Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:
Op 11-2-2021 om 16:29, Jorieke123 zei:

De bezorger vroeg zich af wie we in gingen vriezen... 

Jan Wolkers...gevederde vrienden 😁

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
22 hours ago, redzebra said:

:) had ik ook de eerste keer, heel de achtertuin was mauve verlicht en had al opmerkingen gekregen van buur of ik niet een plantage was begonnen.

Ja, die opmerking kreeg ik ook vorig jaar. Je moet ze echt dicht op de plantjes zetten, anders werkt het nauwelijks.

Vind ze overigens niet zo goed, heb nu andere, daglichtlampen, gekocht.

Geplaatst:
Op 11-2-2021 om 16:29, Jorieke123 zei:

Het is een A+++ :shock: 

En zuinig dat die zijn! Wij hebben er een tijdje terug een aangeschaft en geloven de energiemeter die eraan hangt bijna niet :D

Geplaatst:
On 1/21/2021 at 11:03 PM, Charly said:

Leuk zo’n solarvijverpomp. Had je die ook op Aliexpress gevonden?

Eindelijk antwoord op die vraag: ja. En hij is binnen en werkt! Vandaag kon ik eindelijk testen. Met een slangetje dat ik nog had, komt het water zeker 1,20 meter hoog bij dit zonnetje. Met het meegeleverde spuithulpstuk ook,maar dan waait het water weg, dus ik gebruik mijn slangetje lieverIMG_20210219_120601.thumb.jpg.967995f04941aedf5e3329afe6548654.jpg

Verder gekocht op AliExpress: warmtemat, ronde onkruidbedekkers van zwart vlies, temperatuurgevoelige raamopener (voor de koude bak), en een thermostaat om aan de warmtemat te koppelen. 

In Nederland nog: Jiffy potjes, 100 liter vermiculiet.

Geplaatst:

Vandaag pakje van Verberghe met ranonkels en 2 dahlia’s.

Nog in blijde verwachting van pakketje poters van van der Wal, en dahlia’s uit Zeeland.

Geduld, geduld, ja,ja.

Geplaatst:
19 uren geleden, fre3ke zei:

Verder gekocht op AliExpress: warmtemat, ronde onkruidbedekkers van zwart vlies, temperatuurgevoelige raamopener (voor de koude bak), en een thermostaat om aan de warmtemat te koppelen.

Zou je de linkjes naar je AliX spulletjes willen geven?

Geplaatst:
9 hours ago, Erny said:

Zou je de linkjes naar je AliX spulletjes willen geven?

Tuurlijk. Het zijn links voor een mobiele telefoon. Alles is onder 22 euro, dus geen gedoe met invoerrechten:

De solar-fontein. Ik heb 2,5 watt gekozen.

https://m.nl.aliexpress.com/item/33053485595.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.1d6f4c4dLAjITk

De raamopener. Nog niet geprobeerd. Voor een glazen raam de versie met 1 veer nemen.

https://m.nl.aliexpress.com/item/32973438148.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.1d6f4c4dLAjITk

Onkruidbedekking. Dit is niet afbreekbaar, het is polyester. Maar dat is voor mij juist goed. Ik heb ze onder een paar bomen gelegd en afgedekt met houtsnippers. Om vocht vast te houden, meer doet het niet.

https://m.nl.aliexpress.com/item/4001313080894.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.1d6f4c4dLAjITk

De warmtemat. De aarde werd te warm hiermee, dus ik heb hem even in een  tijdschakelklok geplugd, in afwachting van de thermostaat-schakelaar.

https://m.nl.aliexpress.com/item/32888427479.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.1d6f4c4dLAjITk

Thermostaat schakelaar

https://m.nl.aliexpress.com/item/32986596990.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.1d6f4c4dLAjITk

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

Ik zou ze vanaf ali express wel op verschillende dagen bestellen.
Tegenwoordig herverpakken ze bestellingen bij elkaar. Had dus laatst bij 6verschillende verkopers op aliexpress gekocht. De verkopers versturen het, verzendbedrijf van aliexpress zelf, hadden 5 van de 6 pakketen bij elkaar verpakt in een zak, en daar dus de waarde bijelkaar opgeteld opgezet. Dus in die zak kan dus meer dan 22euro aan spullen zitten. Dus dan kan je plots voor onverwachte kosten komen bij invoer.

Geplaatst:

Zelfs al bestel je over een week gespeid kan het alsnog gebeuren dat alles in 1 verpakking wordt gedaan (meermalen meegemaakt).

Zoals aangegeven onder de 22 euro maakt het niet uit, maar daarboven kan het bingo zijn.

Per 1 juli komt de btw er sowieso overheen, nieuwe regels!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Beetje offtopic maar op welk moment worden de pakketjes eigenlijk samengevoegd?
Ik had laatst ook een samengevoegd pakket maar de tijdlijn was tot de douane verschillend dus ik had het idee dat het samenvoegen pas na de douane was gebeurd. 

Voor die nieuwe BTW regels is uitstel gevraagd tot 2022. 

aangepast door loes

Geplaatst:

nou, ik krijg pakjes van 90 euro van een chinese fabrikant;, op de verpakking staat 45 dollar

nog nooit naheffing gekregen?

mazzel?

Geplaatst:

Niet alle pakjes kunnen worden gecontroleerd, omdat daar de mankracht voor ontbreekt. Dus ja, mazzel @Robo, tot nu toe. Ik geloof dat maar een paar procent wordt gecontroleerd dus je zou ook kunnen zeggen: kansberekening.

Overigens, het wordt geheven voordat je het pakket krijgt. Je krijgt een bericht met een betaalverzoek. Mij is het een keer gebeurd bij een tablet. Ik vond het niet erg om de rechten te betalen, maar toen de tablet niet werkte moest ik zien dat ik ook de invoerrechten en BTW en verwerkingskosten van de verkoper vergoed kreeg. Sindsdien bestel ik liever onder de 22 euro. 

Geplaatst:

Na lang wikken en wegen eindelijk een tuinkas besteld.

Maanden zitten puzzelen en vergelijken.

Nu bij Stappaerts een extra hoge serre besteld. Goothoogte 2.10 mtr

formaat 2 85 x 4.44.

Zeer aardige mensen, kreeg goed advies per telefoon. Was het liefste zelf gaan kijken, maar we zijn nu even niet welkom bij onze zuiderburen. Corona.....

Doordat ik zo lang gepuzzeld heb, is Stappaerts inmiddels in het hoogseizoen beland. Levertijd is ca 10 weken momenteel.

Wachten tot eind april dus ...

Geplaatst:

Maandag besteld, vandaag geleverd. Zaden van Tuinzaden.eu

Wortel Chantenay, 2 soorten Basilicum, gemengde snijsla, klokken van Ierland, en komkommer Beth Alpha.

Nog steeds geen pootaardappels en Dahlia’s. 

En de pakjesauto’s rijden wel af en aan bij de overburen, die de chauffeurs intussen met de voornaam aanspreken .😉

Geplaatst:

P_20210226_165512.thumb.jpg.2fcaa5dc93c2ef4353ab8ed1115f55cc.jpgHommelkast met 80+ werksters is net bezorgd. Hopelijk, bestuiving van vroegbloeinde bomen wordt beter dan vorige jaren  😊

aangepast door Yuras

Geplaatst:

2 m3 aan compost. 1 bigbag champost en 1 compost. Wordt over 2 dagen gebracht. Ik heb nooit champost gebruikt. Ben benieuwd naar het verschil.

Geplaatst:

Hele kekke knalgele laarsjes voor in de moestuin. Gek dat ze in de aanbieding waren, geel is zo'n vrolijke kleur! [emoji2222]

En verder een paar frigo aardbei plantjes voor iets meer diversiteit in mijn aardbeirassen.

b0e77d9fb3079d06db5262d4a0c2309b.jpg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nieuw potje gekocht voor de Aalbes. 

DSC_0137.JPG

Van een 40liter pot naar 100liter potje.

Als het straks droog is ga ik hem verpotten. 

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 22-2-2021 om 21:06, Veldjesgraaf zei:

Nu bij Stappaerts een extra hoge serre besteld.

Een late reactie, maar daar kun je geen spijt van krijgen! Ik heb één maatje groter gekocht vorig jaar bij hen. Nog steeds (buiten de moestuin zelf natuurlijk 😄) de beste aankoop! 

Geplaatst:

En omdat mijn tegenzin in het schillen van de appels ervoor heeft gezorgd dat ik afgelopen jaar minder appelsap e.d. heb gemaakt, heb ik mijzelf getrakteerd op een appelschiller, nadat ik zo'n ding in een docu heb gezien (die totaal ergens anders over ging maar ondertussen een man vliegensvlug de appels ermee schilde).
https://nl.aliexpress.com/item/33061422464.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.79ef4c4d1BliDN

Ondertussen is hij binnen en ben erg tevreden.

Speciaal wat appels gekocht om te testen.

Ding is van metaal met een gemakkelijk zuignapje aan de onderkant.

Je kunt alleen schillen of gelijk de appel in ringen (1 lange sliert) snijden waarbij het klokhuis dan overblijft.

Echt een aanrader. :thumbup:

• 4 weken later...
Geplaatst:

Gisteren Gnatrol gekocht, ik krijg dit *** rouwvarenmug echt niet weg!
Pawpaw zaailingen kunnen er prima tegen, zo op het eerste oog. Enkele pepertjes zijn er wel gesneuveld, en bij de tomaten beginnen er ook enkele om te vallen.
Maar de vijgenstekken hebben het zwaar te verduren, zo niet zeer zwaar.
Ik dacht dat de plaag nog meeviel, tot dat ik vorige week EINDELIJK de gele vangplaten uit China binnen kreeg. Meteen na de eerste dag al 100+ gevangen op 4 platen.
Plastic zak over de planten zetten helpt ook niet, ik vang die vliegjes elke dag weg, maar toch zitten ze na enkele weken nog in de zak, en larven in de pot. Lijkt net of ze meteen de eerste dag al eieren leggen.

Geplaatst:

Bij mij werd het veel beter sinds ik de planten overdag buiten zet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.