Ga naar inhoud

Teelt wedstrijd 2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn planten zijn nog in de groei. Althans; de dreadlocks. De planten zelf hoop ik niet want de grootste tikt de 2.30 aan. De plant is hier zeker een blijvertje. Prachtig in een mooi hoekje.

0f89bc6be585ff0cb5c80d047e8c5cf6.jpgdd30ff12ed80a430f5f0c3e72846d78f.jpg

• Like 3

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

@MROE Mooie aar maar zitten er helemaal geen vertakkingen tussen? Kan t niet helemaal goed zien maar ik dacht toch zijscheuten te zien, kan mij vergissen hoor!

Geplaatst:

Er zijn in mijn tuin weinig planten die zo goed zijn in net niet doodgaan maar ook niet groeien. De Amarant is een uitzondering. Die wil gewoon niet groot worden, maar ook niet het bijltje erbij neer gooien. 

Hij bloeit nu. Een hele dunne aar van een halve vinger lang. Joepie. Die ernaast is meer een bolletje.

PXL_20240907_103351376.thumb.jpg.59bad3a15cfdfa1143316e7cb04930b3.jpg

• Like 4
Geplaatst:
21 uren geleden, Lia56 zei:

Kan t niet helemaal goed zien maar ik dacht toch zijscheuten te zien, kan mij vergissen hoor!

Eerlijk gezegd vind ik de fotos ook niet helemaal duidelijk. Ik zie ook bolletjes die niet compact op de hoofdstengel zitten en ik mis een overzichtsfoto van het hele stuk bloemaar dat meetelt voor de wedstrijd met meetlint.

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst: (aangepast)

Er mogen dus GEEN bolletjes aan steeltjes bij zitten. Daaronder pas gaan meten

Bolletjes moet aan de hoofd aar zelf vastzitten

aangepast door Lia56
Geplaatst:

Eindelijk hier ook wat beweging bij de herzaai, geen winnaar maar belooft toch een stuk  groter te worden als eerste plantjes met nog + een maand te gaan 😁. image.thumb.jpeg.26307fb78bb192c882a4494a46496eec.jpeg

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

20240911_154826.jpg

20240911_154831.jpg

Helaas vandaag 1 van de langste aren afgebroken. Snelle meting leverde 110 cm op. Daarna begon het keihard te regenen dus probeer morgen  nog even een preciezere meting te doen.

aangepast door tuinLB
  • Like 5
Geplaatst:
Op 30-8-2024 om 19:21, Mai Pensato zei:

Het lijkt inderdaad zo te zijn dat vanaf een bepaald punt de bloemaar niet meer verder gaat vertakken. De bolletjes blijven compact op de "hoodsteel" zitten terwijl onderin de aar nog wel verder uitgroeit/strekt.  Mijn eerste officiele meting van 70,5 cm zal zeker niet de grootste blijven. Vooral de andere plant in de kas ontwikkelt zich nu snel. Wordt vervolgd...

Het vertakken van de bloemaren  gaat hier inderdaad niet verder. De bloemaar van de plant met de eerste officiele meting (70,5 cm ) is gestaag verder gegroeid, maar de bloemaar van de 2e plant is deze inmiddels duidelijk voorbij. Ik ga de eindmeting pas doen op half october.

Foto:

Amaranthus2024-09-1301kasvoorkant.thumb.JPG.4460849f8456aa4d799e807c21174ef6.JPG

• Like 4

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...