MSDG Geplaatst: 11 juli 2023 Auteur Geplaatst: 11 juli 2023 @sasschelkan je een paar foto’s maken? Door overbemesting worden er misschien geen bloemen aangemaakt? 🤔 Ben je braaf aan het tikken als de bloemen bloeien zodat er bestuiving optreed? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
sasschel Geplaatst: 12 juli 2023 Geplaatst: 12 juli 2023 Hierbij wat fotos. Er zitten wel wat gaatjes, ik denk slakken. Verder zie ik geen ongedierte op de plant. Mijn tomaten en pepers doen het ook goed. Ik denk dat de bestuiving wel goed zit. Maar geen bloemen meer… zijn de nieuwe blaadjes wel in orde. Ze zien er iets anders uit dan de oudere Quote
mus Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Weet iemand waar dit door komt? Ik kwam op internet een pagina tegen die het zonnebrand noemde verder kon ik het nergens vinden, komt het inderdaad door de zon? Quote
henkg Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Zou het slakkenvraat van enige tijd geleden kunnen zijn? De vrucht is daarna aan het repareren geslagen. Een soort wondkorstje, resulterend in een litteken. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Lijkt mij inderdaad zonnebrand. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Caatje Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Het ziet eruit als neusrot. Wellicht heeft de plant door droogte te weinig calcium kunnen opnemen. De niet-aangetaste delen van de paprika kun je nog eten. Quote
rorror Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Verschil met neusrot: 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MSDG Geplaatst: 14 juli 2023 Auteur Geplaatst: 14 juli 2023 De kleine soorten doen het top! Barstensvol bloemetjes en paprika’s to be! 😍 3 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
simonvb Geplaatst: 14 juli 2023 Geplaatst: 14 juli 2023 Is zonnebrand, heb ik vroeger ook nog gehad. Quote
mus Geplaatst: 15 juli 2023 Geplaatst: 15 juli 2023 Bedankt voor alle reacties. Toch zonnebrand! Ik had het niet gedacht omdat pepers en paprika's juist zo van de zon en de warmte houden. De vruchten dus duidelijk wat minder. Weer wat geleerd.👍 Quote
Ruderalis Geplaatst: 16 juli 2023 Geplaatst: 16 juli 2023 De Golden Marconi’s (gele punt paprika’s) beginnen nu echt wel wat vruchten aan te maken, helaas lang niet zo extreem als vorig jaar maar ik ben al blij als we er een aantal kunnen oogsten dit jaar! De twee planten staan er fris en gezond bij en zitten vol met bloemen, volgend seizoen weer erg vroeg voor zaaien (binnen) en dan wordt het weer een grotere oogst, 😎 🫑 3 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 juli 2023 Geplaatst: 16 juli 2023 Hier gaat de popti net als ieder jaar goed. En de sweet banana ook. De planten staan buiten in pot. Ivm de uitdroging heb ik gisteren een dikke laag mulch aangebracht. 5 Quote
Marinke Geplaatst: 21 juli 2023 Geplaatst: 21 juli 2023 Paprika kaboutermuts, mooie opbrengst, super vroeg en goed formaat. Van de smaak ben ik (nog) niet zo ondersteboven, de eerste twee mooi rood geoogst maar smaakten nog niet echt rijp. Deze laat ik nog even hangen in de hoop dat de smaak iets beter wordt 3 Quote
Maarten1 Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 (aangepast) On 2/27/2023 at 10:29 PM, rorror said: Waarom zelf paprika kweken? Biologisch rijzen al helemaal de pan uit. Voor niet bio toch nog 1.25 Hoeveel paprika's gebruik je gemiddeld in een jaar? Wij hier zeker 1 paprika per week gemiddeld. Dus dan heb je er al 52 nodig. 52x2,19 is zo'n 113euro of niet bio 52x1,25 = 65euro. De hoeveelheid potgrond en voeding wat het kost is vele malen minder. Dus snel terug verdiend. In mijn buitenseizoen in potten, haal ik 3 a 4 paprika's per plant. Dus zal ik ongeveer 15 paprika's van verschillende soorten neer zetten. Koop je dus in de winter nog steeds paprika's terwijl ze uit de vriezer al op zijn? Zet dan een aantal extra paprika planten neer en vries ze in. (of inmaken) https://www.supermarktscanner.nl/product.php?keyword=Paprika Inmiddels zakken de prijzen van paprika's alweer aardig: https://www.superprijsvergelijker.nl/supermarkt-aanbiedingen/9780/huismerk-paprika-rood/index.html 1 augustus 2023 aangepast door Maarten1 plaatje toegevoegd Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 @Maarten1 het is wel net hoe je het berekend, je kan ook paprikas halen bij een locale turkse winkel, of de koopman wacht even op een aanbieding en je koopt 2 a 3 paprikas van 1 euro en ook deze zijn dan in te vrienzen of in te maken, al is zelf kweken wel heel leuk natuurlijk maar als ik slim inkoop, is het kopen van paprikas en stuk voordeliger dan zelf op kweken. Je hebt zaad nodig, warmte matten, led lampen in mijn geval omdat ik geen lichte kamer heb, potgrond. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 Maaaaarrrrr het is zoveel leuk om t zelf te kweken, ook de verschillende paprika's die je niet in de winkel kunt krijgen. Ik vind er toch smaakverschil inzitten ook. Als ik voor t makkelijke zou gaan gaat er een hoop plezier verloren ( ook al heb ik dit jaar best aardige belagers gehad) Gewone blok paprika is "goedkoop" maar de andere soorten maken t juist zo leuk 2 Quote
Kevins Moestuin Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 @Lia56 dit jaar vindt ik blok paprikas alles behalve leuk 😅 geen enkele kunnen oogsten omdat alles aangevreten wordt door slakken. Puntpaprikas doen het een stuk beter, volgendjaar ga ik volledig over op punt paprikas 😇 1 Quote
MSDG Geplaatst: 9 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2023 De eerste paprika’s beginnen te rijpen: de sweet banana en kaboutermuts zijn het eerste. Het experiment om 2-3 planten in een clustertje te telen bevalt me erg goed. Zou mooi zijn als er nog een tweede zetting van vruchten komt. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Frans Geplaatst: 10 augustus 2023 Geplaatst: 10 augustus 2023 Een kleine impressie van mijn paprikateelt dit jaar. In de vollegrond 4 stuks planten van een ras dat het buiten altijd goed doet. De eerste vruchten beginnen te kleuren. Ze worden uiteindelijk rood. In de open lucht 2 potten oranje punt paprika's In de kas aan weerszijden van het pad anderhalve rij met in totaal 9 planten plus nog eens 3 planten onder het werkblad achteraan. Oranje blok 4x Gele blok 4x Rode punt 4 x 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Arja Geplaatst: 10 augustus 2023 Geplaatst: 10 augustus 2023 8 minutes ago, Frans said: In de vollegrond 4 stuks planten van een ras dat het buiten altijd goed doet. Welk ras is dat, @Frans? Quote
Lia56 Geplaatst: 10 augustus 2023 Geplaatst: 10 augustus 2023 @Frans dat is een mooie opbrengst!! Quote
Frans Geplaatst: 11 augustus 2023 Geplaatst: 11 augustus 2023 13 uren geleden, Arja zei: Welk ras is dat, @Frans? Lang geleden een paar planten gekregen van een duitse beroepsteler (buitenteelt). Er niet aan gedacht naar het ras te vragen maar de paprika's bleken zaadvast te zijn. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
MSDG Geplaatst: 11 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2023 @Frans als je schrijft 4x, bedoel je dan dat je van dat ras 4 planten los hebt staan of 4 in één plantgat? Zien er erg goed uit namelijk! Bemest je ze veel? Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 11 augustus 2023 Geplaatst: 11 augustus 2023 Ik kijk ze rijp… maar helpt helemaal niks. Alle planten hangen vol, maar nog zo onrijp als wat. Maar deze krasny huppeldepup vind ik nu al het mooist. 4 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.