appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2023 Geplaatst: 17 mei 2023 Een visje van de visboer met wat gehakte dragon en peterselie uit de tuin erbij plus 2 gekookte aardappels uit Zelhem( Zelhemse Veldbonkers?) ze zijn zo groot dat twee genoeg is voor ons. Op brood bosvruchtenjam uit vroegere tuin ( dat ga ik maar uvt noemen vanaf nu, het doet zeer, deze benaming) dat zal ik nog erg gaan missen😱 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
woldistel Geplaatst: 17 mei 2023 Geplaatst: 17 mei 2023 @Swa Voor je het weet heb je ze door de hele tuin! Dat is ook nodig want de vruchtjes zijn zoveel kleiner dat je altijd een handjevol nodig hebt. Ik heb ze zowel in de voortuin thuis, als in de moestuin her en der. Ze zijn inderdaad erg lekker. Quote
Mellie Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 Als brunch een aspergesoepje met een gepocheerd eitje (voor het eerst een ei gepocheerd, dat doet een mens veel te weinig blijkt maar weer) De zoon wilde helaas het restant. Dus heb te weinig gehad. 2 Quote
Vastone Geplaatst: 18 mei 2023 Geplaatst: 18 mei 2023 Heerlijke lunchsalade met uit de tuin: little gem, pluksla, Rucola, kleine blaadjes snijbiet, aardbeien, basilicum, bieslook, peterselie en eetbare bloemen. Aangevuld met een restje geitenkaas en wit brood. 4 Quote
Bosliefje Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Worteltjes uit de kas, en geen last van wortelvlieg! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Weer sla van @Anna3. Opgeleukt met watermeloen, rauwe bloemkool, en paneer. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Snijbiet uet met champignons en paprika en mie en spekjes (ik) en tempeh (hij). Quote
Goldfish Geplaatst: 20 mei 2023 Geplaatst: 20 mei 2023 Honingbessen en de eerste herfst(!) frambozen. De betreffende frambozenstruik teel ik in een grote pot die in de winter in de kas staat (zolang er geen tomaten staan etc. ) vandaar de voorsprong in ontwikkeling t.o.v. zomerframbozen. 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 21 mei 2023 Auteur Geplaatst: 21 mei 2023 Rucola, snijbiet, peterselie en bieslook uet. Daarbij eitje, tomaatje en wat kaas 1 Quote
Mellie Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Ik heb sla en kruiden geplukt. Ook waterkers daar had ik zo’n zin in. Vanavond govec met een kleine salade, want ook cacik met eigen yoghurt, knof en pepermunt. Dille is nog gekocht. Quote
Anna3 Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Heel veel sla uit de kas de afgelopen dagen. Wil het daar weg hebben wegens veel te veel luizen.. Vanavond curry met aardappels, doperwtjes en panir. 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2023 Geplaatst: 22 mei 2023 Noodles met ok-prei en groene asperges en gebakken eitjes en een augurkje er bij en pindasaus er over. Morgen weer groene asperges, maar dan met een kaassausje denk ik Nog even kiezen wat voor een lapje vlees we er bij eten want die hebben we meer dan genoeg! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 23 mei 2023 Geplaatst: 23 mei 2023 Soep van olifantenknoflook en spinazie, beide uet, met zelfgetrokken runderbouillon en room. Ipv zout heb ik in mijn bordje nog wat stukken Turkse witte kaas gegooid. Quote
rorror Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Lia56 Geplaatst: 27 mei 2023 Auteur Geplaatst: 27 mei 2023 Paardenbloemsiroop ( uet) op pannenkoeken, lekker! 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Ik heb een flinke lasagne gemaakt, met veel tomaat uit fles en pot, ok-prei, varkensgehakt, en nog meer lekkers. Ik geef morgen een groot stuk mee aan mijn ouders en we kunnen er zelf ook nog een keer van eten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jeanne heijmans Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Sla en nog eens sla,bieslook,en eitjes van de kipjes. Quote
woldistel Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 De asperges die ik gisteren geoogst heb. In een wrapje of met couscous moet ik nog even over denken. Wel even extra boenen want er zaten nogal wat aspergekever- eitjes op. Ik ben niet zo van het doodmaken, maar ik heb gisteren toch flink wat kevers geplet 😕. Ik heb ook nog rabarber 😀 Quote
Arja Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Andijvie en olifantenknoflook, beide uet, in een stamppotje. Quote
Mellie Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 De Dochter wilde gisteren koken. Het werd zelf gemaakte tagliatelle met eigen eitjes en slaoi uet. De saus is met gekochte producten. Vandaag gebakken eitjes bij de lunch met een salade. Ik heb vandaag voor het eerst weer citroenverveine thee gedronken. Heerlijk dat het weer kan. De golden variant heeft de winter helaas niet overleefd. Nu vind ik deze wel lekkerder, maar toch. Wel jammer. 2 Quote
Marinke Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Peultjes uet en de eerste (drie) aardbeien 😍 1 Quote
Vastone Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Voorgerecht was flamkuchen van de bbq met palmkool, kruiden en bloemen uit de tuin. Hoofdgerecht was zalm van de bbq uiteraard niet uit de tuin. Op het nagerecht met appel (ook van de bbq) werden door de kinderen nog snel het restje bloemetjes gelegd. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Een raapstelen stamppotje,de eerste dit seizoen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.