Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

ik hou niet echt van voetbal maar mijn man wel...

sterker nog, ik heb hem bij zijn voetbalclub ontmoet

prachtige benen en een strak kontje had hij toen!! jammie!!

maar dat terzijde

eigenlijk moest ik helemaal nooit iets van voetballers hebben.

ze spuugden op het veld en krabden (zonder enige aanwijsbare reden) in hun kruis

en nu ben ik met een voetballer getrouwd

deze week wordt hier de hele straat versierd, komt er een grote party tent met een mega grote tv er in.

bbq erbij, vuurkorfje aan...

en dan met de hele straat, familie en vrienden voetbal kijken.

allemaal in het oranje, zo gek mogelijk.

hééél erg gezellig

tenminste, de eerste keer. de tweede keer al wat minder en daarna

ben ik stiekem blij dat het weer achter de rug is en de rotzooi weer is opgeruimd....

komt goed uit want we komen toch niet verder

Geplaatst:

Hahaha Eva..een zeer bekend verhaal( van dat spuwen, én dat strakke kontje)..

Manlief hier houdt gelukkig niet van versieren en oranje troep..wel wordt iedere voetbalwedstrijd plus daarna het geneuzel daarover door 4 heren aan een tafel uitgebreid bekeken..dat is me soms wat veel (klaag!) want na het voetbaltoernooi (leuk hoor, ik kook iedere keer als NL speelt het een gerecht uit het land vd tegenstander..en daarna strakke kontjes kijken ) komt natuurlijk nog tennissen, rugby, zwemmen, schaatsen...-alles met hun eigen nageneuzel. (klaag!).logisch dat ik in de armen van mijn computer en dit forum gedreven wordt ...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Om de voetbalgekte te ontvluchten, ga ik of lekker naar mijn moestuintje of sporten.

Zegt mijn man ga je nu alweer naar de sport school

Zeg ik ja, de tv ziet hier toch de hele week al groen

Geplaatst:

Ik bespeur hier totaal niets van ‘voetbal gekte’ en heel eerlijk vind ik dat ook helemaal niet erg. TV is niet mijn favoriete bezigheid, en mijn ega zit aan zijn hengeltje vastgeroest.

Shame on me !

Wanneer begint dat voetbal gedoe eigenlijk (de wedstrijden dan, want ik verneem nog niets over voetbalstanden)?

Ik mocht in de regen toch maar eens wat shotjes schieten van de beestje in mijn hofje en dat valt niet mee als je totaal geen verstand hebt van je eigen foto toestel en de mogelijkheden/instellingen grrrrrrrr dus daar klaag ik steen en been hahahahhaaaa

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Geplaatst:
Zeg ik ja, de tv ziet hier toch de hele week al groen

Geplaatst:

Geen voetbalgekte? Nou, hier wel!

Begin mei ben ik al begonnen met de voorbereidingen. Een goede planning is immers alles. Op 11 mei zag het er zo uit:

afr1124421338819552.jpg

En afgelopen vrijdag waren de eerste knoppen al zichtbaar (vrijwel iedereen zal nu het soort aan het blad herkennen):

afr0197731338819723.jpg

Volgens mijn strakke planning zullen de eerste bloemen op 9 juni, om 18:00u precies, verschijnen. Vanaf dan kan ik, en kunnen mijn tomatenplanten genieten van "onze" kleur: oranje!

Geplaatst:

..... Mijn auto start niet meer. Gisteren deed ie al moeilijk, maar kregen we hem weer aan de praat. En kon ik er weer mee naar huis rijden (half uurtje). Vanmorgen wou ik naar de kringloop, en startte het ding nog wat moeilijk. Maar ik ben helemaal in de stad aangekomen. Gewoon normaal.

En op de parkeerplaats, na het shoppen bij de kringloop, kreeg ik de auto vervolgens weer niet aan. Proberen... proberen... Joep bellen, nog een keer 'zijn' methode proberen... nee hoor. Nix.

Heeft Joep me helemaal op moeten halen met zijn auto, een sleepkabel moeten lenen bij de garage op de heenweg. En daarna heb ik mijn eigen auto moeten slepen. Dat is klote! Vooral als het al erg druk is op de weg, en het een 80 km weg betreft. Zo'n 20 minuten rijden normaal, ik heb niet geklokt hoelang het nu duurde.

Nu gaat de garage er naar kijken.

Geplaatst:
Geen voetbalgekte? Nou, hier wel!

Begin mei ben ik al begonnen met de voorbereidingen. Een goede planning is immers alles. Op 11 mei zag het er zo uit:

afr1124421338819552.jpg

En afgelopen vrijdag waren de eerste knoppen al zichtbaar (vrijwel iedereen zal nu het soort aan het blad herkennen):

afr0197731338819723.jpg

Volgens mijn strakke planning zullen de eerste bloemen op 9 juni, om 18:00u precies, verschijnen. Vanaf dan kan ik, en kunnen mijn tomatenplanten genieten van "onze" kleur: oranje!

Om 18.01 de eerste foto?( of moeten we dan wachten tot 19.46..)

Geplaatst:

Das balen Jorieke

Hopelijk is t niet iets duurs en loopt ie gauw weer (als een zonnetje?).

Good things come in small packages

Geplaatst:

Je auto stuk Jorieke? Rotdingen zijn het Ik hoop voor je dat het maar een klein dingetje is...

Geplaatst:

ik klaag over mijn eigen stupidity... was een beetje laat met een net over mijn doppers te gooien en nu hebben de vogels zich minstens aan een pond te goed gedaan. Laten we hopen dat het net nu afdoende werkt zodat ik ook nog verse dopperwtjes kan eten.

Zo dat is eruit

Geplaatst:

Ik klaag over mijn poes (ja, die zwarte)... heeft een boel zaailingen vertrappeld, zo ook een bak erwten, generatie 2 of 3... zucht... ga ik voor de vierde keer erwten zaaien... (andere rondes waren 1: kaalgevreten in de tuin, onvindbaar, ronde 2: een paar hebben het gered, een paar losse peulen heb ik er van, maar miezerige plantjes, ronde 3: vertrappeld in het bakje thuis op balkon...)

O ja... die bak met aardbeien van het Kruidvat... vertrappeld en onder gepiest en gepoept door die zwarte... grrr....

Geplaatst:

Kan je nu nog erwten zaaien? Dacht dat dat al voorbij was.

Geef m een kick onder t achterste. Of plant stokjes er tussen.

Good things come in small packages

Geplaatst:
Kan je nu nog erwten zaaien? Dacht dat dat al voorbij was.

Geef m een kick onder t achterste. Of plant stokjes er tussen.

Is ook voorbij, maar ik ben zo sjachie dat ik gewoon doorga...

die kick krijgt ie regelmatig

stokjes helpt niet... had mijn mini-komkommer ook... gewoon doodgepiest... stokjes opzij geduwd (ja, aan intelligentie heeft de Zwarte geen gebrek... grr)

Geplaatst:

jasmin...kun je hem niet leren op luis te piesen?????

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ik klaag over mijn keel, die verdomde pijn doet. Maar niet pijn genoeg om er geen kriebeltje doorheen te gooien. Da's niet bevordelijk voor de nachtrust en het humeur.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
jasmin...kun je hem niet leren op luis te piesen?????

Afkloppen... maar nog niet veel luis gezien.. hier thuis nog nada-niente, en op de tuin een piepklein beetje op de kamille en een beetje bij de tuinbonen, maar echt niet zoals vorig jaar...

Geplaatst:

Mag de klaagbaak ook over iets gaan wat privacy betreft? Wat vinden jullie ervan, dat je op verzoek iets naar iemand stuurt voor iemand anders in een dichte (dubbele) enveloppe en dat diegene dat dan gaat lezen? Ik baal daar best van en ik wil er geen energie instoppen, maar ongemerkt gebeurt dat toch.

Geplaatst:

zoiets mag echt niet!!!!!!!

Geplaatst:

bedoel....die envelop openen natuurlijk,

hier klagen mag over van alles gaan!

Geplaatst:

Ja dat begreep ik al Greetje

Zij verdedigt het, van ja maar anders weet ik niet van wie het komt. Maar dat vind ik zo'n raar uitgangspunt en het klopt ook niet naar mijn idee. Zij hoeft toch niet te weten wie wat stuurt of ben ik nu gek?

Geplaatst:

nee dat hoort niet want er bestaat zoiets als brief geheim.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

Briefgeheim (juridisch) Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Het openen van een brief.Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is. De wettelijke bescherming van poststukken, waaronder brieven, vervalt op het moment dat de brief bij de geadresseerde is beland, daarna staat de ontvanger geheel vrij te doen met de brief wat hij of zij wil, tenzij er hierover nadere afspraken gemaakt zijn met de briefschrijver.

Een uitzondering wordt gemaakt voor opsporingsdoeleinden: op gelasting van de rechter kan het Openbaar Ministerie de bevoegdheid krijgen een bepaald poststuk te openen.

Ook hebben de curator in een faillissement en de bewindvoerder in een surseance van betaling en of schuldsanering de bevoegdheid om brieven van de failliet/surciet/saniet als eerste in te zien, om te onderzoeken of deze niet tegen de regels in nog meer schulden maakt of geld ontvangt dat bedoeld is voor afbetaling aan schuldeisers. Ook deze maatregel, postblokkade geheten, wordt ingesteld op last van de rechter.

aangepast door Gast

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.