Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een visje van de visboer met wat gehakte dragon en peterselie uit de tuin erbij plus 2 gekookte aardappels uit Zelhem( Zelhemse Veldbonkers?) ze zijn zo groot dat twee genoeg is voor ons.

Op brood bosvruchtenjam uit vroegere tuin ( dat ga ik maar uvt noemen vanaf nu, het doet zeer, deze benaming) dat zal ik nog erg gaan missen😱

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@Swa Voor je het weet heb je ze door de hele tuin! Dat is ook nodig want de vruchtjes zijn zoveel kleiner dat je altijd een handjevol nodig hebt. Ik heb ze zowel in de voortuin thuis, als in de moestuin her en der. Ze zijn inderdaad erg lekker.

Geplaatst:

41f2afef8401b852aaffc2ef9fbd4f2c.jpg

Als brunch een aspergesoepje met een gepocheerd eitje (voor het eerst een ei gepocheerd, dat doet een mens veel te weinig blijkt maar weer) De zoon wilde helaas het restant. Dus heb te weinig gehad.

• Like 2
Geplaatst:

Heerlijke lunchsalade met uit de tuin: little gem, pluksla, Rucola, kleine blaadjes snijbiet, aardbeien, basilicum, bieslook, peterselie en eetbare bloemen. Aangevuld met een restje geitenkaas en wit brood.

IMG-20230518-WA0019.thumb.jpg.02f022f8891b888cb519ac94479e01fb.jpg 

• Like 4
Geplaatst:

Honingbessen en de eerste herfst(!) frambozen.  De betreffende frambozenstruik teel ik in een grote pot die in de winter in de kas staat (zolang er geen tomaten staan etc. ) vandaar de voorsprong in ontwikkeling t.o.v. zomerframbozen.

• Like 3
Geplaatst:

Ik heb sla en kruiden geplukt. Ook waterkers daar had ik zo’n zin in. Vanavond govec met een kleine salade, want ook cacik met eigen yoghurt, knof en pepermunt. Dille is nog gekocht.

Geplaatst:

Heel veel sla uit de kas de afgelopen dagen. Wil het daar weg hebben wegens veel te veel luizen.. Vanavond curry met aardappels, doperwtjes en panir.

• Like 2
Geplaatst:

Soep van olifantenknoflook en spinazie, beide uet, met zelfgetrokken runderbouillon en room.

Ipv zout heb ik in mijn bordje nog wat stukken Turkse witte kaas gegooid.

Geplaatst:

De asperges die ik gisteren geoogst heb. In een wrapje of met couscous moet ik  nog even over denken. Wel even extra boenen want er zaten nogal wat aspergekever- eitjes op. Ik ben niet zo van het doodmaken, maar ik heb gisteren toch flink wat kevers geplet 😕

Ik heb ook nog rabarber 😀

Geplaatst:

De Dochter wilde gisteren koken. Het werd zelf gemaakte tagliatelle met eigen eitjes en slaoi uet. De saus is met gekochte producten.

75910560006b44efc1ed8323a03ba4e4.jpg

Vandaag gebakken eitjes bij de lunch met een salade. Ik heb vandaag voor het eerst weer citroenverveine thee gedronken. Heerlijk dat het weer kan. De golden variant heeft de winter helaas niet overleefd. Nu vind ik deze wel lekkerder, maar toch. Wel jammer.

• Like 2
Geplaatst:

Voorgerecht was flamkuchen van de bbq met palmkool, kruiden en bloemen uit de tuin. Hoofdgerecht was zalm van de bbq uiteraard niet uit de tuin. Op het nagerecht met appel (ook van de bbq) werden door de kinderen nog snel het restje bloemetjes gelegd. 

IMG-20230529-WA0033.thumb.jpg.c4da7945f29491e9da813da6d32a7c79.jpg

20230529_183006.thumb.jpg.6ae722b6b656be57c490199a2599cbd4.jpg

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...