Geplaatst: 1 maart 201214 j Naast de moestuin met zijn groente, fruit, bodem, bebouwing, etc. ben ik ook verslaafd aan het raken aan: Rode vinkjes en rode uitroeptekens! Telkens even kijken of er weer iets nieuws is gepost door iemand. Of er nog handige tips, weetjes of ontwikkelingen zijn. Ik merk dat ik kick op een rood vinkje of uitroepteken voor een topic, want... dan is er weer iets nieuws! Een nieuw inzicht waar ik m'n voordeel mee kan doen of dat gewoon leuk is om te lezen/zien. Och, zolang het zo onschuldig blijft, mijn omgeving zich er niet aan stoort en de moestuin niet overgroeid met onkruid is er nog niets aan de hand lijkt me
Geplaatst: 1 maart 201214 j Ik zou niet weten hoe dat is... facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 maart 201214 j Ik heb er ook geen last van....geen enkele keer van de 5 à10 x per dag dat ik inlog (is trouwen nog altijd goedkoper dan andere soort verslavingen... je schaft hooguit: een kasje, koude kweekbak, groeilammpen, droogmachine, een oliepers, een wonderpan, een weckketel, wat boompjes, struikjes, plantjes en zaadjes aan
Geplaatst: 1 maart 201214 j En de kaartjes/stekertjes voorbij de plantjes dan? En nog potgrond of zaai en stek grond? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 1 maart 201214 j Da's toch prachtig! Sommige mensen krijgen pas een kick als ze kunnen bungee-jumpen in de Grand Canyon, jij krijgt 'm van een rood leesteken. Goedkoper, veiliger, gezonder. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Geplaatst: 1 maart 201214 j Ik ben misschien niet heel actief op dit forum, maar moestuinforum.nl heb ik eigenlijk altijd wel in een tabje open staan...
Geplaatst: 2 maart 201214 j Ikke. Verslaafd? Nee hoor op dit tijdstip lig ik gewoon te slapen. Jij toch ook?
Geplaatst: 2 maart 201214 j zolang je geen ontwenningsverschijnselen krijgt niets aan de hand..... ...toch?
Geplaatst: 4 maart 201214 j Moeten we al een praatgroep beginnen? Moestuinforumverslaafden Anonymous Gelukkig heb ik nergens last van, niet van leestekens, niet van het kopen van zaadjes, kasje etc (en van verlanglijstjes waar dingen op staan waarvan ik bestaan niet eens vermoedde)Hihi, ik lees ook nooooooooooooooit even snel nog een paar onderwerpen terwijl ik eigenlijk wat anders moet gaan doen
Geplaatst: 4 maart 201214 j Ik wist dat ik heel verslavings gevoelig was, maar dat ik verslaafd kon raken aan moestuinieren, inclusief dit forum? Nee, dat had ik me niet kunnen bedenken. Augustus 2010 verhuisd naar een woning met genoeg tuin om een stukje van 3 x 4 meter te gebruiken om te moestuinieren. Gewoon oranje wortels, sla, bonen, tomaten en aardbeien. Net groot genoeg dat stukje voor mij! Ik denk dat het daar ook bij was gebleven als ik dit forum niet ontdekt had. En wat ik op zeker niet ging doen was ergens een stuk moestuin huren...ben d`r gek....dan MOET je er naar toe, dat houd ik geen 2 weken vol. HHmm....hoe liggen de zaken nu, na een jaartje aanrommelen? Ik heb van zoveel verschillende dingen zaadjes dat ik niet weet waar ik het moet gaan zetten, ook van groenten waar ik nog nooit van had gehoord, laat staan gegeten! Heb al een hoop nieuwe dingen leren eten, heb een sappan, maak jams, chutneys en sapjes, maak zalfjes en zeepjes, heb een klein koud kasje, en een plat bakkie, tunneltjes, En als klap op de vuurpijl huur ik een stuk moestuin van 85 vierkante meter. En geloof me, als de buurvrouw op houd met tuinieren denk ik er serieus over om nog zo`n stuk tuin erbij te " nemen" ! Nee, dit forum is echt niet verslavend, ben je gek! Maar...ik voel me er zeer goed bij, vind niks leuker dan aanrommelen in de tuin. Ook al heb ik de nodige mislukte dingen gehad, ik lig er niet wakker van, ga gewoon verder met weer iets proberen! En voor nu...denk ik dat ik nog effe naar de tuin ga! Doei!
Geplaatst: 31 mei 201213 j bij deze meld ik me aan als verslaafde........ Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 1 juni 201213 j facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 1 juni 201213 j och, och, heden morgen ging het mis. Kon mijn ei niet meer kwijt. Wat is t geval? mijn wachtwoord kwijt. Kon niet meer inloggen. Gelijk mijn ziel onder de arm.Niet meer op t forum kijken? zal je maar gebeuren.In tranen,( figuurlijk)Ik verslaafd? hoe kom je er bij. Heel de dag staat t forum op mijn netvlies. Zou dat kwaad kunnen?
Geplaatst: 1 juni 201213 j Ik ben niet verslaafd, ik ben vroeger al in de ketel gevallen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 juni 201213 j Mag ik ook bij deze club Zit hier wel erg vaak.Kopje koffie erbij, ff lezen wat er is gepost als ik even weg ben geweest.Voordat de pc uitgaat nog weer even kijken.Zo gemiddeld een keer of 8 per dag Maar kan ook vaker zijn hoor
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.