mdubbelm Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 Thee gedronken met @fre3ke en daarna nog een stuk gras afgeplagd en wat tegels verwijderd ihkv verherbestrating. Quote
Adrielle Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 Mulchlaag gelegd in de siertuin. Toen gauw weer naar binnen want het ging regenen Quote
Moesje2021 Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 De potjes met aardbeien, het zelf gemaakte minikasje (die de wind niet helemaal goed overleefd heeft) en de vlonder tegels weggezet. Nu alles weg was heb ik de grond gelijk gemaakt, was nogal een maanlandschap geworden na al het graven. Weer een stap dichterbij gekomen op deze heerlijke zonnige dag ☀️ 1 Quote
Jane Doe Geplaatst: 13 februari 2022 Geplaatst: 13 februari 2022 Opruimen, potgrond zeven, knoflook gepoot (ja nog steeds, einde komt in zicht), tuinbonen gezaaid en hok schoon gemaakt. Quote
tuinLB Geplaatst: 13 februari 2022 Geplaatst: 13 februari 2022 Kas gepoetst. Vorig jaar alleen de zijde gepoetst die gekalkt werd. Zoals je kunt zien was het hoog nodig dat de rest ook gedaan werd. Verder nog 2 kruisbessen verplant en wat andere opruimwerkzaamheden. Quote
nicolevl Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 De grond verder bewerkt vorig week gespit . Vandaag compost met koemest korrels erdoor heen gedaan. Foto zoals we de tuin kregen vorige maand. De vorige eigenaar had de tuin laten verwaarlozen. We zijn er nog niet uit wat we tussen de paden gaan maken van materiaal. Houtsnippers heeft zo zijn voor en nadelen. 2 Quote
mdubbelm Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 Gisteren weer een stukje gras afgeplagd en wat tegels verwijderd. Klimop gesnoeid en wat dingen onder glas gezaaid. Het was een lekker middagje, het voorjaar riep! 1 Quote
acpronk Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 Ik zit de komende 2 weken (minimaal 14 dagen) thuis. Niet vanwege quarantaine, maar omdat de gemeente de beschoeiing langs de sloot op het complex vervangt, ivm asbest.Vandaag rozen voor vrouw gekocht, onderkantjes afgeknipt en daar zaten ook ogen bij. Even oefenen met oogenten op een roos in de achtertuin.En binnenkort ook peer enten op kwee A onderstammen van vorig jaar die al uit begon te lopen en die heb ik 2 dagen geleden naar binnen gehaald. Ook wat onderstammen kwee Adams en Gisela 5 van Schrama binnen gekregen, maar daar zie ik nog geen knoppen zwellen dus even wachten. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 14 februari 2022 Geplaatst: 14 februari 2022 18 uren geleden, tuinLB zei: Kas gepoetst Jij hebt wel eer van je werk....😜 Verplant en een stukje gespit, maar wel een stukje in de luwte gedaan, je waaide hier uit je hemd. 4 uren geleden, acpronk zei: gemeente de beschoeiing langs de sloot op het complex vervangt Ze hebben vast alles op slot gedaan, maar ze zullen ook vroeg in de middag stoppen.🤫 Zeker na een buitje zal het risico te verwaarlozen zijn. Quote De moestuin van Patrijs
Waaslander Geplaatst: 15 februari 2022 Geplaatst: 15 februari 2022 De afgelopen dagen 4 mussenlofts gegoten in beton vandaag de laatste 2 bekisting weg gehaald zodat ze kunnen uitdrogen nu nog kijken voor bodems . Dat we volgende week maandag of dinsdag in mijn rustdagen deze kan ophangen . 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Op 15-2-2022 om 15:15, Waaslander zei: ze kunnen uitdrogen Wind genoeg deze dagen.😄 Hier alles goed vastgelegd, er staat al een flinke wind uit het westen. De bamboe weer rechtop gezet. Platen over de cloches heen en dakpannen om ze te verzwaren. Gelijk bezig geweest met opruimen. Ook de Wolfspoot afgeknipt en wat takken van de appelboom voor binnen geknipt. Misschien net nog te vroeg, maar er kan nog meer van de boom af. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Jane Doe Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Knoflook en uien gepoot en wat kunnen zaaien. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Ik wil ook uien poten,vandaag gekocht,maar regent iedere dag,en de grond is doornat Quote
Amrutten Geplaatst: 16 februari 2022 Geplaatst: 16 februari 2022 Ik ben helderziend: morgen ga ik absoluut zeker het plastic van mijn tijdelijke tunneltje opruimen, als ik het kan vinden. 🤢 2 Quote
Mellie Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Ik ben benieuwd naar de ravage in de tuin…. Wat een wind. Zelfs het raam dicht gedaan omdat ik niet kon slapen door de herrie. Houd mijn hart vast voor wat ik ga aantreffen. Quote
Mellie Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Ravage valt vooralsnog mee. Potten opgeruimd. Bij de kippen geweest. Afwachten hoe het er morgen uitziet, want het lijkt nog lang niet voorbij. Quote
mdubbelm Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Wij zijn gisteren even geweest, toen stonden alle bomen en planten nog op hun plek. Fingers crossed. Klimopsnoeisel, puin en ongebruikte pvc goten en pijpen in allerlei maten (erfenis vorige tuinder) naar de vuilstort gebracht. In de het zaaicentrum (lees: huiskamer thuis) geweekte lathyruszaden in de aarde gestopt. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Lekker uitgewaaid. Met een zonnetje en een stevige bries staan spitten. Een deel van de Wolfspoot gedaan en langs de oude asperges. gespit tegen het kweekgras van de buren. Tussendoor in de luwte in de zon gezeten, zonder jas want het was 11 graden. Nog een maaltje berenkool geoogst voorde zon zakt en het weer koud wordt. Hier geen schade, nou ja een afgeknakt tuinboonplantje, de wind uit de goede hoek zodat we wat bescherming van het duin hadden. Morgenavond nog meer wind, we gaan het zien. 2 Quote De moestuin van Patrijs
henkg Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Hier stonden de twee vrijwel lege kliko's een metertje verderop. Door Dudley. Ik heb ze teruggezet. Morgenavond maar eens kijken hoever Eunice de kliko's heeft kunnen verplaatsen ... 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jane Doe Geplaatst: 17 februari 2022 Geplaatst: 17 februari 2022 Hier niks kunnen doen, zoontje verplicht thuis van school veilig in huis blijven. Morgen wordt de orkaanstormkracht nog meer en dan zou hij naar school moeten voor een half dagje. Afwachten of ze dan weer s'avond bellen dat de kindjes thuis moeten blijven. Gelukkig kan ik mijn werk aanpassen, nu snel kips opsluiten die blijven morgen opgehokt. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 19 februari 2022 Geplaatst: 19 februari 2022 Alle puin geruimd. Kippen waren los. De quarantaine ren was weggewaaid en zo een gat in de bovenkant van de ren gemaakt. Waren een paar eigenwijze dames lekker buiten aan het scharrelen. De oudste en de jongste hebben kippen gevangen en vertroeteld. Altijd leuk om te zien. De rest van het uitzicht vond ik beduidend minder prettig.Net erachter gekomen dat het balkon ja losgewaaid. Baksteen zit gewoon los. Doodeng. Tomatenkas is een stuk dak van kapotgewaaid. De gewone kas zijn glasplaten uit gewaaid. 1 is meters door de lucht gezwiept en in de boom van de buren tot stilstand gekomen. En toen op de grond in een miljoen stukjes. Wij hebben het uiteindelijk met de bouwstofzuiger opgezogen ipv zoals de buurman de sloot ingeveegd. Het was ondoenlijk het op te vegen… Ben bang dat wat nog heel is aan glazen, er ook uit gaat waaien… wil nu polycarbonaat platen ipv veiligheidsglas bestellen. Iemand goed adres? Vorig jaar bij Honeywell besteld waar de kas ook van is. Succes iedereen! Vrees dat er bij iedereen wel iets aan de hand is. 1 Quote
widdy Geplaatst: 19 februari 2022 Geplaatst: 19 februari 2022 Hier is er ook glas uit de serre gewaaid. Ik zit echter met een bijkomend probleem, door de wind is het aluminium kader een cmtje scheef getrokken, met als gevolg dat de deur nog amper open of dicht kan. En ik zit even met de handen in het haar, geen idee hoe ik dat kader recht moet krijgen... Quote
mdubbelm Geplaatst: 19 februari 2022 Geplaatst: 19 februari 2022 Hier gelukkig geen schade. Op het volkstuincomex wel veel bomen omgewaaid, bij de buren het glas uit de kas. Naast onze moestuin weer 3 grote populieren als lucifertjes geknakt. Gelukkig niet richting onze tuin. Quote
mdubbelm Geplaatst: 19 februari 2022 Geplaatst: 19 februari 2022 Wat een ellende @Mellie - sterkte voor jou en iedereen met schade. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 19 februari 2022 Geplaatst: 19 februari 2022 Bij mij niet veel schade, maar anderen op ons complex waren minder fortuinlijk.Die glazen kas op de tweede foto heeft zelfs helemaal geen dak meer! Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.