suustuin Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Jeetje wat een pepers, kan me voorstellen dat je er wat mee hebt. Het zijn leuk planten en je hebt ze in soorten en maten, maar tja wat te doen met de pepers.... Nu houd ik uberhapt niet van heet eten dus misschien ben ik een beetje bevooroordeeld. Zaterdag dan het eerste binnenzaaisel gedaan, 3 soorten paprika, 1 pepertje, 1 aubergine en bosaardbeitjes. Die bosaarbeitjes heb ik eerder ook al eens gedaan en gaven zo'n leuk resultaat. Er was bovendien nog plaats over in het verwarmde zaadbakje dus tja je moet wat Met de tomaten en zaaiuien wil ik ook nog even wachten. Ga wel komend weekend denk ik de peulen en tuinbonen alvast voorzaaien in de kas. Heb vandaag trouwens de envelop met gouden peultjes - zaad in de brievenbus gevonden. Driewerf hoera voor moestuinforum!
Tim0511 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Mijn eerste projectjes van 2012 zijn gekiemdPrei Paprika
Eva Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Zo, je hebt dus weer de volle lading gezaaid Ik ga proberen het aantal soorten dit jaar onder de 30 te houden, maar dat gaat denk ik niet lukken...ik wou er maar 15 dit jaar! ik ben gewoon een junk...ik mis je op het (nieuwe) chilliforum trouwens! Eva wat een pepers! Eet je ze ook allemaal zelf op?Maak je sambal of zo....Nee, eigenlijk verdraag ik de echt hete pepers nog niet eens... het is gewoon een rare tic van me! zoals iemand anders bloemen zaait, zaai ik pepers...wat ik oogst wordt gedroogd, vermalen en weggegeven of ingevroren of tot sambal gemaakt...
Nicolette Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Tip van Jorieke sorry voor de verwarring
LEOnie211 Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 mini sla gezaaid en mijn zaailingen verpot in wat groters
Dennis29 Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 uien gezaaid in kas:uienmengsel peter bauwens rode ui brunswijker rode ui noord hollandse bloedrode
geedee Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 Bloemkool en rode kool piepen boven de wc rolletjes uit, broccoli gaat te erg in de lengte...kouder gezet. Vandaag nog wat pepertjes gezaaid. Maar de okra (12 jan gezaaid ,dacht ik) die ziet er ineens wat gelig uit.... is dat een slecht voorteken? verkeerde grond? (staat in potgrond)
Jooze Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Potgrond kan problemen leveren (of je moet het mengen met zand), Hier heb ik bloemkool, verschillende soorten sla, paksoi, knolvenkel en snijbiet gezaaid. Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Jorieke123 Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Ik heb weer 51 erwten ('lage grijze roodbloeiende') voorgezaaid. Net als 2 weken terug, en 3 weken terug. In trays in de kas. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 26 januari 2012 Auteur Geplaatst: 26 januari 2012 Potgrond kan problemen leveren (of je moet het mengen met zand), Dan ga ik m ompotten in zandmengel.tnx
Helly Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Eindelijk wat gedaan vandaag. Knoflooktenen in pot geplant Good things come in small packages
Lenepeen Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Krijg altijd helemaal de zenuwen als ik hoor dat 'men' al aan het zaaien is geslagen.... Ik heb nog niets ondernomen... Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Nu ik heb niets gezaaid vandaag, maar 3 weken geleden de wortels in de kk gezaaid, en er komt nog steeds niets boven, nu komt de vorst er aan, dus voorlopig wacht ik even met alles. tot op het moment gaat het binnen goed met de tomaten, de paprika's en de aubergine.
Dutchess Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Gister Bloemkool, Rode kool, witte kool, Remenesco, koolrabi en tatsoi gezaaid Besloten om ze te laten kiemen op keukenrol en dan over te zetten in m'n eigengemaakte perspotjes Even een vraagje: hoe heb jij dat afgedekt? Erg leuk om het zo te kunnen volgen dus het proberen lijkt mij wel wat. Folie? Doorzichtige deksel?
Rantje Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Even een vraagje: hoe heb jij dat afgedekt? Erg leuk om het zo te kunnen volgen dus het proberen lijkt mij wel wat. Folie? Doorzichtige deksel? Je kan er van alles opdoen maar ik gebruik van dat plastic huishoudfolie, erover spannen en dan een paar gaatjes er inprikken met een coctailprikkertje zodat er wat lucht bij kan. Inmiddels heb ik ze overgezet in de perspotjes, had ik geloof ik bij m'n eigen draadje al geschreven, maar kwam tot de conclusie dat ik niet zo goed ben met priegelen en ze de volgende keer maar gewoon direct daarin zaai Al is het wel een goede manier om de kiemkracht te bepalen en wel leuk om het goed te kunnen zien! Woensdag sugar snaps, had nog 9 laagblijvende, ook op een keukenrolletje gedaan.Met de chinese boontjes had ik daar wel een goede ervaring mee, en als al die vries ellende volgende week weg is kunnen ze mooi de tuin in!Geloof dat ik wel blij dat ik de spinazie enzo nog niet gezaaid heb, 't wordt super koud met 's nachts -9 en ook overdag onder 0.Strakkies de schaatsen maar gaan zoeken http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Eefje78 Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 (aangepast) Mijn eerste zaai pepers en paprika's mbv de Deno methode is mislukt. Kiemen ging redelijk, maar alles wat ik overzette is uiteindelijk verpieterd. Deels eigen schuld denk ik, wellicht geschrokken van opeens koude potgrond (kwam direct van buiten) en te weinig water (blijkbaar erg droog binnen, en iedere keer dat ik er pas 's middags aan dacht ze water te geven ipv 's ochtends waren er alweer 3 verpieterd). Vandaag poging 2 ingezet. Na het kiemen gaan ze dit keer het 'mini-kasje' (niet verwarmd) op de vensterbank in, welke ik nu al heb klaargemaakt om op kamertemp te komen. Ik heb 'gezaaid':Peper Pigment de la Bresse Peper Black Hungarian (vorige keer geheel niet gekiemt)Paprika Healthy (daarvan heb ik nog 1 overlever staan)Paprika Artis F1En voor de probeer, ook een paar aubergine-zaadjes Violetta Lunga 3 Verder vandaag bij Vreeken langs geweest....daar wordt een mens hebberig van. Maar me toch redelijk ingehouden, want ik heb nog behoorlijk wat liggen. Gekocht: kapucijners, spruitkool, een leuke pompoensoort, amsoi, gemengde pluksla, rode pluksla en nog een aantal bloemensoorten waar bijen dol op zijn: 'gebakken eitjes' , phacelia, komkommerkruid, korenbloem en salie 28 januari 2012 aangepast door Gast
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Meer als 3 weken heb ik wortels in de kk gezet,er komt totaal niets boven, ik denk dan net als jij weer op nieuw, benieuwd ben ik ook naar de peulen en erwten zouden nu op moeten komen, maar denk daar ook opnieuw, nu dan wacht ik dat de vorst achter de rug is en dan gelijk op de bestemde plaats zoals geadviseerd jij ook succes.
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Wortels duurt nu gewoon heel lang... die dingen kiemen traaaaaaag met dit weer. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 O echt Jorieke dank je voor je antwoord, en nu met die koude gaat het echt nog niet gebeuren denk, nu nog meer geduld denk, maar super van je, dank je
Lenepeen Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 En daar nog lekker een vliesdoekje overheen leggen om de warmte wat meer vast te houden?Ik had ook al bedacht dat ik binnenkort wat delen van de tuin ga afdekken met zwart plastic om de grond alvast wat op te warmen. Elke graad is mooi meegenomen. Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
Dennis29 Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Vandaag gezaaid pepers:Thai YellowYucatan WhiteGoats WeedJamaican BellPrairie FireJalapeño Tri fettiAuroraPI 260560Hot portugal Prik HinouMonkey Face20104 Chinese Five colorAussie BlackCongo Trinidad Serrano PurpleHot lemonCayenne goldenHanoi redJamaican Hot Chocolate
jeanne-heijmans Geplaatst: 28 januari 2012 Geplaatst: 28 januari 2012 Jeetje Dennis wat een pepers!! zijn jullie daar dan zo gek op. ik heb 2 paprika gezaaid en mocht het goed gaan, dan voor mijn schoondochter en buren, wij eten ze heel weinig.
geedee Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Geplaatst: 28 januari 2012 Dennis wat zijn die pepers met die nummers?? En die aussi black....lijkt mij een leuke ....ruilen??
Aanbevolen berichten