Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
Ik heb wel 20 zakjes gekocht

Je dacht zeker aan onze ruilhandel

Geplaatst:

Niet om nou te zeggen goedkoop, maar ziet er goed uit. En niet zo snel kapot als mijn pluggen-trays.

Kende ze niet. Over 2 jaar als mijn voorraad op is maar eens kijken.

Geplaatst:

Niet om nou te zeggen goedkoop, maar ziet er goed uit. En niet zo snel kapot als mijn pluggen-trays.

Geplaatst:

Ik ben momenteel erg blij met de kleine meisjesonderbroekjes die ik heb aangeschaft omdat mn hond loopt is geworden

Geplaatst:

@ Piroska: oeh... die Cseresznyepepers zijn wel leuk zeg... Daar wil ik wel wat zaad van, maar dat heeft geen haast hoor. Ze hoeven niet persé dit jaar mee met de zaairondes... Ik probeer te minderen...

@Sugar: mooi systeem, kwam 't ook al eens tegen maar vroeg me af of het nou echt heel erg handig is in gebruik... Hou je ons op de hoogte of het de investering waard is?

Geplaatst:

Leuke pepertjes he? En erg lekker ook, Scoville max 20.000 dus best te doen.

Ik zeg ook de hele tijd tegen mijzelf dat ik echt wel genoeg pepers en tomaten heb, maarja dan komt die aanbieding voorbij..pff weet je dan maar te beheersen. Ik zal wat zaadjes voor je opsturen, beter wel meteen want anders vergeet ik het weer.

Stuur je adres even per pb?

Geplaatst:

@Sugar: mooi systeem, kwam 't ook al eens tegen maar vroeg me af of het nou echt heel erg handig is in gebruik... Hou je ons op de hoogte of het de investering waard is?

Ik ga ze over een maand of zo inzetten. Ik zal mijn bevindingen dan wel doorgeven.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik kon het niet laten. Waar ik mijn paddenstoelen koop die ik dan niet zelf heb staan en soms een kweekbaal koop heb ik een Konings Oesterzwam(Duinvoetje) gekocht.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Een pipowagen om te transformeren tot kippenhok.

Er zit nog wel wat werk aan en hij moet nog geplaatst worden.

Geplaatst:

Klinkt gaaf

Fotooo

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

ik heb beendermeel, bloedmeel en zeewierklak gekocht

nu de tuin nog eens bemesten

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Ik ben naar IKEA geweest om insectengaas te kopen voor mijn toekomstige preiplanten en huidige oerprei, knoflook en Egyptische ui. Zij noemen het gordijnen/vitrage 'LILL'. Twee stukken van 2.80 m × 3 m., meer dan genoeg voor dit seizoen.

Geplaatst:

een plantenrek vanop tuinadvies.be en groeilampen vanop 123zaden.nl

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
Ik ben naar IKEA geweest om insectengaas te kopen voor mijn toekomstige preiplanten en huidige oerprei, knoflook en Egyptische ui. Zij noemen het gordijnen/vitrage 'LILL'. Twee stukken van 2.80 m × 3 m., meer dan genoeg voor dit seizoen.

grappig, ik heb die ook vrijdag gekocht, had nog wel 1 vitrage deel liggen, maar dat is niet genoeg voor mijn nieuwe tuin, ik zat erover te denken of het handig is om daar banen in te naaien om de buizen doorheen te doen, zodat het steviger staat.

Groetjes Annemiek

Geplaatst:

@ Annemiek, toen ik de verkoper van IKEA vroeg waar ik de vitrage kon vinden, vroeg hij waar het voor was. Ik zei dat het voor de tuin was, maar hij radde het mij af, omdat de vitragestof rekt. Als je ze over buizen heen wilt spannen, zal het niet echt strak komen te zitten, zei hij en radde me de stof in de tuinwinkel te zoeken. Ik vond het best leuk van hem, dat meedenken. Maar er zit wel wat in. Ik zal de mijne over gaas heen spannen, dus de vorm blijft er wel in.

Weet niet of anderen ermee te kampen hebben dat het moeilijk strak te spannen is. Maar het zal vast wel lukken, succes er ook mee!

Geplaatst:

worden de gaatjes niet groter als je het strak spant?

zodat het vliegtuig erdoorheen kan?

Geplaatst:

De (vierkante) gaatjes worden niet groter, het is ook eigenlijk geen uitrekken.

De vierkantjes zitten namelijk diagonaal, dus het uitrekken is schijn. De ruitjes worden smal en lang of breed en kort.

Je zou uit het doek stukken kunnen knippen die de vierkantjes wel recht hebben zitten. Dan heb je geen last van rek.

Geplaatst:
Klinkt gaaf

Fotooo

De wagen staat nog niet bij mij thuis.

Maar een voor en na foto plaats ik zeker t.z.t.

Geplaatst:

zucht.... ik weet het, het is nog veel te vroeg, maar ik kon het niet laten.

Het is ook zulk mooi weer , dan gaan je handen wel jeuken.

Ik heb dahlia's gekocht, siermaïs, sierkalebassen, kattenstaart,kattensnor,

goudsbloem ehm... ridderspoorzaadjes gekocht, vast voor half maart ,als

ik echt kan beginnen met zaaien/poten, kan niet wachten !!

Geplaatst:
De (vierkante) gaatjes worden niet groter, het is ook eigenlijk geen uitrekken.

De vierkantjes zitten namelijk diagonaal, dus het uitrekken is schijn. De ruitjes worden smal en lang of breed en kort.

Je zou uit het doek stukken kunnen knippen die de vierkantjes wel recht hebben zitten. Dan heb je geen last van rek.

Ik gebruik die al langer en heb er geen probleem mee, ik vind het prima werken, is echt stevig materiaal. En wel prettig juist dat het wat mee rekt toch?

Groetjes Annemiek

Geplaatst:

Best wel veel. Ik heb 2 soorten tuinhandschoenen gekocht, cocosblokken, plantenspuit, plantenspuit xl voor buiten, diverse groentezaden, wasmanden om te gebruiken als aardappel/bessenbakken, cassettedoosjes om zaden in de bewaren en nog veel meer. Daarom kom ik zo min mogelijk bij de action

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

Wateropvangbak met zaai stekplaat, zakje papaver ( blauwe maanzaad) en afrikaantjes om tussen de groenten te planten of langszij weet ik nog niet, en jersey sjalotten longor.

Geplaatst:

Nog een plantenrek, enkele zaden, beendermeel en bloedmeel.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

2 propagatoren(zonder verwarming),40 mini-potjes en sproeikopjes voor op flessen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.