thea Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Een lange buis waar een gat (uiteinde )dicht zit (1mrt)met gif.gif op het einde van buis die dicht zit.steeds klein beetjes erin,dan morsen ze ook niet. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Gemma Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Ik heb ook muizen in het kippenhok. Ik leg, op plekken waar de kippen niet kunnen komen, vallen. Zo nu en dan heb ik er een.De kippen vangen soms zelf ook een muis. Die wordt dan vakkundig uit elkaar geplozen. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
aalterse-willy Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Beetje zout op hunne staart leggen, dan kunt ge ze zo pakken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
maggy Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 ik ben van gedacht waar een komposthoop ligt of kippen lpen daar ga je altijd ratten en muizen vinden hier lopen de kippen overdag in de tuin rond we hebben een afdakje op het grasplein waar hun eten onder staat daar waren verleden week 2 ratten het kippenvoer aant opeten terwijl ik in de groententuin aant werken was mijn man is proffesionele rattenvanger deze hebben speciale vallen en toch geraken wij er hier niet van af Quote
aalterse-willy Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Kan hij die ratten niet vangen met Hoegaarden? Neen, eventjes serieus nu, welke ratten vangt uw man? Muskusratten, bruine ratten, grijze ratten? Allemaal verschillende beestjes hé.Wat de pro's niet voor mekaar kregen bij mijn kippen heb ik toch op een paar weken geklaard, ben van de ratten van af.Vergif gevoerd aan de ingang van hun holen en na een week of drie was er geen levende meer te zien, wel een hoop dode ratten, grijze.Maar nu krijgen de kippen geen bak met voer meer, enkel wat ze op krijgen in één keer, meer niet en meer hebben ze ook niet nodig. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Pietl Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Alle voedsel in tonnen is echt noodzakelijk, als je ze geen eten geeft kan het dan toch al geen plaag worden denk ik dan. Quote
geedee Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Een lange buis waar een gat (uiteinde )dicht zit (1mrt)met gif.gif op het einde van buis die dicht zit.steeds klein beetjes erin,dan morsen ze ook niet. Gaat niet als je zelf katten hebt.... Quote
maggy Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 willy mn man werkt voor vmm vlaamse milieu maatschappy en dat zijn zowel bruine ratten als muscus ratten vergif blootleggen doen wij hier niet vanwegen onze honden die ook in de tuin lopen hier zijn wel van die speciale gesloten bakken waar we vergif in leggen maar ze komen er niet op af ook hebben we kooitjes waarmee we ze ook nog kunnen vangen het lukt wel om ze erin te krijgen maar we krijgen ze hier precies nooit langer dan 1 week weg en dan zijn ze hier weer onze vijver zal er ook niet goed voor zijn denk ik ik denk dat hier teveel is waar we ratten plezier mee doen vijver opgeslagen hout de tuin en de komposthoop en het kippenetenjij denkt dus s morgens de kippen laten eten als ze genoeg hebben het eten weg nemen dan en s avonds nog eens terug zetten ? Quote
Pietl Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Ik geef de kippen ook 1 keer per dag in het midden van de weide graan zoveel ze opkunnen. Na een tijdje merk jehoeveel dat ongeveer is. Ook puur om het ongedierte weg te houden. Ik had zo'n dure trapbak gekocht die enkel opengaat als zeer op gaan staan maar er werd toch nog altijd veel graan verspild. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Ik geef ze eten rond een perelaar, altijd op dezelfde plaats en daardoor staat er daar bijna geen gras meer. na een tiental minuten kunt ge geen maïskorreltje meer vinden en dus blijft er ook niets over voor de ratten.Om vergif te leggen kunt ge toch een stuk afmaken waar de honden er dan niet bij kunnen?Ik moet ook opletten voor de ganzen en de kippen hoor, en de ganzen kunnen héél ver reiken met die lange hals. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
MartinH Geplaatst: 17 oktober 2014 Geplaatst: 17 oktober 2014 Ik heb per ongeluk een manier gevonden om van de muizen in m'n kas af te komen. Er stond een emmer water met daarop een vierkant stuk hard plastic. Dat lag er echter niet goed op. Muisje is nieuwschierig, klimt op de deksel. Deze klapt om en muis valt in het water. Vond van de week vijf muizenlijkjes in de emmer. Nou vind ik dat verdrinken wat zielig dus staat er nu een lege emmer, daar komen ze ook niet uit. Dan laat ik ze in het bos, een paar honderd meter verder weer los Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
marja vH Geplaatst: 17 oktober 2014 Geplaatst: 17 oktober 2014 Wij hebben elk jaar in herfst/winter regelmatig een aantal weken een steenmarter die tussen het plafond begane grond en 1e verdieping "wandelt" en kennelijk ergens slaapt. Schijnt dat die meer plekken hebben waar ze op terug komen. Maakt een enorme herrie. Maar die zijn beschermd dus mag je niets aan doen. Herkenbaar voor iemand? Marja Quote
loes Geplaatst: 17 oktober 2014 Geplaatst: 17 oktober 2014 ookal zijn ze beschermd, je mag ze wel verjagen. voor auto's zijn er geluidskastjes die steenmarters verjagen, misschien is er ook zoiets wat je in huis kan gebruiken?er is ook een soort spray, geen idee of dat spul stinkt en geschikt is voor in huis. Quote
Loraine Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 Voor in huis op de plek waar je de steenmarter hoort heel harde muziek draaienDaar hebben ze echt een hekel aanGeef de marter dan goed de ruimte om weg te komenMisschien komt die nog een of twee keer terug maar gewoon herhalen Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Sandra Geplaatst: 18 oktober 2014 Geplaatst: 18 oktober 2014 Er is een bedrijf. In Zwolle volgens mij die marters mogen vangen. Moet je even op internet zoeken.. Quote groetjes Sandra
Erny Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Had duidelijk een muis in de keuken... ik hóórde hem/haar... en na er ook één meerdere keren gezien te hebben heb ik een vangkooitje gekocht... Maar... het bleek er niet één te zijn... Nadat ik er drie (onafhankelijk van elkaar) met zak/doos, waar ze ingekropen waren, en ál buiten gezet heb, én er ééntje door de kat doodgespeeld in mn schoen was achtergelaten, heb ik er eindelijk nog één in het daarvoor bestemde vangkooitje gevangen!! Alleen... zaten er écht geen 5 muizen in de keuken... conclusie is dus dat ze gewoon de weg weer terug vinden na het uitzetten in de achtertuin en weer naar binnen glippen als ik de deur voor de kat open heb staan... Dat het kooitje op een broodplank met een scherp mes ernaast staat heeft niets met het muisje te maken trouwens.... Deze heb ik ook maar weer achterin de tuin uitgezet, het stormde en waaide en regende teveel om verder weg te gaan. Quote
RobO Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 tsja, als je 1 muis ziet zijn er 10...zei ons mams altijden je moet ze echt een enkeltje verweggistan geven anders komen ze toch snel weer smullen Quote
jootje Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Sinds een week weet ik dat er muizen in mijn kelderkast zitten, heel de vooraad was aangevreten. Inmiddels 9 gevangen, dus nog 1 te gaan volgens de mams van RobO! Enne....deze muizen zijn aparte individuen ,die kunne. Echt niet meer terug komen! Quote
loes Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 oeps, moedermuis had een mooie winterplek gevonden voor haar kroos? Quote
Erny Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Daar was ik hier ook bang voor... een geboortegolf... Vandaar het vangkooitje. Dus hoopvol neergezet op slimme plek waar de muisjes langskwamen...Hoorde op gegeven moment het kooitje dichtslaan... en hop hop naar de keuken...Zat er niets in... maar het achterdeurtje (zie foto... is linkerkant van de kooi) stond wél mooi open... Heeeel slim muisje was dat dus... Quote
Roelie Geplaatst: 12 januari 2015 Geplaatst: 12 januari 2015 Hier doen broer en zus hun werk prima op de boerderij.Bijna dagelijks worden de vangsten getoond... De prooien... De opruimdienst... Quote
dries_86 Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Ik geef de kippen ook 1 keer per dag in het midden van de weide graan zoveel ze opkunnen. Na een tijdje merk jehoeveel dat ongeveer is. Ook puur om het ongedierte weg te houden. Ik had zo'n dure trapbak gekocht die enkel opengaat als zeer op gaan staan maar er werd toch nog altijd veel graan verspild.ter info: had ook hetzelfde probleem met die trapbak i.c.m. graan. Als je er legkorrel in doet zou het probleem niet voorkomen.Meestal is er (minstens) 1 kip die het voer eruit gooit om de beste zaden eruit te nemen (bv. zonnebloempitten). Dit doet ze door horizontaal met haar bek in de bak te schuiven. Eenmaal ze dit geleerd heeft zal ze dit blijven doen. De oplossing voor mij was om de ijzerdraad van deze voerbak eraf te knippen en in de trapbak te plaatsen. Als je handig bent kun je zelf zoiets maken. Sindsdien geen gemorst voer meer (en ook geen mee-etende knaagdieren ) . Quote
Flup Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Muizen moet je minstens een kilometer van je huis uitzetten, als je ze niet doden wilt tenminste, anders blijven ze terugkomen. Quote
Erny Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Ok.. das goed om te weten, hadden mijn uitzetacties dus niet zoveel nut. Zal er aan denken als ik weer mag lopen én de muis weer te pakken heb. Quote
Jane Doe Geplaatst: 22 februari 2015 Geplaatst: 22 februari 2015 Hier worden de muisjes en ratjes niet meer vrijgelaten, na hun laatste maal of als z zich te pakken hebben laten nemen is het einde verhaal. Sultan springt op ze en neemt ze netjes mee en Tiger maakt er een feestmaal van.Omdat de vorige bewoners niets ondernomen hebben, hebben we een bedrijf in dienst genomen om de plaag op te ruimen. Overal staan speciale kasten met speciaal gif, wat regelmatig gecontroleerd en ververst wordt. Resten gif worden meegenomen en bij de kasten kunnen de hond en kat niet bij. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.