Jorieke123 Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Ik vond ze erg lekker. Maar weet de smaak niet meer echt te benoemen of te vergelijken met andere vruchten. Een beetje vreemde structuur, ergens tussen banaan en kiwi in (qua structuur) denk ik... De smaak was lekker zoet en fris. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 ik vind hem ook erg lekker!idd zoet en fris.ik heb nog wel zaden van de witte soort over Geedee..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Nou graag Eva Moestuindag-ruil of zaadjespost-ruil?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Moestuindag! ze kunnen het hele jaar door gezaaid worden en moeten toch altijd binnen blijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Geedee, mooi dat die nu af is en dat de peperplantjes popelen om er in te trekken Dat van dat rode vruchtsoortje, moet dat niet in een hele warme kas? Lijkt me zo tropisch. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Ja het is een tropisch vrucht....ik reken dan ook op een tropische zomer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Ik duim met je mee Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 De winter is begonnen hier........Is mn kasje eindelijk klaar....ligt er sneeuw op!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 leuk zo'n foto ! Zou je voor mij een thermometer in de kas willen hangen ? en een uurtje later willen kijken wat de temperatuur nou is in de kas, vergeleken met buiten de kas ? ( toekomstig kas-bezitter ) met vriendelijke dank alvast. ( en ook leuk te weten voor jezelf ga ik ff vanuit ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Had ik dus inderdaad al gedaan ik was zelf ook nieuwsgierig want deze staat heel anders dan mn oude kasje(die is een stuk kleiner maar staat in een hoek van muren(aan 2 kanten dus muur) en ook vangt die kleine kas minder zon door bomen op de zuidkant) ...scheelt steeds 2 graden....maar de kas staat er net en er is afgelopen week nog niet echt veel zon geweest om dieper op te warmen...ook is ie nog helemaal leeg...scheelt ook wel denk ik.In de kas tot nu toe nog geen vorst gemeten...wel al nul graden....als het nog -10 wordt zal het wel vriezen in de kas...wordt vervolgd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Ziet er toch wel mooi uit hoor, al die sneeuw. Je hebt er meer van dan ik Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 sommige mensen warmen de kas met waxine lichtjes. Ik heb vandaag zo'n ouwerwetse stormlamp op olie aangezet. Het houdt net aan de vorst eruit als het goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Geen gek idee...einde dit jaar zullen er wel overwinteraars in staan...(nu nog leeg).en als er geen grote vlam aan te pas komt, zal het ook wel okay zijn met de zuurstof in de kas...wat denken jullie?? Was er ook al over aan het peinzen...had al een heus geitenwollensokkenidee om stenen in de as-la van de houtkachel "mee te warmen"en die dan sávonds in de kas te leggen ken mezelf te goed...doe ik 2 x en de 3e dag ...alle plantjes dood Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Ik dacht te hebben gelezen dat Hans er ook in de winter een paar olielampjes 's nachts in laat branden dus dat zal geen probleem zijn. Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 sommige mensen warmen de kas met waxine lichtjes. Ik heb vandaag zo'n ouwerwetse stormlamp op olie aangezet. Het houdt net aan de vorst eruit als het goed is. handige tip, die ken ik nog niet! Olielampen heb ik wel, nu even zoeken naar de olie We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raxia Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Prachtige sneeuw, hier is maar een centimetertje te bespeuren geweest. Goed idee trouwens, met de kaarsen. En met zuurstof zal het wel meevallen denk ik, hij is vast niet 100% luchtdicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 ik gebruikte voor heen van die grote waxine lichten maar dan moet je elke dag opnieuw neerzetten en aansteken.. een olielamp doet er wel een paar dagen over voor hij weer leeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Dan had je hem op een heel laag pitje? Ik heb wel een ruime kas..alles goed ingepakt, ik weet niet of het nodig is, of zelfs helpt als de kas 2,7 x 6,5 groot is.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Dan had je hem op een heel laag pitje? Ik heb wel een ruime kas..alles goed ingepakt, ik weet niet of het nodig is, of zelfs helpt als de kas 2,7 x 6,5 groot is.. je kan er natuurlijk ook meerdere olielampen in zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Dat snap ik wel Geedee, ik heb wel eens gelezen dat een bak verse paardenmest in de kas ook veel warmte oplevert, zeker in het voorjaar, en je kunt er zelfs je zaailingen opzetten ( daar is het nu nog te vroeg voor denk ik) het is Lieven David van de Lusthof die dat doet..http://www.lusthof.org/ We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Dat van die paardenmest is een goed idee. Dat ik daar zelf niet op gekomen ben want ik wist wel dat het broeit. Dat had ik nl al genoteerd, om een "broedkuil" te maken eind februari voor de meloen die ik in de kas wil zetten. Ik heb nog nooit meloen geteeld dus heb info verzameld en schrijf dat in mn tuinagenda...bij eind februari staat nu dus:kuil graven...vullen met verse paardenmest en afdekken met grond...in april de meloen er op planten. Ik weet niet meer waar ik die info vandaan heb Ik wil voornamelijk met bakken en potten gaan werken in de nieuwe kas dus een laag paardenmest in de bodem verwerken kan geen kwaad...vooral als dat hogere temperatuur opwekt. Weet alleen niet of dat ook geldt voor mest zonder stro.... In ieder geval bedankt voor de tip appelvrouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 leuk zo'n foto ! Zou je voor mij een thermometer in de kas willen hangen ? en een uurtje later willen kijken wat de temperatuur nou is in de kas, vergeleken met buiten de kas ? ( toekomstig kas-bezitter ) met vriendelijke dank alvast. ( en ook leuk te weten voor jezelf ga ik ff vanuit ) even een temperatuur update: zon schijnt vollop....dak vd kas ligt vol met sneeuw...buiten is het -2 graden ...in de kas +14 Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Een testjaar wordt het betreffende de paprikasoorten:Ik ken alleen die gewone uit de supermarkt en heb die ook vorig jaar gezaaid en geoogst. Door jullie schuld heb ik de volgende soorten...en ga ze allemaal zaaien Apple bell Baghera Carliston Chocolate beauty Chocospitz Geel Geel punt Grote rode blok Keystone resistant giant Oranje Oranje snoep Punt 3 kleuren Rood Rood punt Sweet banana White chili Wit Yolo wonder Einde van het seizoen kijken welke het best smaken en opbrengst enz enz...kan ik volgend seizoen meer selectief te werk gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Dat zijn aardig veel soorten. Doe je van elk 1 plantje opkweken? Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Van sommigen heb ik maar een paar zaadjes...daar kweek ik er 2 van...van die waar ik er veel van heb(meer dan 30 bijv.) gooi ik een handjevol zaadjes in een pot...en ruilen maar op moestuindag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts