Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De Moestuinbeurs 2023 - Deelnemen?

Featured Replies

Geplaatst:
15 uren geleden, jasmin zei:

Wow, ik had die 13 euro nog niet gezien. Haha, ik ben te gierig voor dat soort dingen. Een beurs zie ik als een winkel/markt en ik ga geen geld betalen om mijn inkopen te mogen doen. Zie je me ooit op een beurs... dan heb ik een vrijkaartje gekregen, lol

Zo denk ik er ook over.  Als ze de moestuinbeurs als braderie inrichten zou dat veel meer mensen aantrekken.

Geplaatst:

Entree vragen is zo gek niet toch? Dat moet je ook betalen bij bv de huishoudbeurs….hobbybeurs, enz. 
Zou ook liever gratis gaan, maar dat is vaak niet zo.

gelukkig hebben we allemaal een keus…

Geplaatst:

Het is toch maar een kleine investering als je daar:  

Op 17 en 18 maart 2023 leer je leven uit de natuur.

Geplaatst:
Op 10-1-2023 om 14:35, jootje zei:

Entree vragen is zo gek niet toch? Dat moet je ook betalen bij bv de huishoudbeurs….hobbybeurs, enz. 
Zou ook liever gratis gaan, maar dat is vaak niet zo.

gelukkig hebben we allemaal een keus…

klopt maar de prijs moet wel in verhouding staan en dat valt met deze nieuwe beurs niet in te schatten dat is een beetje het lastige. Als het qua grote vergelijkbaar gaat zijn met een halve huishoudbeurs dan is het prima. Wordt het een grote MTFD dan niet. Misschien zijn we door de MTFD ook wat verwend geraakt. 

Het doet mij denken aan een eerdere oproep voor interesse...

aangepast door loes

Geplaatst:

Ik kon het niet laten, wat verder gezocht, het is een commerciële organisatie: opgericht  06/01/2013 bedrijf : De Moestuinbeurs Hoofdvestiging
KvK 88814696 - Vestigingsnummer 000054642833

Zandpad 105
3621 NH Breukelen  

F.V. (bouw/tuin bedrijf op hetzelfde adres)  en D.W. organiseren dit.  Mijn indruk :  professioneel maar vooral marketing/event gericht, het moet wat opbrengen, wat op zich niet slecht hoeft te zijn als er wat tegenover staat.

Waarom je gegevens niet op je website zetten/ foto's lenen en vage programmabeschrijving, beats me, op hetzelfde adres heb je marketing adviesbureau beenew.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Ik vind het allemaal prima, zo lang ze op die mooie lokatie een leuk evenement organiseert met goede standhouders en interessante workshops of demo's. Dat is vooraf  redelijk in te schatten als de deelnemerslijst bekend wordt. Als dat grotendeels stylisten zijn vind ik het niet bijzonder interessant als evenement. Maar zijn het bedrijven met goede producten, dan vind ik het zeker leuk om een dergelijk evenement te bezoeken. 

Ik zie dat Kirsten na het plaatsen van haar oproep niet meer op het forum ingelogd geweest is, jammer, daardoor klinkt het echt als een losse flodder. Kirsten, mocht je nog meelezen (ik kan je niet linken? raar), heb je er ook aan gedacht om bijvoorbeeld Velt uit te nodigen? En heb je lokale leveranciers van (biologische) planten en zaaigoed en goed handgereedschap en moestuinboeken en -blogs en -vlogs enz gepeild of ze belangstelling hebben? 

aangepast door Arja

Geplaatst:
Op 7-1-2023 om 18:28, Patrijs zei:

Die foto heeft "X De Organisatie" van het Wereldwijdeweb van Justin geleend zonder bronvermelding : Plants that are just out of their growing zone | Temperate FoodForest                          .

Aan de "organisatie"

Even een waarschuwing over het gebruik van andermans foto's.

Afgelopen oktober heb ik een paar uurtjes rechtzaken gevolgd bij het kantongerecht in Arnhem.

Een gedachte had voor een non profit organisatie een foto van een molen geplaatst op hun website. De fotograaf van de desbetreffende foto kwam er achter en mailen dat de foto moest worden verwijderd van de site. Dit was gebeurd en er was zelfs een excuse geplaatst met vermelding van de fotograaf. De fotograaf spande toch een kort geding aan met als resultaat dat er als nog 700 euro moest betaald worden aan de fotograaf.

Let dus op wat je doet!

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Ik heb het jaren geleden andersom meegemaakt, een hele toffe foto die ik had gemaakt en ergens op internet had geplaatst, werd door een landelijk dagblad gepikt en in hun krant afgedrukt. Na een boel onwillig gedoe van hun kant heb ik ze uiteindelijk een factuur gestuurd. En die werd betaald. 

Geplaatst:

@jasmin Absurd he..

Geplaatst:

@Arja Het kan nog gekker. Een band die ik ken wilde ooit foto'svan het internet gebruiken voor hun website, die van hun gemaakt waren tijdens een optreden (met vermelding van fotgraaf). De desbetreffende fotograaf heeft ze vervolgens aangeklaagd en er is inderdaad een rechtszaak geweest. Eigenlijk is het wel heel gek dat iemand ongevraagd een foto van iemand anders kan maken en daar vervolgens recht op heeft. Terwijl degene wiens smoelwerk op die foto staat blijkbaar geen rechten kan uitoefenen.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De organisatrice zoekt voor de Moestuinbeurs 2023 nog iemand die "zich comfortabel voelt in 'event styling'".....

Van dit soort teksten krijg ik kotsneigingen.

Kan zo al zeggen wat die Moestuinbeurs wordt: beurs met hoofdzakelijk randbedrijven die veel te hoge prijzen vragen voor hun waar. Eten en drinken hebben prijzen die exorbitant zijn. Parkeren kost een rib uit je lijf. Correct me if I'm wrong mevrouw de organisatrice!

Geplaatst:
On 1/15/2023 at 6:51 PM, woldistel said:

@Arja Het kan nog gekker. Een band die ik ken wilde ooit foto'svan het internet gebruiken voor hun website, die van hun gemaakt waren tijdens een optreden (met vermelding van fotgraaf). De desbetreffende fotograaf heeft ze vervolgens aangeklaagd en er is inderdaad een rechtszaak geweest. Eigenlijk is het wel heel gek dat iemand ongevraagd een foto van iemand anders kan maken en daar vervolgens recht op heeft. Terwijl degene wiens smoelwerk op die foto staat blijkbaar geen rechten kan uitoefenen.

Bestaat het portretrecht dan niet meer? Ik herinner me dat dat ook een dingetje was.

Geplaatst:

@Arja Ja dat zou je denken, maar een foto gebruiken van een ander zonder toestemming wordt als diefstal gezien, ook al sta je er zelf op. Verder weegt gederfde inkomsten nogmee enzo. Dus het ligt vrij ingewikkelt.

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

De bron van de foto is Unsplash. Gratis stockfoto’s dus. 

is er ooit nog iets vernomen van de organisatie van de beurs of kunnen we deze ‘advertentie’ sluiten?

Geplaatst:

Nee, niks meer van vernomen. Maar als ik eerlijk ben….ik zou met al die onmiddellijke negatieve reacties ook denken van, doei, bekijk het maar! 
Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, en zie dan terzijnertijd wel wie of wat er staat, en of het de moeite is om er heen te gaan !  😊😉

Geplaatst:

Dat @jootje, ik ga regelmatig naar beurzen en vind het niet erg om te betalen, het moet immers georganiseerd worden, maar om op voorhand te betalen zonder te weten voor wat ? Bovendien hanteren ze hier een redelijke agressieve marketing, gisteren nog een mailtje gehad :

"  Heb jij je kaartje al binnen? De ticketverkoop van De Moestuinbeurs 2023 is namelijk gestart!🌱 En speciaal voor jou als nieuwsbrief abonnee geven we tijdelijk 15% korting op alle tickets. Hoe het werkt? Simpel: Vul de actiecode NIEUWSBRIEF15 in bij het kopen van je tickets.

Maar let op: Deze actie is nog maar héél even geldig (t/m 16 januari)… "

"Op De Moestuinbeurs vind je een divers aanbod aan standhouders, krijg je advies van moestuin-experts én kun je in een workshop of masterclass alles leren over een gezonde bodem, een wormenhotel, duurzaam moestuinieren en nog veel meer. Er komt telkens nieuwe informatie bij op onze website, dus houd 'm in de gaten!

Heb je eerst nog vragen? Geen probleem! Bekijk onze veelgestelde vragen."

Nog steeds hetzelfde als voorheen, geen specifieke standhouders, geen programma per dag, ook aan het wachten op die nieuwe informatie. 

edit Iets te snel geweest : toen ik die mail kreeg was er nog niks veranderd, nu zijn er 3 partners vermeld, misschien wordt het toch wat ...

aangepast door redzebra

Geplaatst:

Oohh..ook ik vind het hier en daar wel een rare gang van zaken, en wat ik niet prettig vind is van tevoren een ticket moeten kopen. Maar ook dat is steeds vaker. 
Nou, afwachten wat er allemaal komt. En wat mij betreft is de MTFD moestuindag toch de leukste moestuin happening! 😉😊

Geplaatst:

Tja, de merken die ik zou willen zien, halen ze sowieso niet binnen. Tot nu toe een beurs met drie stands. Onbewerkte houten moestuin bakjes. Super dure kasjes en dure potgrond in een zakje.

En 200 euro besparen met een klein tuintje. Tja ten opzichte van Ekoplaza misschien, of de groente juwelier op het Cornelis Schuitplein, ofzo...

Nou ben ik echt cheap, dus...

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Bovenop de ticketprijs moet er al 1 € servicekosten betaald worden.

Welke service?

Vind het een raar gedoen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik denk dat we na dit gedegen onderzoek kunnen concluderen dat dit geen evenement is georganiseerd door moestuinders vanuit de behoeftes van moestuinders maar vanuit de behoeftes van de markt vóór de markt.

Commercie en Marketing voeren de boventoon.

Normale kosten voor 1 dag voor gezin van 2 volwassenen + 2 kinderen >4 jr + 1 auto : 43,50.

En dan ben je dus alleen nog maar binnen. :lol:

aangepast door Erny

Geplaatst:

Vergeet voor het berekenen van de kosten de vraag "Kan ik mijn eigen eten en drinken meenemen?" niet te bekijken. 
Ik zou denken dat eten uit eigen tuin meenemen de meest duurzame optie zou zijn maar dat ligt toch anders. 

We zijn gewoon stierlijk verwend met de Moestuinforumdag en de kleinere regiodagen.
Psst... mocht iemand zich geroepen voelen voor een noordelijke moestuin middag??

aangepast door loes

Geplaatst:
Op 19-1-2023 om 11:28, aalterse-willy zei:

Bovenop de ticketprijs moet er al 1 € servicekosten betaald worden.

Welke service?

Vind het een raar gedoen.

Tja verkoop is bijkbaar geen kernactiviteit meer dus uitbesteed, ze kopen dat in als een dienst. En om dat niet als belastbaar inkomen te laten gelden, wordt dat apart geboekt. Mag je het direct afrekenen.

Ik ga er van uit dat ze die euro niet teruggeven bij annuleren, dat is net correct, maar ja zijn marketingvrouwen.

Ook stelt de beurs niks voor, want je moet buiten het landgoed gaan lopen en of fietsen, volgens de FAQ.

aangepast door donaldk

Home of the Turbo.

Geplaatst:
Op 15-1-2023 om 14:36, paddestoelengek zei:

Even een waarschuwing over het gebruik van andermans foto's.

Afgelopen oktober heb ik een paar uurtjes rechtzaken gevolgd bij het kantongerecht in Arnhem.

Een gedachte had voor een non profit organisatie een foto van een molen geplaatst op hun website. De fotograaf van de desbetreffende foto kwam er achter en mailen dat de foto moest worden verwijderd van de site. Dit was gebeurd en er was zelfs een excuse geplaatst met vermelding van de fotograaf. De fotograaf spande toch een kort geding aan met als resultaat dat er als nog 700 euro moest betaald worden aan de fotograaf.

Let dus op wat je doet!

Wie is die Justin Gianni? Kan profiel niet zien, maar de persoon die de afbeelding aanbiedt op dat unsplash is een Letse fotografe in New Zealand. https://www.zanda.photography/about-me

Home of the Turbo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.