Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn komkommers, gezaaid vorige maand, weet nou niet meer of dat aan het begin of halverwege april was, krijgen nu al vruchtbeginsels.
Ivm de lage nachttemperatuur, woensdag op donderdag 5 graden, staan ze nog binnen. Of kunnen ze daar wel tegen? Tomaat staat wel gewoon buiten in potjes. Pe/pa ook nog binnen.
Neem aan nu nog vruchtbeginsel eruit halen, en wanneer is het veilig ze uit te planten, bij welke minimale nachttemperatuur? Gewoon in de volle grond.39e50a803e4fcf9ce4b26db48b83d7a8.jpg78a85fb1ef6d8499b6847837acb1b161.jpg2085347598e697eb99ae771d3efcd4be.jpg

Geplaatst:

Ik zou toch wel wachten tot nachttemperatuur vanaf 8 graden. Ivm stilstand in de groei. 
Ivm het koude voorjaar ben ik pas op 2 mei begonnen met zaaien van dit soort vrucht gewassen, ik denk dat ik niet veel later vruchten heb AC.

8E831D48-2B1B-4DAE-AE20-A30CE1B669AB.jpeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik moet denk ik toch flink geduld oefenen, morgen en overmorgen nog windkracht 3, maar de rest van de komende 2 weken wordt er windkracht 4 tot 5 voorspeld.
Windkracht 5 is in de polder dodelijk voor pas geplante planten, heb ik vorig jaar geleerd. Windkracht 4 is denk ik ook niet best.

Valt me op dat er sinds vorig jaar veel meer wind is, of lijkt dat maar zo? 1-2 keer per maand hebben we hier wel windkracht 5, genoeg om planten kapot te maken.

Geplaatst:

Nee, wel bij Nikitovka. Maar die kan helaas niet meer leveren.
Ze hebben ook een winkel op eBay, en daar staat dat ze aan zowat alle landen niet meer kunnen leveren (en de winkel is ook leeg). Heeft waarschijnlijk met het conflict met Rusland te maken.

Heb je enkele zaadjes nodig? Kan er wel wat missen.

En ik zal ze dit jaar maar apart planten, apart van de andere komkommers, en dan een komkommer bewaren voor de zaadoogst. Of lijkt jou dat niet handig? Is dan wel geen F1.

Geplaatst:

Vorig jaar was de uitkomst van de snack komkommer zaden 0÷.. dit jaar nieuw zaad besteld en extra veel gezaaid begin mei en je raad het al, komt alles uit! Heb van het weekend 4 plantjes in de kas geplaatst, er staan er nog 3 in een p9 potje in de kas te wachten, hoop over een week tijd te hebben beetje ruimte te maken om die buiten uit te planten, leuk om dat verschil te kunnen ervaren qua opbrengst. 

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb mijn plantjes vanmorgen uitgeplant in de kas. Daar had ik ze ook gezaaid, dus ze zijn al gewend aan de temperaturen daar. Die lopen aardig op als de zon er op staat! Ik heb er 3 gezet, eigenlijk iets teveel voor ons 2-en als de plant eenmaal echt lekker draagt. Maar in de aanloop daar naartoe zal het wel lekker zijn dat er een plant extra staat. 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Heeft deze nog enige overlevingskans? Er zaten wat mooie bladeren aan voor ik de plant naar buiten deed, maar het weer en de slakken hebben de plant echt toegetakeld. Zou dit nu met mooi weer nog bij kunnen trekken? En heeft het anders nu nog zin om komkommer voor te zaaien? Of in volle grond. Of zal ik het eruit halen en iets anders er in doen? 

PXL_20210529_063720624.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Mocht je toevallig in de buurt van capelle aan den ijssel wonen, ik heb nog een paar plantjes in potje staat in de kas waar ik nog niet weet waar te plaatsen (staan er al 4 in de kas uitgeplant  zijn gewoon over). 

aangepast door Vastone
Geplaatst:

Ik hoop dat de mijne ook bijtrekken. De verhuizing van potje naar pot ging heeeel moeizaam voor 1 in het bijzonder. Ik heb 1 plant die ook treurig was, maar die al meer bijtrekt en 1 die nog compleet in de kreukels ligt... gek jaar. Met alles lijkt wel trouwens.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Dit is mijne.
Een twee weken geleden gekochte geënte minikomkommer. Er is alleen een probleem: de komkommertes vallen weer af voordat ze echt groeien en zijn dan ook gelig groen geworden. Iemand tips? 701dcc5d94807b87f9bc2abff06901e8.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...