aseel Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Beste tuiniers. Heb al een paar jaar geen tuin meer. Maar mijn handen beginnen weer te jeuken. Ik vroeg me af waar ik een moestuin huren rondom zaanstad . Heb heleboel tuinvereningingen geprobeerd. Maar die hebben allemaal wachtrijen. Vriendelijke groeten Aseel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Iemand die ik ken zoekt in die regio ook een moestuin. Maar ook die heeft te horen gekregen dat er overal wachttijden zijn. En met Corona is dat ook een van de weinige vrijetijdsdingen die je kunt doen. Ik denk dat je het beste in het najaar kunt informeren en je toch alvast op de wachtlijst kunt laten zetten. Veel mensen stoppen na het oogstseizoen omdat het toch wel veel werk blijkt te zijn. Dan komen er meer plekken vrij dan nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Helaas , overal lange wachtrijen. Hoorde net dat bij onze tuinvereniging 35 mensen op de wachtlijst staan..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 (edited) Wij hebben ook een wachtrij(tje). Dat is wel eens anders geweest. Maar er is inderdaad ook veel verloop. Veel nieuwe tuinders hebben toch vaak een wat romantische voorstelling en die verdwijnen al weer snel. Helaas voor de vereniging veel extra werk. Gewoon overal inschrijven, dan kom je vanzelf aan de beurt, en ik weet dat verenigingen blij zijn met ervaren tuinders. 👍 Edited March 2, 2021 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 Heb me al op 4 tuinvereningen ingeschreven...ze hebben het over 2 jaar minimale wachtijd. Klein stukje van 50 vierkante meter zou ook kunnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Ik denk dat de wachttijd snel afneemt, zodra de coronagekte minder is. Ik zeg bewust coronagekte, want mensen zoeken nu naar hobbies waar ze voor corona hun neus voor hebben opgetrokken (een pup kopen, het bos onveilig maken en andere buitenactiviteiten zoals moestuinieren). Deze gekte is begrijpelijk, het is geen waardeoordeel, maar ik denk wel dat zodra het leven weer zo wordt als voor de coronapandemie, dat de wachttijden ook weer flink minder worden of verdwijnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 Denk dat de wachtlijst ook snel zal afnemen. Maar wil deze seizoen al beginnen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Misschien kan je bij een vereniging waar je een goed gesprek / gevoel bij hebt, wel vrijwilligerswerk gaan doen. Wie weet komt je naam wel hoger op de stapel te liggen voor een tuin. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Misschien bij een boer of de gemeente? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Of vragen of iemand een tuin met je wil delen, misschien een ouder iemand? Gewoon eens rondlopen op een tuin en vragen of je mensen mag/kan helpen inr uil voor een deel van hun grond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 20 uren geleden, Patrijs zei: Wij hebben ook een wachtrij(tje). Dat is wel eens anders geweest. Maar er is inderdaad ook veel verloop. Veel nieuwe tuinders hebben toch vaak een wat romantische voorstelling en die verdwijnen al weer snel. Helaas voor de vereniging veel extra werk. Gewoon overal inschrijven, dan kom je vanzelf aan de beurt, en ik weet dat verenigingen blij zijn met ervaren tuinders. 👍 hier ditto, onze wachtlijst is gesloten want de wachttijd kan zo maar oplopen tot een jaar of 4 er wisselen van de 100 tuinen nu maar een 2-3 tal per jaar en ja, we zijn dol op ervaren tuinders want afgelopen jaar weer een uur of 20 bezig geweest met 1 mislukkende nieuwe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Denk dat het overal wat hetzelfde is, wachtlijsten. Al voor corona was er hier een wachtlijst van 1 jaar. Wel veel verloop nog elk jaar voornamelijk door starters die het opgeven na 1 jaar. Doordat men bij ons sinds 2 jaar ervoor kiest de vrijgekomen oude tuinen in 2 of zelfs 4 te doen, starten er veel meer dan er vertrekken. De tuintjes zijn nu nog slechts 60m² terwijl dit vroeger 120 tot 240 m² was. Ben content dat ik toch 130m² heb anders kun je bessenstruiken en dergelijke toch moeilijker zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 Wil ook wel een jaartje op een tuin oppassen al iemand een jaartje niet kan door omstandigheden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Onze vereniging heeft 2 complexen, op die ene waar ik zit is nu nog een tuintje vrij (vanmiddag melding op de Facebook pagina gelezen), en het andere complex is vol.We zitten in Boskoop. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Boskoop is te ver..helaas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Voorlopig kom je er niet tussen op volkstuincomplexen, dus dan zou je eens rond kunnen kijken in de buurt of er niet een stukje land braak ligt. Of misschien heeft iemand een tuin waar niets mee gedaan wordt. En je kunt ook briefjes ophangen in de supermarkt of een oproepje op FB zetten. Misschien meer aan de rand van de stad zoeken? Succes! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 Heb al een advertentie gezet op markrplaats.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted March 4, 2021 Share Posted March 4, 2021 Boskoop is te ver..helaas.Ja, dat dacht ik al. Maar misschien voor liefhebbers uit de buurt. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Mijn handen kriebelen. Maar heb nog geen tuin..😪 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Ga naar de tuinverenigingen toe. Praat met de mensen op de tuinen zelf. Er zijn misschien oudere tuinders die een deel van hun tuin met je willen delen in ruil voor het zwaardere werk. Misschien kun je dan zelfs medehuurder worden en de tuin tzt overnemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 ja. goed advies! wij krijgen vaak verzoeken van onze leden voor hulp; je kunt ook lidzondertuin worden bij ons en eventueel verzoeken om de tuin over te nemen na enige tijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 Robo Haarlem is te ver voormij..helaas.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 14, 2021 Share Posted March 14, 2021 Maar je kunt toch ook in Zaandam gaan buurten op de complexen?! Gewoon een paar keer een uurtje ervoor uittrekken en eens gaan rondkijken en kletsen! Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aseel Posted March 14, 2021 Author Share Posted March 14, 2021 Heb een paar gebeld. En langs gegaan maar zonder resultaat. Heb er eentje gevonden in heerhugowaard. Maar dat is echt te ver. Ik heb een advertentie op marktplaats geplaatst. Ik wacht af. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Landsmeer Purmerend den Ilp? Net buiten Zaandam en misschien met iets kortere wachttijden? Blijft balen zeg. 2 jaar wachttijd is fiks... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts