redzebra Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Oh @Mai Pensato ik denk zoiets qua gewicht als jij nu hebt, je mag ze al oogsten 😇 3 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 25 mei 2023 Geplaatst: 25 mei 2023 Ik denk dat het royaal boven de 1 kg gaat 1 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Nou dit moet dan mijn winnaar worden. Hij staat sinds vandaag met drie vriendjes in de grond. De rest van de eerste (en tweede?) lichting heeft als voedsel gediend voor de slakken. De derde en vierde lichting is nog mini. Ik denk niet dat die de wedstrijd kunnen winnen maar hopelijk worden ze wel lekker. Morgen worden ze verspeend. 4 Quote
fre3ke Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 (aangepast) Eh, dit zijn mijn 'winnaars'. Close-up is nodig: 28 mei 2023 aangepast door fre3ke 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 Kan altijd nog... groeispurt.. ik geloof er in ( dus ook voor die van mij 😁) 2 Quote
rorror Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Je planten staan er mooi bij! Is dit gewoon een action pot, met ondertray er boven ingezet? Ziet er wel straker uit dan een emmer te gebruiken. Lijkt me wel wat voor volgend jaar. Op 23-5-2023 om 23:09, Mai Pensato zei: Kratky methode (2 foto's): Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mai Pensato Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 7 uren geleden, rorror zei: Is dit gewoon een action pot, met ondertray er boven ingezet Goed gezien. Goedkoop en ziet er inderdaad strak uit 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Liekie Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Een tussentijdse update van mijn rijtje van 6 planten. Ze staan tussen de opkomende stokbonen. Geen idee of het toekomstige schaduwdak een goede keuze is of niet. We zullen zien! Buitenste blaadjes zijn wat bleekjes maar de nieuwe groei is weer mooi groen. 4 Quote
Vastone Geplaatst: 1 juni 2023 Geplaatst: 1 juni 2023 Hier dan ook een tussenstand foto. De exemplaren die eerder naar buiten zijn gegaan zien er beter uit dan de exemplaren die langer in de kas gestaan hebben. Eerder naar buiten: Langer in de kas (stuk minder groen) : 8 Quote
Lia56 Geplaatst: 5 juni 2023 Auteur Geplaatst: 5 juni 2023 Hir staan ze tussen de tuinbonen... 4 Quote
redzebra Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 stand hier :, de uitgeplante selder heeft hier wat last van de droogte op de zandgrond en dat gaat er de komende week niet beter op worden, die wordt voor de soep denk ik. In pot ziet hij er hier het best uit, verder heb ik er ook nog uitgeplant tussen de tomaten, in de serre en tussen de bloemen van mijn echtgenote , je weet maar nooit 😄. 7 Quote
Frans Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Op 24 mei verpot van p7 potjes naar ronde potjes met een bovendiameter van 11 cm. Inmiddels genoeg doorgroeid om de planten vandaag zonder problemen in de vollegrond te kunnen zetten. Het zijn vrij uniforme planten dus voor het aanwijzen van de plant die de eeuwige roem gaat vergaren is het nog te vroeg. Buiten de 15 planten die in de vollegrond zijn gezet staan er nog 3 permanent in pot. Persoonlijk verwacht ik dat (bleek)selderij zich in de vollegrond prettiger zal voelen dan in pot maar de tijd zal het leren. Nog een lange tijd te gaan tot de eindstreep. Allerhande gevaren zoals virusziekten , schimmel en 'beestjes' kunnen nog behoorlijk roet in het eten gooien maar de eerste aanval is afgeslagen. Blaadjes met maden van de selderijvlieg (?) zijn verwijderd. De boosdoener 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
henkg Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 Hier moeten ze nodig verpot, dan wel in de volle grond. Huidige potmaat: bovendiameter 17 cm. ^ Hier 6x bleekselder. Helemaal links een knolselder. Die moeten ook hoognodig in de volle grond. 4 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Liekie Geplaatst: 7 juni 2023 Geplaatst: 7 juni 2023 Wat gaan ze allemaal hard nu!! Echte dieseltjes, het duurt even voor er wat groei in zit, maar nu gaan ze dan toch aan de gang. Mooie foto's allemaal! Quote
Soete Geplaatst: 14 juni 2023 Geplaatst: 14 juni 2023 Jullie plantjes zien er echt goed uit! Bij mij zijn ze helaas niet uitgekomen. Waarschijnlijk te warm gezet denk ik. Ik heb dan maar plantjes gekocht en die doen het wel goed. Maar ik ben dus uitgeschakeld voor de wedstrijd 😅 Ik heb ook een lavas plant staan en dat gebruik ik ook als selder. Veel succes voor iedereen gewenst! Quote
acpronk Geplaatst: 14 juni 2023 Geplaatst: 14 juni 2023 Ik ben ook zo goed als uitgeschakeld. Dit keer zijn ze definitief verdroogd. Maar ja, dat heb je al snel met dit weer in kleine potjes buiten...Volgens Diana kun je nog tot begin juni zaaien, maar dan zullen ze niet een wedstrijd formaat hebben.. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
HuubvG Geplaatst: 15 juni 2023 Geplaatst: 15 juni 2023 De mijne blijven achter. Vér achter denk ik? Pot 25 cm Ø, 3 planten Pot 42 cm Ø, 5 planten Pot 39 cm Ø, 5 planten Volgende week ga ik ze verpotten, dan krijgen ze elk een eigen kleine pot met nieuwe potgrond. 2 Quote
redzebra Geplaatst: 16 juni 2023 Geplaatst: 16 juni 2023 Kan je niet vergelijken @HuubvG, je hebt ze gewoon later gezaaid en uitgeplant, als je wil vergelijken, moet je ook +/- een maand terug gaan in tijd met ons en in dat vergelijk sta je helemaal niet achter en het is nog maar even af te wachten welke zaai in september de zwaarste planten gaat leveren, mooie stevige plantjes je foto's 2 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 16 juni 2023 Geplaatst: 16 juni 2023 On 6/5/2023 at 9:49 PM, redzebra said: de uitgeplante selder heeft hier wat last van de droogte op de zandgrond Waar zie je dat aan? Hier groeien ze maar langzaam. dit is de grootste hier Als het mee zit plant ik van het weekeind de laatste uit. 2 Quote
fre3ke Geplaatst: 16 juni 2023 Geplaatst: 16 juni 2023 Die zijn inderdaad vèr achter @HuubvG. Kijk maar, deze van mij is al in mei in de vollegrond gezet. Wát een voorsprong! Ok, broer broccoli belemmert de groei een beetje. Maar deze dan, staat al een paar weken op de beste plek: 7 centimeter of zo! 😉 6 Quote
Frans Geplaatst: 17 juni 2023 Geplaatst: 17 juni 2023 Ze staan nu 11 dagen in de vollegrond maar aan de bladeren te zien voelen ze zich niet echt lekker. Het komt niet door droogte (ik heb gelukkig een eenvoudige beregeningsinstallatie) maar ik denk dat de brandende zon ze parten speelt. Beter gaat het met de 3 in pot gezette planten maar die staan dan ook in halfschaduw en bovendien in potgrond. 6 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 17 juni 2023 Auteur Geplaatst: 17 juni 2023 @Frans ziet er goed uit, veel groen blad.. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.