Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2023

Featured Replies

Geplaatst:

Ik wilde nu net na het eten de schade opnemen, maar er komt nog een staartje aan. Rond 20:15 tot 21:10 komt er een pittige bui voorbij met deels oranje en (volgens Weeronline) ook wat rood en een zwart stipje. Dat zwarte stipje gaat vermoedelijk over Alphen zuid, maar we pakken flink deel van het oranje gebied en misschien klein beetje rood.
Dus schade opnemen wordt pas morgen..

Geplaatst:
2 uren geleden, woldistel zei:

Tja, ik zou mazzelaar kunnen zeggen, maar dat valt vast niet lekker. Rammstein is een redelijke favoriet voor mij (ben er niet hoor)

Dat vuurwerk is niet doorlopend, al zal dat voor jou misschien wel zo klinken. Dus ik wens je veel sterkte ehoop dat het meevalt, smok.

Haha, ja lekker rocken in de moestuin. Alleen jammer dat mijn Zowie er niet bij kan zijn. Probeer nu oppas te regelen zodat ik morgen eventuele stormschade kan checken en daarna op de moestuin bezig kan en rammstein  kan horen rammen. Goede werkmuziek.

Ik ben zelf ook wel van de ruige muziek.:cool:

Vuurwerk is wel gedurende het hele concert. Niet alleen aan het eind. Dit volgens de organisator.

En men is welkom in mijn tuin om Rammstein te beluisteren. :mrgreen:

A7 bleek nog afgesloten te zijn.

aangepast door Erny

Geplaatst:

Weinig last gehad van de storm tijdens het naar huis rijden. Even de moestuin geïnspecteerd. Vooral groeiontploffing. 1 appelboompje en 1 mais geknakt, verder geen schade. Het appelboompje was kwetsbaar, dus dat is geen grote verrassing. 
Op het balkon 2 tomaten omgewaaid, maar die staan alweer recht op.

Geplaatst:

Mijn tuin was niet zo leuk… sering dwars door midden. De ene helft weggegooid, de andere gaat het hopelijk redden. Net onkruid toch?!
Veel takken overal. Hekje naar de steiger kapot. Toch best een belangrijk obstakel tussen water en tuin. 1 raam uit de kas.

Zucht. Nou ja. 27 mm in de watermeter. Regentonnen zijn alweer vol en de grond is ook weer lekker nat en vandaag schijnt de zon.

bfcd9c32bcc60d1a7e569dcd46ccd4a0.jpg

En voor deze boom stond mijn auto gisteren. Hij is de andere kant opgevallen. Vlak bij jou @mdubbelm bij de witte boei.

6623d7023923d3dfb2e97c63be6bbc1d.jpg

Geplaatst:

@Mellie wat naar van de schade. Is dit nu trouwens het 3de jaar op een rij dat er een ruit uit ligt?

Geplaatst:

Kak, toch nog schade aan een van de appelbomen. Een flinke tak inclusief appels lag vanmorgen op de grond. 

PXL_20230706_132948582.thumb.jpg.fae3d0b7aaa075bdb4566e56b616d045.jpg

Geplaatst:

Dit is toch zeker wel de zwaarste zomerstorm in de afgelopen 5 jaar, sinds ik de tuin heb, volgens mij.

Op zich valt de schade nog mee, had erger gekund. Zoals ik ook bij anderen zie.

Veel planten staan scheef, vrijwel alle tomaten en vijgen staan niet meer rechtop zoals ze stonden. Een vijg is zelfs bij de grond afgebroken. Die laat ik nog maar liggen tot alle vijgen (in oktober) rijp zijn. Nu terugzetten zal de stam vrijwel zeker verder doen scheuren. Ligt wel over een paadje, het zij zo.

De andere planten laat ik ook maar scheef staan, heb de puf, mankracht en tijd er niet voor alles weer recht te zetten..

De helft van de mais staat scheef. Een constructie met een druif is scheef gewaaid, heb ik wel weer recht gezet want hing een beetje over het gezamenlijke pad. Van de 3 zonnebloemen kon ik er 1 niet meer vinden (lag vast onder een andere plant), een andere was gebroken, en de derde stond scheef, hangt ook over het pad maar heb ik vooralsnog laten staan.

Geplaatst:

perenboompje, appelzuil geknakt. bonenconstructie ook plat maar de kas staat er nog en is heel dus ben best blij

Geplaatst:

@rorror yep alleen nu niet gebroken. Met cory geloof ik ook niet. Tenminste, 1 van die drie stormen niet kapot en toen met 1 wel.
Nu alleen eruit gevlogen. En ik zou niet weten hoe veel klemmen je kunt gebruiken om ze vast te zetten…

Er kwam van de overkant van het water iemand vertellen dat er 2 grote takken van de sequoia half in de sloot hingen.
Dat kunt u vast niet zien.
Eh, nee. Dacht alle schade nu wel te hebben opgemerkt.

Die takken dus niet. Hangen percent achter de boomstam en voor ons heel moeilijk te zien. Projectje stunten met de kettingzaag boven de sloot. Wordt vervolgd.

Edit: ik voel met jullie mede storm schade moesjes mee. Echt zo balen. Het was ook zo hevig. Brrrrr.

Geplaatst:
12 uren geleden, Mellie zei:

Mijn tuin was niet zo leuk… sering dwars door midden. De ene helft weggegooid, de andere gaat het hopelijk redden. Net onkruid toch?!
Veel takken overal. Hekje naar de steiger kapot. Toch best een belangrijk obstakel tussen water en tuin. 1 raam uit de kas.

Pfff, Mellie... wat een slagveld, dat wordt mouwen opstropen.

Met jouw energie ga je dit weer op de rit krijgen maar leuk is anders.

Ik hoop dat je een extra leuke opbrengst krijgt dit jaar, het zij je gegund!

Geplaatst:

@Mellie jeetje wat een mazzel met je auto! Die boom heeft er tot gisteren einde dag gelegen, nu is de weg weer vrijgemaakt. 

Geplaatst:

Ik zat te wachten op de regen van vanavond, maar vanmiddag ontstond hier een bui die een uur bleef hangen. Hevige regen, hagel, donder en bliksem. Goot stroomde over. De boontjes die ik gister had gelegd stonden blank. 22 mm in een klein uurtje. Nu is het weer droog, afgekoeld, de wadi staat vol, verder is het overal alweer weggezakt. 

Geplaatst:

@Patrijs De regen gaat misschien net langs je heen.
Hier nu wel al 10min flink wat regen.

Afbeelding

Geplaatst:

Nou... hier helemaal niks..😒

Geplaatst:

De huidige stand qua bliksemontlading

Screenshot_20230709-170434.png

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

@acpronkbij een tapse beker krijg je altijd meer water. Je moet iets met verticale wanden gebruiken.

Hier is niet zo veel gevallen maar het lijkt erop dat er een tweede ronde komt tussen 20 en 21 uur. Misschien bij Jorieke ook?

aangepast door fre3ke

Geplaatst:

@fre3ke ja, dat weet ik, maar dat scheelt echt geen 50-100%. Oppervlakte van de opening is niet zo heel veel groter dan oppervlakte van de bodem. Misschien 20% hooguit.

Geplaatst:

Met moeite 1,4 mm in de regenmeter gekregen. Alweer slechts wat onkruidwater... 

Geplaatst:

Hier een hele mooie 21 mm.  Gelukkig geen hagel of andere ellende.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Geen druppel....

Geplaatst:

Stortbui, alles loopt zo weg uit de borders en het grasveld. Op de tuin gelukkig veel mulch en goede grond, dus daar zullen de plantjes blij mee zijn. Hopelijk zijn de laatste aardbeien niet gebarsten, maar met dit soort buien geef ik ‘t weinig kans. 😅

Geplaatst:
Hier is de tweede bui niet gekomen, dus het was alles bij elkaar een teleurstelling. De regenton is maar half vol geraakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.