Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geedee's "in 2012 is alles beter" moestuin.


geedee

Aanbevolen berichten

Ik zal ze in de gaten houden Jorieke, thx voor de tip

 

 

Vandaag 1/3 van de kas "geïnstalleerd":

 

977_c818844ca3d5bb9c32399322723ba8f4.jpg

 

De kas heeft een hoekprofiel aan de onderzijde dus ff gewacht met de voorste rij stenen, zodat het op de milimeter precies uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren stonden de pastinaken er nog mooi bij...

 

vandaag 24 van de 30 stuks...blaadjes ernaast en weg pastinaak...heb de overige 6 maar geoogst waarvan eentje voor de helft ook al was opgegeten.....dieven in de nacht...grrrrrr

Is dit nu het vermaarde werk van woelmuizen of zoiets?? ik zag geen sporen dus alles is ondergronds gebeurd. kan de katten ook de schuld niet geven dat ze slecht hebben gewaakt

 

De titel van mn topic zou anders beloven...maar vorig jaar had ik geen pastinaken...had ze nog nooit gehad zelfs

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren het woelmuizen of woelmensen?

 

Bah dat is echt naar! daarom haal ik bieten pastinaken en wortels eruit voordat beesten ermee vandoor kunnen gaan.

het is nochtans niet zo gemakkelijk er een pastinaakje uit te halen, is niet alleen de bovenkant eraf gevreten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee op die ene zag ik aan de onderkant duidelijk streepjes van tandjes...ik had alles nogal laat gezaaid...dus was nog niet meteen oogstbaar....ze waren ongeveer een 2 eurostuk dik aan de bovenkant. De bladeren lagen er gewoon ongevreten naast (nog groen en redelijk fris en ik keek overal in een leeg gat ...vrijdag de dertiende... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit, arme pony's en kippen, dit is pas het begin! Ieder jaar dat ze weer gaat moestuinieren zou ze meer en meer land van jullie gaan afpakken. Jullie baasje is nu officieel besmet met 't moestuinvirus!

 

Ja na het stuk naast de koraal voor de moestuin nu weer een stukje voor de kas. Jolie(de haflinger) staat me inderdaad verwijtend aan te kijken dat ze alweer een stuk gras moest inleveren en komt snel nog ff de sprietjes inkorten :

 

977_af41fe3ee9454e12f13ed9f503ad59ac.jpg

 

977_727bb50360b4b7ad58a3719267eb3315.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha...ja ik moet nog ergens een schommelstoel hebben

 

Vandaag 27 ramen geschuurd...2e hands kas hè.....ramen waren aangekoekt vies.....en als ze erin zitten kom je zo lastig aan t dak.......dus in t zonnetje schuurspons, allesreiniger en gietertje erbij...alleen koude voeten en in mn vingers gesneden al bij t 2e raampje...randjes zijn scherp ik=dombo....daarna maar handschoenen aangedaan

 

Een kant van het dak is af....kom alleen nog van die glasklemmen te kort ...dus ff op internet besteld...hoop dat ze snel komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk uit, arme pony's en kippen, dit is pas het begin! Ieder jaar dat ze weer gaat moestuinieren zou ze meer en meer land van jullie gaan afpakken. Jullie baasje is nu officieel besmet met 't moestuinvirus!

 

Ja na het stuk naast de koraal voor de moestuin nu weer een stukje voor de kas. Jolie(de haflinger) staat me inderdaad verwijtend aan te kijken dat ze alweer een stuk gras moest inleveren en komt snel nog ff de sprietjes inkorten :

 

Ze hebben wraak genomen vandaag....had het hekje van de moestuin vergeten dicht te doen...alle worteltjes weg ...ik had die morgen of zo willen oogsten zodra ernstige nachtvorst voorspelt wordt....te laat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, dat is niet leuk voor je - wel leuk voor je beesten natuurlijk. Misschien om ergers te voorkomen een moestuindeurtje wat zelf dichtvalt? - Scheef ophangen zou al leuk kunnen werken - geen gedoe met veren en zo.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er moet altijd een slot op want ze duwen altijd lekker overal tegenaan....vooral die kleine shet....die moet ik ook steeds uit het kippenhok halen...is een echte bandiet!

 

Dat scheef ophangen is wel een idee...en dan zo'n slotje waar het hekje dan automatisch invalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben wraak genomen vandaag....had het hekje van de moestuin vergeten dicht te doen...alle worteltjes weg ...ik had die morgen of zo willen oogsten zodra ernstige nachtvorst voorspelt wordt....te laat

 

Ze zullen wel gedacht hebben, als baas meer verbouwd kan ze ook wel wat meer missen

Misschien moet je ze toch iets meer te eten geven in de deze koude hongerwinter

Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...kippenvoer pikken....broodkorstjes enz enz.... nadeel....kan t hok niet dicht doen want kipjes lopen naar binnen als er een eitje moet komen....barricadeer dus maar met speelgoed en tuinstoelen enz enz maar hij duwt t meeste uit zijn weg

 

pict2355_resize60731326923628.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Simone dat is op zich wel een goed idee...maar in de buurt nogal last van vossen en marters....ben bang dat ik dan dat gaatje vergeet dicht te maken....is ook een hardhouten deur met (nogal laag) glas erin...recycle achterdeur van huis

 

Hekwerkje zou ook kunnen....maar ik vind t ook wel iets hebben dat alles zo los doorelkaar loopt overdag...ik heb wel een hek gemaakt bij ons terras want ook de dahlia's schijnen pony's lekker te vinden...door ondervinding gemerkt vorig jaar...en een keertje...had ik de achterdeur open laten staan en ja hoor: Er staat een paard in de gang......

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...