Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pepers 2024


Gallox

Aanbevolen berichten

75f39beb57d552a91a8d1f25e09692c4.jpg

Ik heb vandaag wat bijgezaaid en vond bij het ordenen, deze leukerd. In april bij vreeken gekocht. Toen dus te laat, maar dit jaar hartstikke op tijd om gezaaid te worden. Ben nu al nieuwsgierig naar de smaak. Ken tepin als soort ook niet, maar schijnt heel heet te zijn. Alsof de Lemon drop dat niet is zo benieuwd naar deze kruising. Echt zo’n zin om al nieuwe soorten te proeven.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook een spontane rode Lemon Drop uit eigen zaad. Was verder geen bijzondere peper. Volgens mij. wilde niemand hem hebben in de PTPt. Dus daarna is die niet meer geteelt.

 

Lemon Drop is echt niet HEEEL heet. Zelfs ik kan nog een puntje proeven en dan lekker zweten, spugen en op de borstkast kloppen. Ik eet dus zelden ongedroogd, ongemalen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lemon Drop is echt niet HEEEL heet. Zelfs ik kan nog een puntje proeven en dan lekker zweten, spugen en op de borstkast kloppen. Ik eet dus zelden ongedroogd, ongemalen.


Mijn pepers houden zich zelden aan de afspraak wat ze horen te zijn. Ik weet ook niet waarom. Mijn lemon drops zijn echt loeiheet. Niet een beetje, maar heel erg. En ik weet sinds de peper proeverij toch zeker dat ik wel degelijk tegen pittig kan! Is dus niet dat ik zo gevoelig ben.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat gaat maar rap! Van de zaadjes die ik op 6 januari gezaaid heb, steekt er van de Sugar rush stripey al eentje omhoog 🤗

 

Ik had ook een setje peperzaden van de gedroogde pepers die ik vorig jaar bij Westlandpepers had gekocht, in denozakjes gedaan. Daar zijn twee soorten van ontkiemd, de rest wordt niks. Die zaden waren ook vrij donker, dus ik denk dat ze snel en wat te heet gedroogd zijn. 

 

IMG_20240113_123237090_125507.thumb.jpg.087c00b3ef8a1bf491402bdc3ee4758d.jpg

 

Grappig genoeg veranderen veel mexicaanse/spaanse pepersoorten van naam als ze gedroogd worden. Ik heb de droge naam nog op het bakje gezet.

 

Screenshot_20240113-1326382.thumb.jpg.5a888bb40dd90bf0182239b18e7bf815.jpg

 

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal! 

Na vorig seizoen voor het eerst pepers te hebben gekweekt ben ik fan.

Dit jaar ga ik proberen van onderstaande elk 3 planten neer te zetten: 

- Jalapeno

- Cayenne

- Aji Golden

- Habanero "Ata Big" 

- Habanero "White bullet" 

- Bahian Sauce

- Cedrino

 

Zaden moeten nog binnen komen van Vreeken's dus wordt hopelijk eind januari zaaien! Zin in!

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier worden de voorbereidingen voor het nieuwe jaar getroffen, op de zaailijst staan in elk geval de volgende Soorten. 

 

Jalapeno 

Cayenne Ring of Fire

Malawi Peppadew

Scotch Bonnet Freeport Orange

Aji mango

Lemon Drop

Big Bomb

En nog een extreme soort, voor de leuk. Hier moet ik nog een keuze uit maken, ik heb nog wat zaden uit de VS liggen 

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, HerbalX zei:

Ook hier worden de voorbereidingen voor het nieuwe jaar getroffen, op de zaailijst staan in elk geval de volgende Soorten. 

 

Jalapeno 

Cayenne Ring of Fire

Malawi Peppadew

Scotch Bonnet Freeport Orange

Aji mango

Lemon Drop

Big Bomb

En nog een extreme soort, voor de leuk. Hier moet ik nog een keuze uit maken, ik heb nog wat zaden uit de VS liggen 

Ik ga ook voor de jalapeno en de Malawi peppadew 😃👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2024 om 10:55, HerbalX zei:

En nog een extreme soort, voor de leuk. Hier moet ik nog een keuze uit maken, ik heb nog wat zaden uit de VS liggen

 

Doe eens echt extreem en probeer de Carolina Reaper 😃

We hebben er een speciaal topic voor: de Carolina Reaper challenge

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben er weer maar uiteraard nog niet begonnen ik begin pas eind februari!

 

In navolging op vorig jaar’s reaper challenge topic heb ik een algemener topic geopend, het; Super hots peper topic 2024, voor alle peper soorten vanaf 1 miljoen shu waar iedereen aan mee kan doen die soorten kweekt vanaf 1 miljoen shu.

 

Ik hoop dat het een super gevarieerd topic wordt.


😎

 

aangepast door Ruderalis
Edit!
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/18/2024 at 8:32 PM, Mai Pensato said:

 

Doe eens echt extreem en probeer de Carolina Reaper 😃

We hebben er een speciaal topic voor: de Carolina Reaper challenge

 
Die heb ik afgelopen jaar gehad, mooie plant geworden met een mooie opbrengst. Was wel wat aan de pittige kant ;). Daarnaast had ik nog een 7-pot bubblegum staan. Moet wel zeggen dat ik de toepassingen van dergelijke pepers tot nu toe maar beperkt vind. Ik weet niet zo goed wat ik met een kilo Carolina Reapers aan moet. 

 

Ik maak er poeders van, sambals, sauzen en vries een deel in voor op een pizza bijv.  Maarja, wat doe je met een kilo reapers ? :think:

 

Leuk om te kweken, maar relatief beperkt toepassing in de keuken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil peper zebrange even in het zonnetje zetten. Zo’n prachtige peper. Smaak is niet heel bijzonder vond ik. Een milde peper die geen uitgesproken smaak heeft. Peperig of paprika achtig dus meer.

Maar de looks van deze peper maken een boel goed. Echt een prachtige peper die een lust voor het oog is. Ik wil deze pepers dit jaar weer en ik wil ze dan inmaken in zijn geheel in de hoop dat je dan nog die mooie vorm en kleur kan blijven zien. Ik heb al 1000 foto’s doorgescrolled en kan alleen deze vinden. Ik had ze veel roder en dan zijn ze nog knapper. Ik had er een mee naar de peperproeverij op mtfd. Misschien herinneren de peperproevers deze nog?

0ac2976a8033097bdd9bb3677aebbad1.jpg

Als je graag heel mild of weinig uitgesproken smaak houdt bij pepers, is dit je peper en als bonus nog waanzinnig uiterlijk. Ik heb geen aandelen, maar ze is zo moohooiiii. Dus daarom een promotie.

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, HerbalX zei:

Moet wel zeggen dat ik de toepassingen van dergelijke pepers tot nu toe maar beperkt vind. Ik weet niet zo goed wat ik met een kilo Carolina Reapers aan moet. 

dat ben ik helemaal met je eens. Sterker nog: wij hebben van de grote opbrengst nog helemaal niets zelf geconsumeerd.

Maar ik ben alle CR pepers heel makkelijk kwijt geraakt aan liefhebbers uit de buurt en die willen er ook nog best wat voor betalen. Een van hen heeft vorig jaar al gevraagd of ik dit jaar ook weer Carolina Reapers ga kweken.

  • Like 2

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Mellie zei:

Als je graag heel mild of weinig uitgesproken smaak houdt bij pepers, is dit je peper en als bonus nog waanzinnig uiterlijk. Ik heb geen aandelen, maar ze is zo moohooiiii. Dus daarom een promotie.

 

hoi Mellie, precies om die redenen ga ik de Zebrange dit jaar ook voor het eerst kweken. Ik ben heel benieuwd.

 

  • Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die nog opzoek zijn naar een goed eetbare peper 🌶️ vergeet niet de Buena Mulata!

 

Het is een mooi chili achtig pepertje wat paars begint en om kleurt naar rood, de plant is een middelhoog struikje en makkelijk te groeien.

 

De pepers zijn te gebruiken door (oosterse) maaltijden of als bruikbaar poeder of om sambal mee te maken, echt een allround pepertje.

 

Als de pepers omkleuren aan de plant is het een kleurrijk gezicht, een struikje vol met paars, gele, oranje en rode pepers, rood is de rijpe kleur!

 

De Buena Mulata is 30.000 / 50.000 shu, dit klinkt heftiger dan het in de praktijk is, ik schaal ‘m in als mild pittig.☺️

 

Wij zullen ‘m dit jaar ook weer kweken.

 

Buena Mulata,

IMG_9658.jpeg

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2023 om 12:08, Mai Pensato zei:

Daarnaast en als experiment heb ik op 20 december 3 potpepers gezaaid. Deze nemen niet zoveel plaats in, dus kan ik tot eind april/begin mei binnenshuis kweken en dan de kas in (daar moet ik nog wel een plekje voor over hebben 😀)

Het zijn deze 3 soorten:

  1. Aurora  (verkleurt van paars-roze-oranje naar rood) op de foto's ziet het er heel mooi uit en ze zijn ook pittig (Sco 30.000-40.000). Dit is een Capsicum annuum
  2. Biquino Yellow (kleine pepers rond met een punt). Heel mild (Sco 1.000-5.000. Dit is een Capscisum chinense (!)
  3. Solar Flare (oranje lange dunne pepers) Sco 5.000-10.000  Dit is een Capsicum annuum

 

Het gaat lekker met mijn potpepers.

Op 20 dec gezaaaid 3x2 zaadjes, allemaal gekiemd na 6-8 dagen.

Op 13 januari heb ik ze verspeend: 3 in steenwolblokken die ik zelf door ga kweken. En de 3 anderen in potten met potgrond, die zijn later voor andere liefhebbers.

 

Foto's van 13 januari:

 

HotPotpeppers2024-01-1301.thumb.JPG.18cee69f09ba149131ad9b51e844b7f3.JPG

 

HotPotpeppers2024-01-1302.thumb.JPG.f2ed94f6d6285c081f02c6e0979aaba1.JPG

 

En van gisteren. De Solar Flare (middelste) groeit langer en slungeliger. Die heb ik vandaag getopt, want ik wil dat deze echt laag en bossig gaan groeien:

 

HotPotpeppers2024-01-21.thumb.JPG.f14524be1bebdad8084794da4a6bf073.JPG

 

 

 

 

  • Like 7

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg weer peper stress… mijn zaden kiemen niet allemaal. Ik heb 1 rij pepers waar gewoon nul opkomst is. En zo geen zin om opnieuw te zaaien. Grrrrrrr

Ik heb straks plek te weinig want ik heb denk ik alleen al aan punt paprika’s 30 zaailingen… maar toch. Wil die andere ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Mellie said:

Ik krijg weer peper stress… mijn zaden kiemen niet allemaal. Ik heb 1 rij pepers waar gewoon nul opkomst is. En zo geen zin om opnieuw te zaaien. Grrrrrrr

Ik heb straks plek te weinig want ik heb denk ik alleen al aan punt paprika’s 30 zaailingen… maar toch. Wil die andere ook!

 

ik moet nog gaan zaaien.... aankomende week maar eens mee beginnnen.

 

Wat is er niet opgekomen, of beter gezegd welk soort? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...