bonnie f Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 Mijn planten zijn nog in de groei. Althans; de dreadlocks. De planten zelf hoop ik niet want de grootste tikt de 2.30 aan. De plant is hier zeker een blijvertje. Prachtig in een mooi hoekje. 3 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Lia56 Geplaatst: 6 september 2024 Auteur Geplaatst: 6 september 2024 @MROE Mooie aar maar zitten er helemaal geen vertakkingen tussen? Kan t niet helemaal goed zien maar ik dacht toch zijscheuten te zien, kan mij vergissen hoor! Quote
MROE Geplaatst: 6 september 2024 Geplaatst: 6 september 2024 @Lia56 Bedankt voor het compliment. Nee, geen vertakking. Quote
Arja Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Er zijn in mijn tuin weinig planten die zo goed zijn in net niet doodgaan maar ook niet groeien. De Amarant is een uitzondering. Die wil gewoon niet groot worden, maar ook niet het bijltje erbij neer gooien. Hij bloeit nu. Een hele dunne aar van een halve vinger lang. Joepie. Die ernaast is meer een bolletje. 4 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 21 uren geleden, Lia56 zei: Kan t niet helemaal goed zien maar ik dacht toch zijscheuten te zien, kan mij vergissen hoor! Eerlijk gezegd vind ik de fotos ook niet helemaal duidelijk. Ik zie ook bolletjes die niet compact op de hoofdstengel zitten en ik mis een overzichtsfoto van het hele stuk bloemaar dat meetelt voor de wedstrijd met meetlint. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Vik Geplaatst: 7 september 2024 Geplaatst: 7 september 2024 Heb mijn langste aar tot nu toe ook eens gemeten. Kom vanaf de laatste splitsing tot beneden op 55 CM. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 september 2024 Auteur Geplaatst: 8 september 2024 (aangepast) Er mogen dus GEEN bolletjes aan steeltjes bij zitten. Daaronder pas gaan meten Bolletjes moet aan de hoofd aar zelf vastzitten 8 september 2024 aangepast door Lia56 Quote
Lia56 Geplaatst: 8 september 2024 Auteur Geplaatst: 8 september 2024 @Vik Goed gemeten... na t laatste steeltje 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 @Lia56 wat ik eigenlijk nog mis is een (rang) lijstje met de officiele goedgekeurde metingen tot nu toe. Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Veldjesgraaf Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Hier een voorlopige score van 62 cm. Quote
Lia56 Geplaatst: 9 september 2024 Auteur Geplaatst: 9 september 2024 @Veldjesgraaf Kan deze niet in de lijst zetten omdat een duidelijke foto ontbreekt 😄 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 september 2024 Auteur Geplaatst: 9 september 2024 @Mai Pensato Ik heb de metingen in de lijst gezet. Alleen van @MROE nog niet omdat ik helaas nog geen "complete" foto heb. Mocht ik er een vergeten zijn dan hoor ik dat graag 2 Quote
redzebra Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Eindelijk hier ook wat beweging bij de herzaai, geen winnaar maar belooft toch een stuk groter te worden als eerste plantjes met nog + een maand te gaan 😁. 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 1 hour ago, Lia56 said: @Veldjesgraaf Kan deze niet in de lijst zetten omdat een duidelijke foto ontbreekt 😄 Was maar een informele melding. We hebben nog een paar weken. De officiële meting vereist een extra paar handen 1 Quote
Nasuada Geplaatst: 9 september 2024 Geplaatst: 9 september 2024 Op 5-9-2024 om 23:26, Nasuada zei: Is dit goed gemeten? Dan is deze piewie voorlopig 99,8 cm 1 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
MROE Geplaatst: 10 september 2024 Geplaatst: 10 september 2024 Ik zal woensdag nog een complete foto maken. dus waar de aar met de meetlint in zijn geheel op staat? 1 Quote
MROE Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 Hierbij de foto’s. Ik lees het wel. Het is idd wel een leuke plant. 6 Quote
tuinLB Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 (aangepast) Helaas vandaag 1 van de langste aren afgebroken. Snelle meting leverde 110 cm op. Daarna begon het keihard te regenen dus probeer morgen nog even een preciezere meting te doen. 11 september 2024 aangepast door tuinLB 5 Quote
MROE Geplaatst: 13 september 2024 Geplaatst: 13 september 2024 Zijn mijn foto’s goed? anders gaan we morgen met zijn drieën een foto maken Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Deze dreadlocks-variant wordt niet genoemd, maar wel een paar andere soorten amaranth. Ook info over oogsten. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 15 september 2024 Auteur Geplaatst: 15 september 2024 @MROE kan t niet goed zien maar ga er vanuit dat je NA de laatste splitsing gemeten hebt. Komt dus op de lijst 👍 1 Quote
Mai Pensato Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Op 30-8-2024 om 19:21, Mai Pensato zei: Het lijkt inderdaad zo te zijn dat vanaf een bepaald punt de bloemaar niet meer verder gaat vertakken. De bolletjes blijven compact op de "hoodsteel" zitten terwijl onderin de aar nog wel verder uitgroeit/strekt. Mijn eerste officiele meting van 70,5 cm zal zeker niet de grootste blijven. Vooral de andere plant in de kas ontwikkelt zich nu snel. Wordt vervolgd... Het vertakken van de bloemaren gaat hier inderdaad niet verder. De bloemaar van de plant met de eerste officiele meting (70,5 cm ) is gestaag verder gegroeid, maar de bloemaar van de 2e plant is deze inmiddels duidelijk voorbij. Ik ga de eindmeting pas doen op half october. Foto: 4 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Erny Geplaatst: 15 september 2024 Geplaatst: 15 september 2024 Nou, zo lang wordt die van mij niet denk ik, maar had niet verwacht dit aan te treffen. De groei zit er wel in nu. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Mijn inzending voorlopig: 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Die is al flink boven de 4mm uitgekomen! Ik schat mijn grootste op 1-2 cm, maar voordat ik officieel mee mag doen moet ik deze eerst in de grond planten, aldus Lia. Dus dat doe ik binnenkort dan maar. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.