Geplaatst: 26 juli 20222 j Ik heb de planten goed luchtig gehouden en toch zit er al flink wat meeldauw in/op. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 juli 20222 j 50 minuten geleden, Frans zei: Ik hou het nog even spannend. Oh jee nu kan ik weer niet slapen... 😁😀 Grootste kanshebber voor de titel bij de binnentelers is volgens mij @Jorieke123 op basis van de foto van vorige week gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 26 juli 20222 j 35 minuten geleden, Mai Pensato zei: Grootste kanshebber voor de titel bij de binnentelers is volgens mij @Jorieke123 op basis van de foto van vorige week Hmm... Zou ze een geheim mengsel gebruiken van ossenmest, varkensmest en kippenmest ? Daar schijnt ze genoeg van te hebben. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 26 juli 20222 j Hier een forse buitenkomkommer. Maar geen winnaar. De plant begint al.af te takelen, de andere plant, geen sonja, ook. 26 juli 20222 j aangepast door Plotiemoos
Geplaatst: 26 juli 20222 j Om de concurrentie scherp te houden: een tussentijdse meting. Er lijkt nog groei in te zitten. Kan zomaar 39 worden, van 37 cm. Ligt er aan of de Veldjesgravin loodrecht op de bovenzijde fotografeerde. Nog maar laten hangen... 26 juli 20222 j aangepast door Veldjesgraaf Tekstcorrectie
Geplaatst: 27 juli 20222 j Binnenteelt, ruwe meting, totaal.geen winnaar. 29,5 cm. het lijkt vertekend bij de 0-2cm maar hij zit er echt goed aan het puntje. Binnenteelt gaat geen winnaar opleveren
Geplaatst: 27 juli 20222 j Komkommer wordt bewaard Voor het geval de notaris langskomt voor meetcontrole
Geplaatst: 27 juli 20222 j Daar gaan ze hoor [emoji51]Eerste keer meeldauw ook trouwens op komkommer. Volgens mij is Sonja daar best gevoelig voor.
Geplaatst: 27 juli 20222 j Hier wordt 24 cm aangetikt..buiten hè, Huub mijn komkommers worden buiten geteeld. Ik laat ze nog ff hangen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juli 20222 j Auteur Haha appelvrouw, buiten hoor. Je mag het inderdaad wel bij je inzending zetten want ik onthoud dat niet van iedereen. Mijn drie planten (snack, Sonja?) groeien langzaam tot op ooghoogte, de eerste komkommertjes beginnen er aan te komen, nadat ik de eerste verwijderd had. Nu was er iemand die legde uit hoe je kunt zien of het snack of Sonja is. Als ik van alle drie planten een foto plaats, zou iemand het dan kunnen zeggen? Hier alvast een foto van mijn grootste minikomkommertje, maar het gaat ook om dat blad rechts. Is dat (het begin van) meeldauw? Ik dacht dat de puntjes met de voeding te maken hadden, teveel van het een of ander.
Geplaatst: 28 juli 20222 j @HuubvG Sonja is te herkennen aan: jonge vruchten zijn erg gestekeld, zowel vrouwelijke alsook (veel) mannelijke bloemen en is gevoelig voor meeldauw. Ik heb ook een snackkomkommer (Iznik F1 hybride) en die geeft geen mannelijke bloemen en tot nu toe geen meeldauw. Mijn Sonja heeft wel licht meeldauw. Deze vorm van meeldauw geeft witte poederachtige vlekjes boven op het blad. Jouw foto is niet heel duidelijk maar lijkt me geen meeldauw. Het is in ieder geval geen Sonja aan de vrucht te zien. 28 juli 20222 j aangepast door Mai Pensato gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 28 juli 20222 j Auteur Dankjewel @Mai Pensato, De andere twee hebben veel mannelijke bloemen (die haal ik steeds weg), dus misschien toch nog kansen hier. Binnenkort zal ik het zelf kunnen zien, en anders weer op de foto.
Geplaatst: 28 juli 20222 j Sonia blijkt een echte doorzetter te zijn. Na behoorlijk was mishandelingen en verwaarlozingen slaat ze terug. De laatste Sonia (aan een inmiddels 30 cm groot plantje) is zowaar begonnen aan een vruchtje. wij noteren 3,5 cm 😆 in de volle grond
Geplaatst: 28 juli 20222 j Wat een schatje ! zo groeien mijn planten: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juli 20222 j Ik hou m’n nieuwe score nog even geheim, in de hoop dat er nog een klein beetje bij komt. 🤓 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 28 juli 20222 j Auteur Eindelijk ben ik eruit, met dank aan tips hier eerder gegeven door mededeelnemers. Van de 3 overgebleven komkommerplanten zijn er 2 Sonja en 1 snack. De eerste vruchtjes komen eraan en nu kan ik het verschil zien. Met stoppels is Sonja, glad is snack. Dus mijn vrees dat het 3 snacks zouden zijn, slaat om in euforie. Kans! Met stoppels, Sonja, twee planten in de kas, beginnen te groeien, ze hebben geen meeldouw. Snack, duidelijk gladder, 1 plant in de kas. Hier ga ik het in dit topic niet meer over hebben.
Geplaatst: 28 juli 20222 j De sonja's hiet zijn duidelijk geen winnaars. Komkommers blijven allemaal zeer klein. Binnen lijkt de plant ook wat problemen te hebben. Maar we gaan stug door misschien komt er nog een nakomertje die voor een verrassing kan zorgen
Geplaatst: 28 juli 20222 j @Jorieke123 als je haar nog langer laat hangen wordt ze helemaal geel en gaat ze krimpen, vooral doen 😀 gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 29 juli 20222 j gisteren een nieuwe meting gedaan .. hij blijft iets of wat groeien maar het gaat langzaamaan Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 29 juli 20222 j Hier is mijn eerste inzending. 31,7 cm en mijn teelt is in de open lucht. Trouwens een horizontaal groeiend exemplaar, terwijl de bedoeling is dat ze vrij hangen op mijn schuin geplaatste frame. 29 juli 20222 j aangepast door hoekman
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.