Rantje Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Oeeeh gaaf een Haflinger!!! Das toch wel een van mijn favo pony's hoor!Ze zijn zo heerlijk eigenwijs en toch vaak vreselijk lief en knuffelig! Shetjes heb ik iets minder mee maar dat komt een beetje omdat ik weinig echt lieve shetjes ken. Rijd je ze ook? Wel lekker dat ze samen in een weitje kunnen staan, is toch fijner dan alleen maar op stal natuurlijk!Verdorrie, waarom is onze tuin zo klein http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 wow! die kas ziet er geweldig uit Geedee!ach, daar past van alles in hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted December 31, 2011 Author Share Posted December 31, 2011 Hier staan de madeliefjes volop te bloeien in t gras ....nog nooit gezien 31 december Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 2, 2012 Share Posted January 2, 2012 Ach vandaag gebleken dat we 1921 hebben overtroffen wat betreft de temperaturen in deze tijd van het jaar. Ik zou bijna denken dat we al kunnen beginnen met zaaien voor dit jaar Het ziet er mooi uit, je moestuin. En wat een kas heeft je man gescoord! Ik wou dat ik de ruimte had voor dat alles.. wishfull thinking Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Jaloers....Zoveel grond, zo een grote kas en dan ook nog een haflinger....Da's nou precies mijn droom voor 'als ik later groot ben' Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden dit jaar. De worteltjes lijken er in ieder geval al goed bij te staan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Mooie grote kas Geedee, super daar kun je echt veel in verbouwen.Komt vast goed met die aubergine van de wedstrijd, ruimte zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Prachtige grote kas geedee, gefeliciteerd! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Mooie kas! Daar ga je veel plezier mee hebben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Yep!! Ben begonnen met de geul te graven voor het fundament...pffff natte klei zwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simone Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Wat een grote kas. Zal je zeker een hoop graaf werk kosten.Voor wat voor fundering heb jij gekozen???Maar wat zal je er van de zomer plezier van hebben. Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 7, 2012 Author Share Posted January 7, 2012 Een geultje (pfffffff...geul dus) graven van 20 cm diep......egaliseren met een laagje zand en dan betonblokken hoogkant(vertikaal) erin metselen.....de blokken steken dan zo'n 5 a 10 cm boven de grond uit.....hierop ga ik het frame van de kas vast bouten.en ja....duurt nu zoooooooooooo lang voordat t zomer is....ik spring en stuiter door de keuken heen en wil al vanalles vast zaaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Lekker weer vandaag: het begin van de fundering voor de nieuwe kas is gemaakt Ik zag trouwens dat de goudsbloem ook al een bloem had vandaag....heeft de hele winter in een pot buiten gestaan....het wordt lente Bij de buren wordt ook druk verbouwd................heb nu een schaftkeet met allemaal leuke jongens erin naast mn tuin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Zo!!!!!! Die kas is echt groot!!! Kan ik niet een stukje huren Die Goudsbloem die bloeit, is het dan geen eenjarige?Kan ik die ook al binnen zaaien eigenlijk? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Normaal zaai ik de goudsbloem elk jaar opnieuw...want ze zijn voor zover ik weet niet winterhard.....dus ik keek ook even of ik gek was Ik zaai alles binnen...goudsbloem moet ook kunnen denk ik...als je zaadjes genoeg hebt(volgens mij heb jij dat wel want ik zag me toch een lange lange zaailijst op je topic) zaai je er gewoon een paar. Tot maart ff zigzaggend door de huiskamer om alle potjes heen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 ja hoor, heb er wel genoeg denk ik! Zet ik die ook op mijn lijstje voor nu!Das echt veel werk dat uitzoeken. En niet bij alles zit dus een zaaibeschrijving dus moet ik via google alles op gaan zoeken.Dus mocht je op mijn lijstje dingen zien staan waarvan je denkt dat het in een potje kan in januari/februari geef maar een gil!Heb vanmiddag allemaal gaatjes zitten maken in plastic bekertjes enzo...Maar verder ben ik nog niet gekomen *zucht* http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 (edited) Gewoon een schaar op het toillet leggen en alle lege rolletjes alvast doorknippen....heb daar toch niet veel beters te doen Deze bak is 60x30 cm ongeveer; je ziet hoeveel halve rolletjes erin passen. Verder is topic "wat heb je vandaag gezaaid." erg handig vind ik zelf elke dag ff kijken wat ik morgen kan zaaien Edited January 11, 2012 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 (edited) Dát doen we al...hihiMaar ik las dat ze erg gingen schimmelen dus ik misschien die potjes met m'n pottenpers kon maken. Ik wil ook niet te klein zaaien omdat alles binnen de kortste keren weer verspeend moet worden en ik anders niet goed kon zien hoeveel ruimte het in beslag zou nemen. Bij ons is alles mini (behalve m'n zadencollectie ) Edited January 11, 2012 by Guest http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 Ik hoooooop dat je zadencollectie bedoeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Die vlaggetjes zijn wel handig!!!!Dat ga ik ook maken!!! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Oepsie, heb 'm al veranderd, wel erg ongelukkig spelfoutje http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 1 sate prikker = 4 stokjes(ons bent zuunig) en de papiertjes aan beide zijden met plakband...kan er zo overheen gieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Das ook een goeie, dus eerst schrijven, en dan plakband erover heen, is het waterdicht! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Pas op hoor, ging bij mij nogal mis vorig jaar. Op de een of andere manier ging de inkt toch uitlopen en was de boel totaal onleesbaar na een tijdje. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 11, 2012 Author Share Posted January 11, 2012 De papiertjes zijn smaller dan de plakband...hebben een dicht randje zeg maar.....hoop dat ze ff houden totdat ze overgeplant worden...anders heb ik straks allemaal verrassingen of moet op de foto terug gaan kijken wat waar stond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 11, 2012 Share Posted January 11, 2012 Ja, dat had ik ook. Smalle papiertjes geknipt, daar op geschreven, en dan breed plakband er overheen. Boel gepruts, ging best even goed. Maar na een tijdje toch niet meer Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts