Rantje Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Als het nog lukt vandaag ga ik er 3 zaaien, op 3 verschillende manieren...gelijk effies kijken wat beter/sneller werkt! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Heylane Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Goed idee om verschillende methodes te proberen Quote
heidike_21 Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Vandaag zijn er een dikke 20 tal voorgekiemde zaadjes in turfpotjes gedaan of heten die kleine potjes ? Ik ben benieuwd hoe het verder verloopt .Het is namelijk de eerste maal dat ik aubergines plant ! Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
jeanne-heijmans Geplaatst: 14 januari 2012 Geplaatst: 14 januari 2012 Jorg, ze doen het nog steeds goed, ik kan geen plaats in mijn huis vinden die 18' graden is. op Diana's mooie moestuin staat niet beneden de 18" graden. Als ik al een plaats weet dan is het donker, dus ook niet goed, och joh ik probeer het gewoon ik hoef echt niet te winnen hoor, daar voor zijn er hier mensen die zoveel weten en kunnen, en weten wat ze nodig hebben. dat ga ik echt niet halen maar doe nog steeds mijn best. bedankt voor je advies Quote
Jorg Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Komt helemaal goed hoor jeanne en zo niet dan is er tijd genoeg om straks nog een keer te zaaien. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Yeah, hier komt er eindelijk 1 op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Olive Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Ik ga ze vandaag ook maar eens zaaien. Het zonnetje schijnt, moet een gunstig voorteken zijn. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero
manolito Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Jeej, hier 6 gekiemd en enkele al met de kopjes boven de grond! Â Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.
weasel Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 zo de aubergines zijn gezaaid, nu afwachten Quote
HuubvG Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 De aubergines die ik op 6 januari gezaaid had, beginnen iets te doen. Die ik voorgeweekt had staan er nog niet boven, maar op dezelfde dag gezaaid zo uit het pakje, daarvan is er één opgekomen. Het gaat moeizaam, maar het is voor het eerst dat ik dit probeer. Ik leer ervan, ik leer vooral als jullie me helpen en zeggen wat er voor verbetering vatbaar is. Zo is de temperatuur op deze vensterbank op het zuiden amper 18 graden Celsius, en is de hoeveelheid licht niet veel meer dan wat er dagelijks van buiten komt. Nu heb ik wel een halogeenlamp aan een een lichttherapielamp in de buurt. Ik doe dus maar wat, rommel maar wat aan en hoop dat het wat wordt. Deze week ga ik de tweede ronde zaaien, ook weer 10 stuks, en bewaar de rest - 10 stuks - voor februari.NB: wat ging het uploaden van een foto goed, heel prettig dat er op dit forum geluisterd wordt naar verbeterpunten en dat deze ook daadwerkelijk de aandacht krijgen! Quote
geedee Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Ik had er 4 januari 2 stuks gezaaid....eentje is afgelopen nacht boven de grond uit komen piepen  ik heb er intussen ook nog 5 volgens de deno methode liggen...maar daar roert zich nog niks. Quote
Dennis29 Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Vannacht zijn er 4 van de 5 opgekomen 7.5 dag na het zaaien, dacht dat het veel slomer ging. Quote
wouttie75 Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Vandaag, 2 x 3 zaadjes gezaaid in mijn home made (met dank aan ziggo) propagator...... 27 grdn .... ze genieten ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
HuubvG Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 De helft van de zaden is nu uitgekomen. Ik heb er een lamp boven gezet, omdat ze nogal de lengte in willen. Weten jullie hoe lang dat kunstlicht aan moet? Dus hoe laat mag die lamp 's avonds uit? Het is voor het eerst dat ik zo vroeg al voor-zaai, en ook met gewassen zoals deze, die nieuw voor me zijn. Quote
Jorg Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Welke lamp heb je Huub? Bij mij staat de aubergine van 7 tot 21 u onder de belichting. Daarna mogen ze slapen Ik heb de temperatuur wel wat omlaag gebracht nu ook alle paprika zaden gekiemd zijn. Gelukkig hebben we nog even om nog een keer te zaaien ergens in Februari. Quote
Nicolette Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 oke ik ga ook een poging wagen. Het lijkt me zo'n enorm leuke plant om te kweken. Quote
HuubvG Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Welke lamp heb je Huub? ... ... Ik heb er een simpele tl boven gehangen. Ik ga het ook wel om 21 u uitdoen. Ze staan in de vensterbank op het zuiden in de woonkamer. Ik bewaar ook wel wat zaden om in februari te zaaien. Quote
Heylane Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 bij mij (na een week) nog niets gekiemd. Ik vermoed dat ik meer geduld moet hebben. (en het is ook wat koud geweest in huis met een verbouwing enzo) Quote
Dennis29 Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Mijn babytjes zijn een centimeter hoog en hebben het zaadje al van zich afgedrukt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Er zijn er hier nu 4 al een cm hoog. Hun zaaddoodjes hebben ze in de grond gelaten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Ik doe dan zelf wel niet mee ( kan nog niet op warmte zaaien, en ben vooral bang dat ik straks in maart om kom in de zaaisels hier ) Â Mag ik vragen om foto's ? Erug leuk om te volgen. Quote
Kruidje Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 De foto's komen nog wel... Ik ga pas veeeeeeel later zaaien. Heb hier binnen niet zo veel licht en geen kas. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Nicolette Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Ja vanaf februari komt het langzaam vol te staan hier. Probeer altijd om niet al te vroeg te zaaien want ik heb geen verwarmde kas dus anders staat het hier zo ontzettend lang binnen. Gek genoeg maak ik daar geen vrienden mee thuis. Quote
heidike_21 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Is het toegestaan om binnenkort nog enkele zaden bij te bestellen ? Mijn zoontje heeft namelijk perongeluk de potjes met zaden om ver gestoten Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/
jeanne-heijmans Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Mocht het niet zo zijn,heb ik er nog wel over hoor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.