Geplaatst: 11 maart 20223 j Dat kan ik zijn. Heb trouwens een pellet vol potgrond gekocht en tot mijn schande is dat nog te weinig ook.
Geplaatst: 11 maart 20223 j @Flup, mooie voor het topic moestuinhumor ook. Ik heb van die bruine apothekers -potjes gekocht voor gedroogde kruiden. Ik vind de manier waarop het deksel aandraait zo heerlijk voor de ziel. Een zwiep met de vingers, meer is niet nodig.
Geplaatst: 11 maart 20223 j Flup troost je hier is ook therapie, maar dan juist telen op de ackers als therapie ... maar zo een praatgroepje zou geen overbodige luxe zijn, misschien kunnen we hier er topic van maken 😉 Ow en de eerste pellet is al weg en veel te weinig, zodra nieuwe komt is er al weer besteld. Is goedkope potgrond, zeven we eerst en gezeefde gebruiken we voor zaaien en grove spul gaat in de keukentuin. Is nog niet eens compleet wat compost aan gaat, stukken takjes en klompjes geen idee wat voor zand/aarde deel aanwezig. Voor ik vergeet on topic te gaan, toevallig liep ik tegen een fruitpers die ook als kaaspers gebruikt kan worden. Van 75 naar 20 afgeprijst kon ik die niet laten staan.
Geplaatst: 11 maart 20223 j Gekocht op markplaats, nieuw, maar wegens scheurtje in de omranding niet meer te verkopen in de winkel. Voor €20,- de mijne. Beetje lijm en 2 schroefjes, als het altijd zo meezat...
Geplaatst: 11 maart 20223 j 5 hours ago, Flup said: Heb trouwens een pellet vol potgrond gekocht en tot mijn schande is dat nog te weinig ook. Dan kun je 't beter in bulk kopen. Scheelt nogal in de prijs :-).
Geplaatst: 12 maart 20223 j Ik vond een pellet al bulk ook, eigenlijk. Ik denk dat ik nog een halve pellet nodig heb, dus meer bulk is niet nodig. Dit jaar dan. ;-).
Geplaatst: 18 maart 20223 j De nieuwe ramen voor de kas zijn binnen, ole! Geen veiligheidsglas meer, maar polycarbonaat. Ik ga met een volgende storm niet wéér glasstukjes opruimen. Zo gruwelijk steeds… Dus elk glas wat per heden kapot gaat, wordt een polycarbonaat plaat. Maar laten we vooral duimen dat dit voor het laatst was. [emoji2970][emoji2970][emoji2970][emoji2970][emoji2970]
Geplaatst: 18 maart 20223 j Ik keek dit jaar voor het eerst eens wat kritisch naar mijn spade, mijn eg en daarna naar de tuin. Nope, gaan we niet meer doen. Deze oude White, made in U.S.A. ruim veertig jaartjes jong gaat het vanaf nu voor me doen. Ik weet dat het niet mag van Marianne, niet van Esther, niet van Rob, van Greenpeace, want benzine en dus Co2... Kan me lekker niks schelen... 😊 Inclusief compost opbrengen anderhalf uurtje werk. Halve tuin klaar voor gebruik. Morgen andere helft.
Geplaatst: 19 maart 20223 j Bij reclaim the seeds in Amsterdam Geuzenveld heeeeeel veel… ik kan geen nee tegen zaden zeggen [emoji23]Ik heb wat zaden geruild en veel gekocht bij velt.
Geplaatst: 19 maart 20223 j Oh helemaal vergeten dat dat was, nou ja. Heb ik mezelf ook weer beschermd tegen het kopen van nog meer zaden 😅
Geplaatst: 19 maart 20223 j Vlonderplanken van hardhout gekocht voor een plankenbankje met twee traptreedes elk 30cm diep, totaal 2,75 meter breed en 0,60m diep. Erg fijn om weer extra ruimte te hebben om de plantjes neer te zetten. 19 maart 20223 j aangepast door rorror
Geplaatst: 20 maart 20223 j Ik heb 5 soorten pootaardappelen gekocht bij reclaim the seeds. Die was ik gisteren nl vergeten. Vandaag nog even terug. En jawel. Ook weer gezwicht bij de tomatenzaden… [emoji849][emoji38][emoji38]
Geplaatst: 23 maart 20223 j Op 11-3-2022 om 10:49, Flup zei: Heb trouwens een pellet vol potgrond gekocht en tot mijn schande is dat nog te weinig ook. Met een zak van 1 kuub erop, of netjes 70L zakjes voor nominaal iets van 2600L;-). https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 23 maart 20223 j Op 12-3-2022 om 10:54, Flup zei: Ik vond een pellet al bulk ook, eigenlijk. Ik denk dat ik nog een halve pellet nodig heb, dus meer bulk is niet nodig. Dit jaar dan. ;-). Is het ook, maar hij bedoeld, los gestort. Kwekerijen met oppotmachines, krijgen meestal voorgemixte bigbags, hogere modellen dus 1,5-2 Kuub, tegenwoordig. Nix meer in de stortbak scheppen. het werkt zo veel netter en schoner en je hebt geen stortbaai meer nodig, gewoon gelost op parkeerterrein. Dat is bij ons liefhebbers helaas ook een overweging. Je krijgt immers al gezeur genoeg. Overigens scheelt het pas echt, bij een volle lading dus 20 ton/kuub of meer, dan kun je bij commerciele aanbieders terecht, in plaats van retailers. Heb je ook nog wat variatie in aanbod om uit te kiezen, qua mix. 23 maart 20223 j aangepast door donaldk https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 23 maart 20223 j Op 20-3-2022 om 15:35, rorror zei: @henkg Ik dacht dat je alleen een dakterras had? https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 24 maart 20223 j @donaldk Klopt, het is een dakterras. Het groene gras wat je ziet, is kunstgras. De bakken met dat hoge gras is de barriere dat je niet naar beneden valt. Er onder zit de parkeer garage en bergingen. Het kunstgras met pad, is het deel van het gezamelijke dakterras, met wat bankjes en speelplekken. Waar je het hekje van mij ziet, komt dus uit op het gezamelijke dak terras van de bewoners. Achter het witte privacy schot, zit een ingang naar het trappenhuis/lift.
Geplaatst: 24 maart 20223 j @rorror: Zie je expansie-mogelijkheden naar dat gemeenschappelijke stuk, voor semi-volle gronds teelt? Een soort buurt moestuin of zo. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 25 maart 20223 j Pootaardappelen, bij het Kleefse tuincentrum Floraland. Vier culinaire soorten. Ik zocht niet echt naar pootaardappelen maar vond dit wel een goed aanbod. Toen ik de soorten online ging opzoeken, zag ik dat het setje bij Baldur het dubbele kost van wat ik betaald heb. Toen was het ineens niet meer zo'n domme impulsaankoop. Edit: bij het uitpakken toch onvrede: één van de twee Blue Congo aardappelen, bleek slechts een gesneden mini-stukje te zijn. Het is nota bene NAK-gekeurd. Ik vraag me wel af wat de NAK-keuring dan inhoudt. Edit 2: na contact met Kiepenkerl krijg ik vervangende aardappels. Zo komt het dus ruimschoots goed. Dit flubbertje gooi ik dan weg, het schijnt een risico te zijn met ziekten. Verder een goede deal: 6 aardbeienplantjes bij de Kleefse supermarkt voor 3 euro. Ik koos Korona, omdat die bij veel forumleden staat en ik hem nog niet heb. 26 maart 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 27 maart 20223 j vandaag naar een plantenmarkt geweest in opdorp & naar huis gekomen met een laagstam zelfbestuievend appelboom.... OEPS. Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 31 maart 20223 j Vanochtend bij Aldi, kersen Kordia en Heselfinger, en peer Doyenne de Comice.Ik zal ze gebruiken om in de zomer enten van de maken, want de onderstam zal waarschijnlijk een grote boom geven. Straks genoeg materiaal om mee te oefenen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 april 20223 j Bij de kringloop…voor weinig….ik word er blij van! 😊😋 1 april 20223 j aangepast door jootje
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.