Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@NasuadaDoor jouw prachtige kaarsen en omdat ik weet hoe lekker die kaarsen ruiken, kon ik het niet laten en heb er eentje (maar) gekocht bij een imkerhuis. Lang niet zo mooi als die van jou, maar de geur en andere voordelen van zuivere bijenwas kaarsen vind ik zo fijn. Op die site kwam ik ook propolis tegen, een soort natuurlijk antibioticum. Uit de beschrijving lijkt me dat heel prettig spul om in huis te hebben. Heb jij dat wel eens gemaakt als bij-product? Of is iemand bekend met de werking daarvan? Ik ga het in ieder geval proberen 😃.

IMG_6679.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

Ik gebruik propolis tinctuur op wondjes of bij aften in de mond, aanstippen met een wattenstaafje voor 30 seconden. Als zalf soms als ik eczeem heb aan mijn handen. Ik vind het fijn spul, wel zijn sommige mensen er allergisch voor.

• Like 2
Geplaatst:
6 uren geleden, MH95 zei:

er allergisch voor.

Dat had ik ook gelezen. Daarom heb ik eerst een druppeltje uitgesmeerd aan de binnenkant van mijn pols (dunne huid) om te zien of de huid rood of geïrriteerd werd wat op allergie zou kunnen duiden. Dat was niet het geval 😃. Dat op wondjes lijkt me ook heel fijn. Ik las dat het een soort gestold laagje wordt, soort natuurlijke pleister die antibiotisch en antibacterieel werkt. Handig voor de schaafwonden op knie van zoon na het voetballen 😉.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...