geedee Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 De artisjok komt boven de grond uit piepen : De Ananaskers is gedurende de winter fijn doorgegroeid....heb deze nog nooit eerder gekweekt dus benieuwd of het de moeite waard is geweest: Deze hoek van de keuken doet dienst als wintertuin Het wordt tijd dat het weer lente wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Met zoveel ruimte wel! Maar je hebt meer ruimte dan ik voor je zaaisels. Ik heb nog slechts 11 potjes staan en nog niets boven gepiept. Ik moet nog even geduld hebben. Ik zag dat jij ook van die bosaardbeitjes hebt gezaaid. Is het nu nog niet te vroeg? Ik heb ook die zaadjes in huis. Heb je beide kleuren? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Ja ik heb beide kleuren...en ik heb nog nooit iets van aardbeien gehad....ben een beetje aangestoken door Borsalino's enthousiasme Ik dacht : als ik straks in maart of zo plantjes wil hebben, moet ik ze nu zaaien....geen idee of dat goed is, dus heb ik de helft van de zaadjes gezaaid, en als het niks word, heb ik nog een herkansing enne....ruimte máák je...we zitten nu gewoon wat krap bij het eten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Voor mij zijn die alpenaardbeien geheel iets nieuws. Uit de caroussel-envelop getrokken de vorige keer. Om te proberen. Afgelopen zomer op vakantie voor t eerst geproefd rechtstreeks van de berg. Klein maar oh zo fijn Ik ga ze denk ik volgende week zaaien. Eigenlijk heb ik wel wat meer ruimte, maar dan wordt het hier zo vol. Het is al zo vol en dan zie je overal potjes een plantjes staan. Liefst houd ik dat op 1 plek. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Ziet er allemaal goed uit bij je. Maar je hebt ook een super kas zeg, heel veel succes met alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Voor mij zijn die alpenaardbeien geheel iets nieuws. Uit de caroussel-envelop getrokken de vorige keer. Ja daar heb ik ze geloof ik ook vandaan....wie heeft ze erin gestopt?...weet die meer over hoe en wanneer zaaien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Dat stond wel op de originele zakjes waar ik ze uit heb gehaald. Dus ergens tussen mij en jou zijn die eruit gehaald. Ik heb op mijn eigen zakje gezet (overgeschreven van die originele): Alpenaardbei, Red/Yellow wonder, struik, doordragend, kleinvruchtig, 40-50 cm. uit elkaar zetten, zaaien van april (oogst zelfde jaar) tot augustus (oogst volgend jaar). Meerjarig, zon of halfschaduw, humusrijke grond. Kan ook in pot. (bij de gele stond nog extra bij: gele extra zoete vruchten)En ze waren van Dennis29 dus weet je gelijk van wie Vanwege de informatie heb ik er een aantal zaadjes uit gehaald. Ik ga ze in een bloembak zetten voor aan de schutting. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Okay...dank je wel Helly....heb t uitgeprint en erbij gevoegd.....toch wel handig...had ik beter ook meteen kunnen doen....learning all the time Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 De alpenaardbeitjes zijn ook gekiemd, heb ik vandaag ineens ontdekt: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Volgende week ga ik ook maar eens aan de aarbeitjes beginnen, ben benieuwd! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefje78 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Even off topic maar ik klikte eens op de link onderaan je berichten Geedee: leuke site! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Na hoeveel dagen zijn ze op gekomen? Is het eigenlijk niet te vroeg om ze nu al te zaaien? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Ik weet nog dat ik geen zaad van aardbeien heb genomen omdat ik echt het idee had dat het een lastige zaaiteelt zou zijn..ik had geen idee. Nu zie ik jullie allemaal zaaien, ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen. ik zag in de zaadcatalogus van Beaumont Ananas aardbei white dream..die zagen er zo prachtig uit!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Na hoeveel dagen zijn ze op gekomen? Is het eigenlijk niet te vroeg om ze nu al te zaaien? Ze waren al binnen een week boven Ik denk dat ik met alles een beetje vroeg ben om te zaaien....kriebelt enorm Maar wel een beetje reserve zaad bewaard voor t geval dat t niet goed zou gaan. Vandaag schijnt de zon heerlijk.....Ik ga zo meteen mn nieuwe kas eens een beetje vullen. Als ik naar de weersverwachting op lange termijn kijk, gaat het nauwelijks meer vriezen dus dat moet kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Ik weet nog dat ik geen zaad van aardbeien heb genomen omdat ik echt het idee had dat het een lastige zaaiteelt zou zijn..ik had geen idee. Nu zie ik jullie allemaal zaaien, ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen. ik zag in de zaadcatalogus van Beaumont Ananas aardbei white dream..die zagen er zo prachtig uit!!Als je die gaat bestellen , wil ik er wel een plantje van....ruilen op moestuindag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Geedee ik keek even in de gids..het blijken plantjes te zijn..3 voor 13.50... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 neee dan laat maar....gewoon voor de fun wat zaadjes van een rare soort okay...maar geen plantjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Ik ook niet. Maar als ik tuindag heb met de Fransen ( 1 x in de maand ) zal ik eens aktief gaan vragen welke aardbeien ze in de tuin hebben. Wie weet hoe een appelvrouw een aardbei vangt... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sannie Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Bij de dekatuin heb ik stekjes gekocht van white dream. Ik weet niet meer de prijs, maar zeker niet 3 voor 13.50.2 voor 4.50? zie wel of het wat wordt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Goede tip. je moet sowieso geen planten of zaad in Frankrijk willen kopen..zoo duur! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 22, 2012 Author Share Posted February 22, 2012 Is iets voor Rantje dan...een zaadjes site in het frans beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 Afgelopen week gezaaid: Artisjokcalibra erwtgele paprikalollo rosso slapreispruitjesijsbergslainmaakaugurkenrode eikebladslaVakantiezaadjes (iets van een knalroze bloeiende boom en witte bloemen....geen idee hoe ze heten)dropplantlavasrussische dragongrote bevernelsteranijsbasilicum dark opalvaleriaandiverse dahlia's Kuil in een hoek van de kas gegraven en paardenmest erin gedaan afgedekt met aarde. Dit wordt een broeikuil waar straks een meloen op komt te staan. Een grote ton met potgrond en zand vermengd in de kas gezet; kan die grond alvast opwarmen en morgen nog meer zaaien Zo meteen een rek in de nieuwe kas plaatsen en voorzien van zaaitrays. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Goed bezig fijn hé als het zo'n lekker weer is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thessa Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 jeetje wat een lijst ! ik moet me ook inhouden hoor met dat mooie weer succes kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heylane Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 dropplant? Is dat zoiets als een kauwgomballenboom? Ik zie wel meer plantennamen die ik niet ken, eens even googlen denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts