Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Bloembollen gekocht. 

50 tulpen, en 50 sneeuwklokjes. 

Geplaatst:
On 6/11/2021 at 5:33 PM, Jane Doe said:

hier zoeken willen we graag nog een kleinste soort in de keukentuin

De kleine walnotenboompjes zijn weer te koop bij Eetbaargoed. Naast de Mini Multiflora nr. 14 zie ik ook een nr. 9, die ken ik niet. 

Geplaatst:

Dank je ga meteen even kijken.

On topic de nieuwe fruitplanten verpot en staan in de kas. En de zaden en een plantje van Vreeken zijn aangekomen en op die van der Wal wachten we nog.

Geplaatst:

Heb al een hele bestelling staan, zoveel moois en wensen. 

Geplaatst:
17 uren geleden, fre3ke zei:

De kleine walnotenboompjes zijn weer te koop bij Eetbaargoed. Naast de Mini Multiflora nr. 14 zie ik ook een nr. 9, die ken ik niet. 

Leuk die klein blijvende walnotenboompjes. Ik zal eens in boskoop rond gaan, om te kijken welke kweker ze kweekt. Vind € 45,95 nog best een hoop voor een boompje van 30tot 50cm.

Qoute van de website wat bij nummer 9 staat. "Het verschil met de nr 14 is een kortere bloei maar wel zeer uitbundig."

Misschien een langere bloei beter voor bestuiving?

Geplaatst:

Is me zo en zo opgevallen dat ze best wat kosten, Axel staat in de kas en gaat volgend jaar de grond in. Maar die is wel een stukje groter.

Geplaatst:

Wat bloembollen bij de Lidl en een gembermunt-nooit geweten dat het bestond- en nog een kleine citroenverbena gekocht. Klein, maar wel een mooie volle struik. Ik heb de mijne nu 4 jaar en ben er heel zuinig op. Maar een nieuwe plant kon ik niet weerstaan. Ga ze komende week ook maar inpakken. Of misschien eerst in de kas… ik twijfel nog een beetje.

De gembermunt ruikt naar een mix van pepermunt en gember. Hoe wonderlijk [emoji38] desalniettemin toch verrassend

Geplaatst:

3 nieuwe bomen..

Walnoten boom

Kaki boom

Kweepeer

Nu nog alles thuiskrijgen en planten..

Geplaatst:

Ik heb eindelijk het mes binnen dat ik niet echt nodig had maar wel graag wilde hebben. Ik heb een oud carbonmes erbij gelegd voor een idee van model en grootte. Edit: ik ben net een harde pompoen te lijf gegaan ermee, en het mes is fantastisch. Schillen ging super makkelijk. Wat een verbetering.

Alleen kan ik het nu niet goed opbergen, ik denk erover zelf een messenblok te maken.

IMG_20211030_160703.thumb.jpg.f1810b2e9dc83b60fa7462a1fd190db7.jpg

En ik kocht een sierplant met interessant blad, dat is is echt mijn zwakte. Kruiskruid 'angel wings'. Ik zal een foto maken als hij de winter overleeft. Heel mooie witte flaporen heeft hij.

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

@fre3ke  magneetstrip om messen op te hangen. Veilig voor jou en de messen. Ik ben er heel tevreden over.

aangepast door Amrutten

Geplaatst:
Op 11-6-2021 om 21:30, mdubbelm zei:

Ook in de winkel?

Ik heb dit jaar een rolletje Jutetouw van de Action gebruikt om planten bijeen te houden. Dat is juist wel zacht en enigzins rekbaar. Was 1,49 voor 75M ik dacht 150 meter,maar toen ik ging zoeken voor een extra rolletje en Action ze niet meer op de website had staan, vond ik de beschijving op de Vlaamse site en daar was het 1,39 voor 75M.

Ik heb de platte knopen er weer uit gekregen en de draadjes zoveel mogelijk opgerold. Uiteindjes splijten heel makkelijk want is los geslagen touw.

Dus dit is misschien een alternatief?

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ook in de winkel?

Als je op winkelvoorraad klikt, onder In winkelmandje, dan kun je zien in welke winkels het voorradig is.
Geplaatst:
Op 30-10-2021 om 16:29, fre3ke zei:

Ik heb eindelijk het mes binnen dat ik niet echt nodig had maar wel graag wilde hebben. Ik heb een oud carbonmes erbij gelegd voor een idee van model en grootte. Edit: ik ben net een harde pompoen te lijf gegaan ermee, en het mes is fantastisch. Schillen ging super makkelijk. Wat een verbetering.

Alleen kan ik het nu niet goed opbergen, ik denk erover zelf een messenblok te maken.

IMG_20211030_160703.thumb.jpg.f1810b2e9dc83b60fa7462a1fd190db7.jpg

En ik kocht een sierplant met interessant blad, dat is is echt mijn zwakte. Kruiskruid 'angel wings'. Ik zal een foto maken als hij de winter overleeft. Heel mooie witte flaporen heeft hij.

ennuh...geen bevroren producten snijden want dan breekt ie, ervaringsdeskundige helaas

Geplaatst:
55 minutes ago, RobO said:

ennuh...geen bevroren producten snijden want dan breekt ie, ervaringsdeskundige helaas

Ik heb maar eens braaf de gebruiksaanwijzing gelezen, en daar staat dat inderdaad als waarschuwing. Het maakt wel meer indruk als het iemand daadwerkelijk is overkomen,  dus dank voor de waarschuwing. Ik denk dat je flink baalde want als je dit mes eenmaal hebt, is het onmisbaar. Ik sneed gisteren een plakje peper, en het was een foto waard, zo mooi dun (heb alleen geen foto gemaakt 😊).

Ik zal nu in ieder geval niet overwegen om carpaccio ermee te snijden. Daarvoor gebruikte ik het oude mes wel altijd.

Er stond trouwens ook dat bamboeplanken en sommige soorten plastic te hard zijn als ondergrond. Dat wist ik ook niet, ik heb twee bamboe snijplanken en een dubieuze plastic plank, die ik nu dus ook vermijd. 

Over het touw, ik had al een enorme rol sisal gekocht, ik geloof 300 meter voor 4 euro. En ik vond ergens nog een oude rol henneptouw. Het sisal is deels vergaan na een seizoen,  ik heb het weer op de rol gedaan voor hergebruik maar het breekt wel snel nu. Het sisal is heel lastig strak te trekken of te knopen doordat het zo ruw is. Het henneptouw werkt veel fijner maar is wat minder sterk lijkt het. Ik heb laatst een rol katoen bijgekocht. Voorlopig red ik het wel.

Geplaatst:
5 uren geleden, fre3ke zei:

Ik zal nu in ieder geval niet overwegen om carpaccio ermee te snijden.

Zou zowiezo geen carpaccio maken van bevroren vlees.  Dat moet je echt met vers (niet eerder bevroren) vlees doen. Zelf vraag ik er zelfs naar in restaurants, als het vlees voor de carpaccio bevroren is geweest bestel ik het niet want echt een stuk minder lekker, eigenlijk een heel ander product.

Fout die ik veel (op tv) door koks zie maken: ze schrapen met het snijgedeelte van het mes over de snijplank om de net gesneden waren van de plank te tillen of aan de kant te schuiven. Nooit doen dus!! :shh: Hier wordt je mes echt bot van. Deze handeling kun je met de niet-snijkant doen, de bovenkant dus.

Alternatief:

Ook weer uit een kookprogramma gepikt:

https://nl.aliexpress.com/item/32961345736.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dqJpXf0

Hiermee kun je heel gemakkelijk je gesneden waren van je plank naar de pan oid verplaatsen. Superhandig. :thumbup:

Geplaatst:

Een KitchenAid mixer. Ik zat al heel lang te kwijlen naar een goed, sterk apparaat, en nu heb ik de knoop doorgehakt. 

Geplaatst:

Mooi, Arja! Heb ook zo’n kitchenaid mixerapparaatding.  Sindsdien lukken mijn cakes ook! 😊

Geplaatst:

Ik heb hem ook. Die met de kleine mengkom. Brood kneden gaat ook heel goed ermee. Alleen moet ik met een schroevendraaier de hoogte altijd bijstellen als ik wissel tussen de hulpstukken. Dat vind ik minder handig.

Geplaatst:
On 10/30/2021 at 4:29 PM, fre3ke said:

Alleen kan ik het nu niet goed opbergen

@fre3ke Wij hebben een magneetstrip aan de muur voor onze messen, gewoon van Ikea voor 5 euro ofzo. Dat is perfect.

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:
Op 3-11-2021 om 15:46, Erny zei:

Zou zowiezo geen carpaccio maken van bevroren vlees.  Dat moet je echt met vers (niet eerder bevroren) vlees doen. Zelf vraag ik er zelfs naar in restaurants, als het vlees voor de carpaccio bevroren is geweest bestel ik het niet want echt een stuk minder lekker, eigenlijk een heel ander product.

ja, maar wel bijna bevroren vlees, anders lukken de doorzichtige plakjes hier niet

• 3 weken later...
Geplaatst:

Een pizzaoven voor op de tuin. Eigenlijk stond ie pas gepland voor het voorjaar. Maar de black-friday-deal maakte het wel heel aantrekkelijk om hem toch alvast aan te schaffen. En dat terwijl ik alleen maar een recept voor het deeg wilde opzoeken…. 🤫 😳.

Verder eindelijk een goede reformladder waarmee we de fruitbomen kunnen snoeien en makkelijk op het dak van ons tuinhuis kunnen komen. 

Geplaatst:

Zaaitrays bij the farm dream besteld en binnen gekregen. Echt een aanrader voor iedereen die goede en stevige trays zoekt.

IMG-20211124-WA0007.jpeg

IMG-20211124-WA0009.jpeg

Geplaatst:

Oh @mdubbelm vet jaloers!! Wat voor eentje heb je gekozen? De man wil er hier zelf 1 gaan bouwen, maar dat is een project wat al langer aangekondigd is dan dat het bouwen gaat duren waarschijnlijk 😀

Mooie trays @Nielsmeboer! Daar kan je flink veel in zaaien! Waar ga je het voor gebruiken?

Geplaatst:

@Liekie voor bijna alle zaden komend jaar denk ik.

Prei, kolen, bonen etc. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.