Geplaatst: 20 juni 20232 j De eerste druppels zijn gevallen, de wind begint nu aan te trekken. Ruim een uur eerder dan verwacht. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hier een hele grote stortbui, niet normaal zo hard als de regen nu naar beneden komt. Jammer dat de heel erg droge grond het waarschijnlijk minder goed opneemt..
Geplaatst: 20 juni 20232 j 4 minuten na mijn vorige post ging het keihard plenzen in Zevenhuizen.Knoflook en Sint jansui laat ik buiten, morgen wordt een droge dag. En in de schuur leggen lost toch niks op, en bovendien had ik de schuurdeur open laten staan...In diverse straten in Waddinxveen en Boskoop stond het water centimeters hoog, ook in onze straat waar ik nooit grote plassen zie. Maar inmiddels is het bijna opgehouden met regenen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hier moet om 19.00 toch wel wat gaan vallen. Het knettert nu vooral in het westen van het land. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 juni 20232 j Auteur Ik ga hier maar weer even zeuren dat wij nog niets hebben gehad, misschien helpt dat. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Auteur Het helpt een beetje facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Nou vooruit, twee korte buitjes dan @Jorieke123 Voor het betere werk moeten we toch echt wachten tot donderdag geloof ik. Edit: 10mm, toch niet gek, ondanks dat maar een goede bui ons heeft gepasseerd. 20 juni 20232 j aangepast door Anna3
Geplaatst: 20 juni 20232 j Ik heb ook niets ontvangen. En de bui van 21 uur is inmiddels ook van de radar. Dit is wel dikke pech.
Geplaatst: 20 juni 20232 j Het heeft hier flink gehoosd. Maar heel kort. Een uur voor alles losbarstte, was het helemaal grijs. Lichten moesten aan wat ook weer eens verfrissend is. Toen kwam er donder. Bliksem en boemmm. Heel veel regen. 11 mm zegt de regenmeter en de nattigheid schijnt nog terug te komen. Dus ik ben benieuwd. Buiten lekker fris!
Geplaatst: 20 juni 20232 j Nu In Groesbeek aan t begin vd avond een flinke bui, er zit drie centimeter water in de emmer die ik buiten heb staan. Er stonden plassen n de tuin. Vraagje: als ik lees de aarde neemt het water niet helemaal op waar blijft dat water dan? Want het is wel allemaal weer verdwenen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hier loopt het water grotendeels de sloot in (sloot om alle vier de zijden van ons perceel). Maar.. We hebben geluk want het regent nog steeds! 20 juni 20232 j aangepast door Vastone
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hetweeractueel zegt hier tot 21u29 dan er 40mm gevallen is, dat geloof ik wel als het al niet meer is. En het regent nog wel een beetje door.Morgen hopelijk wel droog, dan moet ik de knoflook oogsten. Ik weet nog van vorig jaar dat ik ze na de regen (na de droge periode) een weekje liet staan, en toen was een groot deel verrot. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Tot nu toe 7 mm en het regent hier nog steeds/weer. Als de voorspelde buien vannacht ook echt vallen komen we zo rond de 15 mm uit.
Geplaatst: 20 juni 20232 j Buienradar liegt, weinig gevallen hier al meer ik het niet. Het spettert meer dan dat het regent en behoudens de allereerste bui heeft het nauwelijks echt geregend. Tonnetje zal wel vol zitten, maar of de vaste planten ook voldoende vocht hebben voor ene volgende droogteperiode betwijfel ik. 🤔 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hier regent het nu ook. Hehe. Het is zo'n gestaag buitje, helemaal goed. Mag wel een nachtje blijven hangen.
Geplaatst: 20 juni 20232 j Hier met moeite 6 mm uit een stuk of 4-5 buien. Grond is op een paar cm diepte nog steeds volledig droog en los zand. Misschien donderdag wel iets wat verder in de bodem doordringt, anders blijft het voorlopig sproeien.
Geplaatst: 21 juni 20232 j Auteur We hebben toch wel dik 10 mm gehad hier . Maar vooral van een hardere bui rond half 7/7 uur. Later in de nacht viel er niet veel meer bij, al zag het er op Buienradar uit alsof we nog een flinke lading zouden krijgen. De loopeenden kunnen aan het werk want gisteravond kwamen er al slakken tevoorschijn maar nu zie ik ze ook her en der! (als je loopeenden hebt dan heb je zo weinig slakken dat ze opvallen als je er wel eens 1 of 2 ziet ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 20232 j 3 mm, meer werd het niet. Nou ja, in ieder geval zijn stof en pollen weer even uit de lucht gewassen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 21 juni 20232 j De beloofde 15 mm werd uiteindelijk toch maar 9 mm. Na maar weer afwachten wat er donderdag komt.
Geplaatst: 21 juni 20232 j Als een van de weinigen hoop ik dat er morgen minder valt dan gisteren. 40mm is nog wel wat. Verwachting staat nu op 4,1mm (was gisteren nog 6,5 verwachting).Maar ik denk dat @rorror het ook nog wel weet van enkele jaren terug, toen er in onze regio meer dan 100mm in een nacht was gevallen. 116mm in Alphen aan den Rijn op 28 juli 2014. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 21 juni 20232 j Kan dat me niet herinneren. Woonde toen op derde etage, mini balkon, en nog geen groene vingers. He bah morgen weer regen, dat is net iets te snel achter elkaar voor pepers in pot. Is de grond tussen door nog niet uitgedroogd.. Hier voor morgen 14,7mm.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.