Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké. Mijn zielepoot. Zoals eerder al gezegd is dit de 2e. De 1e was al eerder ter ziele ( rijk in de bloei ) Beide in pot, beide in kasje na thuis op de vensterbank opgekweekt. Beide in te kleine pot gehouden denk ik. Ze moesten de tuin op. Maar het koude voorjaar heeft dat lang tegengehouden. Deze staat al weer een maand of anderhalf buiten, en sinds een week of 2 nu in de volle grond, omdat ie toch weer wat frisse kleine blaadjes kreeg. De vrucht heb ik er maar aan gelaten. Denk niet dat dat veel groeit nog. Mijn zielepoot gisteren op de foto durven zetten, maar vergeten te kijken hoe lang ie is.

Bij deze:

dscn485254521343961572.JPG

dscn485528611343961621.JPG

Geplaatst:

Lange tijd niets van me laten horen, maar dat betekent niet dat mijn plantje het niet doet. Ik heb er eindelijk een vrucht aan. Nog niet zo groot, maar toch.... Ik ga straks even kijken op de moestuin hoe die erbij staan. Daar ben ik deze week nog niet geweest.

Deze staat achter het huis in een pot.

imag266679691343999572.jpg

imag264574611343999581.jpg

Geplaatst:

Vandaag: 16 centimeter, gewoon buiten op mijn balkon:

img218962891344000209.JPG

Ook een vraag: wanneer zijn die dingen rijp om te oogsten en te eten? (natuurlijk niet voor de grootste, die laten we hangen tot ie van ellende eraf stort).

Ik kan daar niet zoveel zinnigs over vinden. "Ze moeten nog glanzen", "ze moeten niet meer glanzen", "als je met je nagel ....". Een hoop geklep en napraterij.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

@henkg

Ow ja. Ik heb er gisteren ook een zelfgemaakte meetlat naast gehouden. Mijn Aubergine blijkt nu opeens toch al 26 cm lang hoor !!

Geplaatst:

haha... ik geloofde je wel hoor. Ik durf m zelf nog niet te meten. De zielepoot is werkelijk te erg om aan te zien. Maar wel groot ja.

zal hem echt meten van de week.

Geplaatst:

Aangezien mn plant behoorlijk volhangt.. (ik denk een stuk of 9 intotaal?) Heb ik net de twee eraf geplukt die het meeste in een bochtje groeiden en deze verwerkt in mn eten. Mn conclusie: behalve dat we eeuwige roem kunnen winnen zijn ze ook gewoon lekker!

Geplaatst:

Hier een foto van mijn twee wedstrijdplanten (niet schrikken).

img166931161344374861.JPG

Ik had namelijk zo'n huis, tuin een keukenmiddeltje gebruikt omdat m'n aubergine planten onder de luizen zaten. Helaas had ik eroverheen gelezen dat je het daarna moest afspoelen.

De volgende dag was er bijna geen groen meer over en vielen de vruchten eraf. Op één of andere manier hebben de planten zich gelukkig wel redelijk hersteld. De luis lijkt nu eindelijk weg te zijn na het buiten zetten (vandaag trouwens weer in de kas gezet).

En er zit zowaar weer een gezonde vrucht aan, dus hopelijk wordt het nog wat dit seizoen. img167097921344374863.JPG

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:

Nou. Dat ziet er toch een stuk beter uit dan mijn zielepoot hoor ! We hebben nog tot half oktober he ?

Geplaatst:

Mn kas-kanshebber is tot de grond gegroeid .....zal m dus wel binnenkort moeten oogsten ....anders rot het puntje denk ik ....hij wordt misschien iets langer dan een A4 tje als ik een kuiltje graaf zodat ie nog ff kan doorgroeien, dus de wedstrijdvoorwaarden zullen naar een A3 moeten worden bijgesteld .

pict400422801344619422.jpg

pict400391781344619417.JPG

Buiten gaan ze ietsie minder

pict402556681344619458.jpg

pict402644331344619462.jpg

Geplaatst:

Een geul/kuil graven is een optie, het steeltje omhoog binden is ook een optie. Je kan ook beide doen om het doorgroeien zo lang mogelijk door te kunnen laten gaan.

als de plant in een pot zit, kan je de pot hoger zetten .

Geplaatst:

@Jorg: Silent; Shhh. Nietszeggende emoticons. Loser, kom maar op met een foto!

Even serieus: Er zijn ruim 30 deelnemers. Velen blijven angstig (geruststellend?) stil.

Mijn vraag: hoe gaat het bij jullie allemaal? Met een foto geef je niet je ultieme verzorging prijs.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...