Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is vandaag bladdag dus Heel veel soorten sla, zomerandijvie, spinazie, en spitskool (nieuwe poging)

en Spinazie. Alles in de kas.

De preiplantjes uit de potjes gehaald en in de grond van de kas gezet.

Werden van die dunne sliertjes.

Geplaatst:

Wilde vandaag opnieuw raapstelen zaaien. Komt toevallig nĂș het zaad bovenkijken wat al voor de vorst in grote bak was gezaaid , hebben wel een dekentje van folie gehad.

Geplaatst:

Gisteren (bladdag) gezaaid:

- in koude kas: spinazie Vroeg Reuzenblad, Snijbiet, rucola, raapstelen en pluksla (mengsel van Vreeken en Amerikaanse Roodrand).

- in volle grond: spinazie Vroeg Reuzenblad

Geplaatst:

enkele weken geleden heb ik bloemkool gezaaid en erwtjes en nog andere kolen .

vandaag heb ik eindelijk besloten ze buiten te zetten want de kolen hebben veel te lange stelen .

ik denk dat dit komt door te weinig licht daardoor heb ik ze in de serre gezet .

eerst serre grondig gekuist .

en morgen of vandaag in de late namiddag knip ik even de lelijke bladen van de aardbeien af en plant ik nog wat kolen .

Geplaatst:

Wat een super lekker weertje is het buiten!!!

Ik heb vandaag een 2e lading raapstelen gezaaid, in de bak bij de olifantenknoflook die maar voor de helft opkomt.

Een beetje andijvie ( de eerste plantjes staan nu in de koude kas en maken het goed )

En sla en snijbiet, ook een klein beetje

De eerdere 2 sla plantjes staan in de koude kas ook.

Geplaatst:

3 soorten tuinbonen, 2 soorten doperwten, heleboel verschillende sla soorten, bosuitjes, radijsjes en dat mag allemaal heerlijk gaan groeien in de koude kas.

Geplaatst:

ik heb van de week een tunnel gekocht bij de lidl en die staat nu in mijn tuintje met wat spinazie en ik hoop volgende week wat sla ernaast te zetten.

Geplaatst:

Heb inmiddels vanalles staan op de vensterbank en een beetje gezaaid in de kas. Heb vandaag niets gezaaid, maar de tuin zelf startklaar gemaakt voor het nieuwe seizoen.

XXxq0.jpg

Ziet er altijd schitterend uit als het net geploegd is en het nog niet geregend heeft. Als een blanco pagina wat je nog helemaal in mag gaan vullen.

Het was btw vandaag echt schitterend weer om buiten te werken.

Geplaatst:

Lekker aan de keukentafel zitten knoeien zo net:

Heirloom en Rio grande tomaat gezaaid

en de Apple Bell en White Chili paprika

Was heerlijk weer vandaag....lekker in de kas gerommeld

Geplaatst:

ook hier was het heerlijk weer en dus heb ik ook heerlijk in de tuin gewerkt.

thuis alle tomaten te kiemen gelegd. ik ben twee weekjes te vroeg met zaaien maar ik kan alles opvangen in mijn serre...

Geplaatst:

Gisteren wat prei, pluksla, rucola en spinazie in de koude kas . De pepers en paprika's zijn inmiddels naar boven verhuisd, naar een koele en lichte ruimte.

Geplaatst:

Ik heb paprika, peper (twee soorten), augbergine, uien, lenteui, gember (hoop dat het wat wordt), hysop, thym, rozemarijn, dragon, lavendel, tomaten (tros en kers), rode kool, broccoli en spruitjes gezaaid. En een aardappeltje (binnen) gepoot.

Sommige van die zaadjes doen er trouwens drie tot vier weken over om op te komen. Ik ben blij dat dat erbij staat op de zakjes. Anders zou ik het allang opgeven denk ik. Nu moet ik gewoon heel geduldig zijn.

Geplaatst:

vandaag bezig geweest met het vierkante meter tuintje van mijn dochtertje. Ze heeft parijzer worteltjes, kleinduimpje sla en doperwtjes gezaait. Afgedekt en nu maar hopen dat het snel ontkiemt.

Zelf heb ik 2 grote potten gevuld met wortelen en die staan nu in de koude kas.

Geplaatst:

ik zou zelf nog zeker een paar weken wachten met meloen...

vandaag twee potten met gember in mijn serre gezet.

dit jaar ga ik er beter op passen

Geplaatst:

Iedereen is lekker bezig met zaaien en poten e.d. zeg. Vraag me soms wel af wat er nu in potjes binnen wordt gezaaid, in de koude kas buiten of in de volle grond. Is misschien toch handig om erbij te zetten voor de mensen die je hiermee op ideeen brengt.

Vandaag heb ik eigenlijk alleen de zaaitjes uit de snoeppaprika gepeuterd en gezaaid. Verder mijn kasje afgemaakt. Wat eerst nog troep was is nu een super kas geworden!

Geplaatst:

ik heb afgelopen weekend flink gezaaid:

* pepers en paprika's op de verwarmingsketel bij 27 graden

* spinazie, reuzenui, rucola, diverse slasoorten, broccoli, spigariello onder glas

*aardpeer, rode kool, erwten, peulen, raapjes, melde, rode eikenbladsla en tuinbonen buiten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...