Bit Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Oké. Mijn zielepoot. Zoals eerder al gezegd is dit de 2e. De 1e was al eerder ter ziele ( rijk in de bloei ) Beide in pot, beide in kasje na thuis op de vensterbank opgekweekt. Beide in te kleine pot gehouden denk ik. Ze moesten de tuin op. Maar het koude voorjaar heeft dat lang tegengehouden. Deze staat al weer een maand of anderhalf buiten, en sinds een week of 2 nu in de volle grond, omdat ie toch weer wat frisse kleine blaadjes kreeg. De vrucht heb ik er maar aan gelaten. Denk niet dat dat veel groeit nog. Mijn zielepoot gisteren op de foto durven zetten, maar vergeten te kijken hoe lang ie is. Bij deze: Quote
renate Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Lange tijd niets van me laten horen, maar dat betekent niet dat mijn plantje het niet doet. Ik heb er eindelijk een vrucht aan. Nog niet zo groot, maar toch.... Ik ga straks even kijken op de moestuin hoe die erbij staan. Daar ben ik deze week nog niet geweest.Deze staat achter het huis in een pot. Quote
henkg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Vandaag: 16 centimeter, gewoon buiten op mijn balkon: Ook een vraag: wanneer zijn die dingen rijp om te oogsten en te eten? (natuurlijk niet voor de grootste, die laten we hangen tot ie van ellende eraf stort).Ik kan daar niet zoveel zinnigs over vinden. "Ze moeten nog glanzen", "ze moeten niet meer glanzen", "als je met je nagel ....". Een hoop geklep en napraterij. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Haha ik las juist dat ie niet onrijp mag zijn, maar ook niet overrijp. Goede tip he? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
renate Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Maar hoe kan ik dat zien dan of die rijp, onrijp of overrijp is? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Juistem Dat stond er dan weer niet bij Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Hmm, wat nou als je die aubergine door een pvc buisje van diameter 2cm laat groeien? Word ie dan dunner en langer? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Edit: dat lachen was nog voor de vorige bladzijde..wat de vraag van Dennis betreft: ik zeg doen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MuMu Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Hier eindelijk de foto's van die van mij. Heb drie planten in de kas, die dragen vruchten. Die buiten staat blijft een zielig hoopje. Quote http://mu-moestuin.blogspot.com/
Bit Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 @henkgOw ja. Ik heb er gisteren ook een zelfgemaakte meetlat naast gehouden. Mijn Aubergine blijkt nu opeens toch al 26 cm lang hoor !! Quote
renate Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ja, Dat zeg je wel zo mooi Bit, Zelf een meetlat gemaakt, maar is jouw centimeter niet in het echt een halve centimeter??? Quote
henkg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 OK. Dan nu een fotootje maken met een "echte" meetlat. Met mijn overnemen naar een papiertje was echter niks mis: een centimeter is bij mij een centimeter. Inmiddels 17 cm trouwens. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bit Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 haha... ik geloofde je wel hoor. Ik durf m zelf nog niet te meten. De zielepoot is werkelijk te erg om aan te zien. Maar wel groot ja. zal hem echt meten van de week. Quote
geedee Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Hallo....Heeeeeeenkg...je moet het steeltje er nog afhalen!!! Quote
Raxia Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Aangezien mn plant behoorlijk volhangt.. (ik denk een stuk of 9 intotaal?) Heb ik net de twee eraf geplukt die het meeste in een bochtje groeiden en deze verwerkt in mn eten. Mn conclusie: behalve dat we eeuwige roem kunnen winnen zijn ze ook gewoon lekker! Quote
Lisa Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Hier een foto van mijn twee wedstrijdplanten (niet schrikken). Ik had namelijk zo'n huis, tuin een keukenmiddeltje gebruikt omdat m'n aubergine planten onder de luizen zaten. Helaas had ik eroverheen gelezen dat je het daarna moest afspoelen. De volgende dag was er bijna geen groen meer over en vielen de vruchten eraf. Op één of andere manier hebben de planten zich gelukkig wel redelijk hersteld. De luis lijkt nu eindelijk weg te zijn na het buiten zetten (vandaag trouwens weer in de kas gezet). En er zit zowaar weer een gezonde vrucht aan, dus hopelijk wordt het nog wat dit seizoen. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Bit Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Nou. Dat ziet er toch een stuk beter uit dan mijn zielepoot hoor ! We hebben nog tot half oktober he ? Quote
sannie Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 ik heb er nog 1, maar of dat wat wordt?alle vruchtjes zijn eraf gevallen en nog geen nieuwe in zicht Quote
geedee Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Mn kas-kanshebber is tot de grond gegroeid .....zal m dus wel binnenkort moeten oogsten ....anders rot het puntje denk ik ....hij wordt misschien iets langer dan een A4 tje als ik een kuiltje graaf zodat ie nog ff kan doorgroeien, dus de wedstrijdvoorwaarden zullen naar een A3 moeten worden bijgesteld . Buiten gaan ze ietsie minder Quote
Gwen Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Een geul/kuil graven is een optie, het steeltje omhoog binden is ook een optie. Je kan ook beide doen om het doorgroeien zo lang mogelijk door te kunnen laten gaan.als de plant in een pot zit, kan je de pot hoger zetten . Quote
henkg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geedees kas-kanshebber: ongeveer 30 centimeter! Allemachtig, wie gaat dat verbeteren. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Mooi hoor! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Go Gé Go Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 henkg schreef: Geedees kas-kanshebber: ongeveer 30 centimeter! Allemachtig, wie gaat dat verbeteren. Quote
henkg Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 @Jorg: Silent; Shhh. Nietszeggende emoticons. Loser, kom maar op met een foto! Even serieus: Er zijn ruim 30 deelnemers. Velen blijven angstig (geruststellend?) stil.Mijn vraag: hoe gaat het bij jullie allemaal? Met een foto geef je niet je ultieme verzorging prijs. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.