houtbrandpen, Action. € 3,95 in de weekaanbieding: Edit: verbruik 30 Watt https://www.action.com/nl-nl/p/houtbrandpen-/ Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 november 20205 j Bestelling van de bodembedekkers bij Jelitto is enkele dagen geleden binnen gekomen.Verder de afgelopen tijd nog diverse Hydrangeas en een lagerstroemia bij Bulk Boskoop gekocht en enkele lagerstroemia bij Green ID in België (beide voor de huistuin).Bij Chiltern ook diverse groenten en bloemen.Bij Wedrowski, Polen nog het nodige gekocht. En nog wat besteld bij Fruitbomen.net voor levering einde jaar.Afgelopen woensdag 23:49 nog diverse bloembollen bij Verberghe besteld, komen vanmiddag al binnen (en tevens bloembollen order van 5 weken geleden bij Vreeken geannuleerd).Later vandaag ook nog hout bestellen voor ophogen tuin en champost. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 november 20205 j @acpronk, leuk dat je ook bij Jelitto hebt besteld. Ik zag destijds veel dat ik wilde hebben, en heb nu ook zo'n 10 zakjes zaad van ze liggen. De mentha requienii had ik in September al half gezaaid en dat is goed opgekomen, maar moet nu even de winter door geholpen. De kwaliteit is er goed.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.