Jump to content

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin.

geedee

Recommended Posts

Ik vond ze erg lekker. Maar weet de smaak niet meer echt te benoemen of te vergelijken met andere vruchten. Een beetje vreemde structuur, ergens tussen banaan en kiwi in (qua structuur) denk ik... De smaak was lekker zoet en fris.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Geedee, mooi dat die nu af is en dat de peperplantjes popelen om er in te trekken

Dat van dat rode vruchtsoortje, moet dat niet in een hele warme kas? Lijkt me zo tropisch.

Good things come in small packages

leuk zo'n foto ! Zou je voor mij een thermometer in de kas willen hangen ? en een uurtje later willen kijken wat de temperatuur nou is in de kas, vergeleken met buiten de kas ?

( toekomstig kas-bezitter ) met vriendelijke dank alvast. ( en ook leuk te weten voor jezelf ga ik ff vanuit )

Had ik dus inderdaad al gedaan ik was zelf ook nieuwsgierig want deze staat heel anders dan mn oude kasje(die is een stuk kleiner maar staat in een hoek van muren(aan 2 kanten dus muur) en ook vangt die kleine kas minder zon door bomen op de zuidkant)

...scheelt steeds 2 graden....maar de kas staat er net en er is afgelopen week nog niet echt veel zon geweest om dieper op te warmen...ook is ie nog helemaal leeg...scheelt ook wel denk ik.

In de kas tot nu toe nog geen vorst gemeten...wel al nul graden....als het nog -10 wordt zal het wel vriezen in de kas...wordt vervolgd....

Geen gek idee...einde dit jaar zullen er wel overwinteraars in staan...(nu nog leeg).

en als er geen grote vlam aan te pas komt, zal het ook wel okay zijn met de zuurstof in de kas...wat denken jullie??

Was er ook al over aan het peinzen...had al een heus geitenwollensokkenidee om stenen in de as-la van de houtkachel "mee te warmen"en die dan sávonds in de kas te leggen ken mezelf te goed...doe ik 2 x en de 3e dag ...alle plantjes dood

sommige mensen warmen de kas met waxine lichtjes. Ik heb vandaag zo'n ouwerwetse stormlamp op olie aangezet. Het houdt net aan de vorst eruit als het goed is.

handige tip, die ken ik nog niet! Olielampen heb ik wel, nu even zoeken naar de olie

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Dat snap ik wel

Geedee, ik heb wel eens gelezen dat een bak verse paardenmest in de kas ook veel warmte oplevert, zeker in het voorjaar, en je kunt er zelfs je zaailingen opzetten ( daar is het nu nog te vroeg voor denk ik) het is Lieven David van de Lusthof die dat doet..http://www.lusthof.org/

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Dat van die paardenmest is een goed idee. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben want ik wist wel dat het broeit.

Dat had ik nl al genoteerd, om een "broedkuil" te maken eind februari voor de meloen die ik in de kas wil zetten. Ik heb nog nooit meloen geteeld dus heb info verzameld en schrijf dat in mn tuinagenda...bij eind februari staat nu dus:

kuil graven...vullen met verse paardenmest en afdekken met grond...in april de meloen er op planten.

Ik weet niet meer waar ik die info vandaan heb

Ik wil voornamelijk met bakken en potten gaan werken in de nieuwe kas dus een laag paardenmest in de bodem verwerken kan geen kwaad...vooral als dat hogere temperatuur opwekt. Weet alleen niet of dat ook geldt voor mest zonder stro....

In ieder geval bedankt voor de tip appelvrouw.

leuk zo'n foto ! Zou je voor mij een thermometer in de kas willen hangen ? en een uurtje later willen kijken wat de temperatuur nou is in de kas, vergeleken met buiten de kas ?

( toekomstig kas-bezitter ) met vriendelijke dank alvast. ( en ook leuk te weten voor jezelf ga ik ff vanuit )

even een temperatuur update:

zon schijnt vollop....dak vd kas ligt vol met sneeuw...

buiten is het -2 graden ...in de kas +14

Een testjaar wordt het betreffende de paprikasoorten:

Ik ken alleen die gewone uit de supermarkt en heb die ook vorig jaar gezaaid en geoogst.

Door jullie schuld heb ik de volgende soorten...en ga ze allemaal zaaien

Apple bell

Baghera

Carliston

Chocolate beauty

Chocospitz

Geel

Geel punt

Grote rode blok

Keystone resistant giant

Oranje

Oranje snoep

Punt 3 kleuren

Rood

Rood punt

Sweet banana

White chili

Wit

Yolo wonder

Einde van het seizoen kijken welke het best smaken en opbrengst enz enz...kan ik volgend seizoen meer selectief te werk gaan

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...