Judje-1986 Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Vorig jaar hebben wij een huis met een tuin gekocht. Deze ligt nu nog vol met stenen. Maar wij willen dat toch echt gaan veranderen. Wij hebben dus nog geen moestuin maar wil hier eerst wat ideeën op doen. Wel heb ik al hele leuke ideeën gezien om kruiden te kweken. Bijvoorbeeld in een oude teil. Deze hebben mijn ouders nog wel. Dus binnenkort eens vragen of wij die mogen hebben. Quote
appelvrouw Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Hoi Judje welkom. Kruiden kan je in potten, bakken, teilen, oude pannen of wat je nog maar meer bedenkt kweken.Gebruik er goede potgrond bij..dan gaat het zeker lukken.Veel plezier op t forum. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Hoi, welkom, kan je alvast een hoop wijzer worden hier,veel lees plezier, Jeanne Quote
Bit Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 kijk maar es lekker rond. genoeg te lezen ! welkom ! Quote
Simone Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Je zal zien dat je begint met een teil en voor je het weet staat je tuin vol Veel plezier op dit forum om heel veel leuke ideeën op te doen Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
geedee Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Welkom en veel plezier op dit forum Kruiden haal ik gewoon bij de supermarkt en splits ze thuis ook nog eens in tweeën en dan gaan ze de grond in. Meestal doe ik er een schep potgrond in het plantgat erbij. In bakken zal dit niet veel anders zijn. Wel ff opletten dat er gaten onderin zitten voor als het erg regenen gaat, dan kan het water weg. Quote
Helly Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Hallo Judje en welkom op ons gezellige forum!Zoals al eerder is gezegd, je begint met een teiltje en voor je t weet staat je tuin vol met groenten, kruiden en fruit. Dat weten de meesten hier uit ervaring wel te vertellen Komt ook nog bij dat als je een half jaar actief bent hier op het forum, je mag meedoen aan de caroussel. En als je daar eenmaal aan hebt meegedaan.. probeer dan maar s te stoppen Veel plezier alvast met je nieuwe (moes)tuin en lees ze hier! Vragen stellen staat vrij en schroom niet. Als beginner wil je toch goed van start, en dat begint al bij een goede bodem. Quote Good things come in small packages
boerinnetje Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 hallo judje,ik ben ook net nieuw hier en ga ook dit jaar voor het eerst beginnen aan een moestuin.Dus wij zijn de starters hier Quote Hongaarse groeten van Linda
Jorieke123 Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Judje-1986 Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Het klinkt allemaal informatief, leuk en gezellig hier. Wat is de caroussel? Ik heb nog niet alles bekeken. Dus daar ga ik vast nog wel achter komen. Wij willen graag een mooie eetbare tuin. Ben hier wel aan het goed adres zo te zien. Leuk. Quote
geedee Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Ja informatie genoeg he?! Kun je tijdens de donkere dagen voor kerst lekker de topics doorspitten En je tuin wordt vanzelf steeds maar meer en meer "begroent" en "befruit" Die carrousel vindt je bij topic carrousel-envelop-t2311.html (Bij dit topic is het nodig om het 1e bericht op de 1e pagina te lezen) Quote
Judje-1986 Posted December 19, 2011 Author Posted December 19, 2011 Ik heb het doorgelezen. Wat ontzettend leuk. Zo is het altijd een verrassing wat erin zit. Ik had thuis bij mijn ouders vroeger al een kleine groentetuin. Alleen kwam ik daar niet verder dan worteltjes en radijzen. Quote
Helly Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Daar gaat vanaf nu vast verandering in komenWij hebben hier zulks leuke topics. Je wordt vanzelf bezig gehouden hier Quote Good things come in small packages
Lisa Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Welkom!Ik heb vorig jaar december voor het eerst een huis met een tuin gekregen en het is heel erg leuk om allemaal plannen te maken.Overigens zijn er hier heel veel mensen die de moestuin gedeeltelijk of geheel in potten hebben, in een makkelijke moestuinbak en nog veel meer oplossingen. Dus je zult hier vast inspiratie opdoen. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Rantje Posted December 29, 2011 Posted December 29, 2011 Welkom! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
HuubvG Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Welkom en ik zou zeggen: aan de slag en weg met die stenen! Als het je eigen huis is, doe je het helemaal voor jezelf, en waarom zou je het niet meteen goed aanpakken? Je grond kan elk jaar beter worden, meer opbrengst geven. En het bezig zijn ermee is nog ontspannend ook. Ik heb eens een hele tuin met een oude bedspiraal gezeefd van stenen en glas... Quote
Marinus Ros Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Niks mis met stenen, alleen wil je ze liever op de juiste diepte hebben... Quote
Recommended Posts