Mellie Geplaatst: 3 april 2023 Auteur Geplaatst: 3 april 2023 Klopt… vannacht gevroren net nu mijn abrikoos voor de verandering vol in bloei is ipv een beetje… we gaan het merken. Quote
Mellie Geplaatst: 3 april 2023 Auteur Geplaatst: 3 april 2023 De eerdergenoemde abrikoos En ik was helemaal vergeten dat ik nog een perzik heb. Die is flink bestoven. Ik zag al wat mini vruchtjes hangen. 3 Quote
MSDG Geplaatst: 3 april 2023 Geplaatst: 3 april 2023 Honingbessen vol in bloei. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
fre3ke Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 (aangepast) Mijn twee nashiperen. De knoppen verschillen wat van kleur, dus het zijn misschien verschillende soorten. Er stond geen soortnaam bij toen ik ze kocht. 8 april 2023 aangepast door fre3ke 3 Quote
marcelru Geplaatst: 8 april 2023 Geplaatst: 8 april 2023 Prunus domestica subsp. Syriaca "Mirabelle de Nancy" 4 Quote
Adrielle Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Nog even genieten van de perzik vandaag 4 Quote
marcelru Geplaatst: 9 april 2023 Geplaatst: 9 april 2023 Vandaag even gecheckt hoe het met de vorstschade staat. Met moeite een paar bloemen gevonden die een tik gehad hebben, zie plaatje. Een gezonde bloem (groen vruchtbeginsel) en een minder gezonde (bruin). Het is me zelfs niet duidelijk of deze verkleuring van het vruchtbeginsel nu door vorst komt of door wat anders. Normaal wordt het vruchtbeginsel bij vorstschade van binnen helemaal zwart. In elk geval valt de schade tot nu toe mee. Maar goed, Mamertus, Pancratius, Servatius en Bonifatius moeten nog langskomen. Quote
Mai Pensato Geplaatst: 13 april 2023 Geplaatst: 13 april 2023 Hier staan de kers (Prunus avium Lapins) en peer (Pyrus communis Concorde) nu in volle bloei. Tien dagen geleden hebben we deze bomen (en ook de perzik (Prunus persica Avalon Pride) nog met folie ingepakt vanwege de voorspelde nachtvorsten. En het heeft ook 2 nachten gevroren (-2 tot -3). Drie dagen later de folie weer verwijderd. Zowel bij kers als peer geen schade zo te zien, dat ziet er vooralsnog zeer veelbelovend uit. Veel minder tevreden ben ik over de perzik. Die bloeide al eerder maar heeft erg weinig bloemen dit jaar en ik vrees dat er hiervan maar weinig goed gezet zijn. We hadden eerder al wat nachtvorst gehad hier. Ook zien een aantal takken er dood uit, bij de gezonde takken zijn wel al bladeren uit aan het lopen. Ik vrees dat deze zijn langste tijd hier gehad heeft... Maar goed dit is het bloesem topic, dus hier enkele foto's Kersen en peren boom: kersenbloesem: peren bloesem: 6 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Kevins Moestuin Geplaatst: 14 april 2023 Geplaatst: 14 april 2023 Even snel langs de moestuin gehopt na het werk om een foto te maken van de bloesem van mijn stoofperen boom 4 Quote
rorror Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Peren, tulpen en rozemarijn in bloei. 7 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MSDG Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Misschien niet de spannendste bloesem, wel een ongelooflijk grote favoriet van mij: de Amelanchier Lamarckii, ook wel het krentenboompje. Zwaar ondergewaardeerde vruchtjes trouwens. Probeer er eens een paar te proeven als de vogels je niet voor zijn. 😊 6 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
tielse flipje Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Ja, vaak zijn de duiven en de merels sneller. 7 Quote
MSDG Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 @tielse flipjewist niet dat we een wedstrijdje deden wie de grootste heeft. 🤣 Zonder dollen, wat een prachtig exemplaar, hoop er ooit zo één te hebben. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
tielse flipje Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 Pruim Opal op Brompton onderstam Peer Beurré de Naghin Nashipeer Nijisseiki Op de voorgrond rechts Nijisseiki, links peer Comtesse de Paris. Achter de zandpeer de kers Kordia (Colt onderstam). Midden kwets Tegara. 2 Quote
marcelru Geplaatst: 23 april 2023 Geplaatst: 23 april 2023 Niet van mij, deze foto, maar te mooi om niet te laten zien. Ik kreeg deze foto van Hennie Rossel, het is een stoofpeer IJsbout van ca. 150 jaar oud. Waarschijnlijk ergens in de Achterhoek. 10 Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 Ik zie veel bloei in deze topic. Maar bij mij dit jaar bijna geen bloei (appelboom en pruim) Normaal gesproken staat de appelboom nu volop te bloeien. Nu een paar bloempjes. Komt door het weer? Regio Amterdam. Quote
marcelru Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 8 hours ago, boomknuffelaar said: Normaal gesproken staat de appelboom nu volop te bloeien. Nu een paar bloempjes. Welk ras appel is het? Gisteren in onze boomgaard rondgelopen, foto's gemaakt. Een paar bomen hebben nauwelijks bloesem, terwijl hun collega's van hetzelfde ras volop in bloei staan. Kan door de ligging komen (deze bomen staan een groot gedeelte van de dag in de schaduw van een paar joekels van eiken), of ze hebben een beurtjaar. Het lijkt rasafhankelijk te zijn, de Jonagolds bloeien allemaal als een dolle, de Schonen van Boskoop en Notarisappels ook, maar bij bijvoorbeeld Dijkmanszoet is het beeld wisselend. Quote
marcelru Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 Malus domestica "Baya Marisa" Het vruchtvlees van deze appel is net zo rood als de bloesem. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.