Geplaatst: 1 januari 20242 j Auteur Wat een start van 2024. Hier trokken afgelopen uren meerdere hagelbuien over. Er waren er een paar met hagelstenen van zeker een cm groot Van mij mag die hemelkraan wel weer een tijdje dicht. Wat een natte bende overal. We hozen nu al sinds november de kelder, toen steeds een klein laagje water, maar nu zitten we al een tijdje op 5 emmers per dag. De maaipaden van de sloot voor ons huis stroomde van de week bijna over, wat een verschil met vorig jaar, toen diezelfde sloot op 31 december nog droog stond.
Geplaatst: 2 januari 20242 j Vandaag officieel door de blubber naar d skipper gelopen. Er is geen droog stuk meer over in de tuin… Het mag van mij snel weer droog worden! Volgens mij is dat ook beter voor het humeur van de mensen.
Geplaatst: 2 januari 20242 j Weet je.... wat nu valt valt hopelijk niet in mei als we uit gaan poten.. We kunnen eventueel ook nog een vishengel, zwemvliezen of bootje aanschaffen 😂
Geplaatst: 2 januari 20242 j Gisteren met 3 kleinkinderen papieren bootjes gevouwen en aan de ene kant van t plasje op de tegels ( nou ja... hier niet zo groot hoor... 1m ) los gelaten en zij moesten blazen om te zien wie er als eerste aan de andere kant was.. Lachen geblazen... ze gingen gewoon met de schoenen aan in de plas om te duwen. Ze hadden lol, daar gaat t om
Geplaatst: 2 januari 20242 j Van mij mag het wel gaan regenen hoor, als die storm maar weg gaat...Mijn nicht zei gisteren al, het nieuwe jaar was net zo begonnen als die vorig jaar geëindigd was; nat.Maar ik zeg, niet alleen nat, maar ook behoorlijke wind. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 2 januari 20242 j Ja, Henkie maakt het ons al snel weer lastig en onaantrekkelijk, maar het feit dat een rukwind net de sleutels in de jaszak van m'n eega tegen haar hoofd bliezen maakte het voor mij een geslaagde storm. Hebben er in ieder geval even om kunnen lachen zonder blijvende schade. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 6 januari 20242 j Het gaat vriezen! En dat na al die nattigheid. Zometeen even een rondje door de tuin, kijken of er nog iets beschermd moet worden, tevens op zoek naar de binnenemmer van mijn vuilnisbak die door Henk elders is geplaatst. En daarna weer snel naar binnen, want ik houd meer van koek en zopie dan van schaatsen. 🥶
Geplaatst: 6 januari 20242 j Hier sneeuwt het af en toe heel lichtjes 😃 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 januari 20242 j Geen moestuin meer, nu is het hier een natuurlijk zwembad geworden. Voorspellingen geven ons 3 dagen -5°C en dan nog eens 3 dagen -3°C. Dus na het zwembad wordt het een ijspiste. Als dat ijs weer smelt maken we er een visvijver van 🐳. En dat allemaal zonder bouwvergunning.
Geplaatst: 7 januari 20242 j Weet je nog in mei/juni 2023: 5 weken geen druppel gevallen! Het wordt ooit heus wel een keer weer droog. Echt winter zie ik NU ook nog niet, eerder een beetje gekwakkel.
Geplaatst: 7 januari 20242 j Het water in ons keldertje, kruipruimte en kippenhok lijkt eindelijk wat te zakken. Bij de varkensvelden blijft het voorlopig nog wel zeiknat denk ik. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 januari 20242 j Vanochtend was het plus 1, het had hier vannacht niet gevroren. Maar zojuist kom ik weer thuis, het is nog steeds +1 maar zie wel ijs op het water in diverse bakken en emmers verschijnen... NB +1 volgens Weeronline en ook Buienradar. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 januari 20242 j Mijn thermometer achter huis heeft +1,5 C, maar de ijslaag op de vijver en in bakken is ook niet weg. De poedersneeuw van gisteren ligt ook nog overal op het gras en de daken. De wind is ook verschrikkelijk guur. Brrrr. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 7 januari 20242 j Koude winterwandeling. Gelukkig was er zon! In het bos was het minder guur. En we vonden ijshaar! In de tuin komen bollen op die ik met Kerst pootte. Als dat maar goed gaat... De kaardebollen hebben ook al plannen voor het nieuwe seizoen. Ook onze thermometer stond boven nul, maar in het vogelbadje moest ik ook een wakje hakken.
Geplaatst: 8 januari 20242 j Ik denk dat ik vanavond maar eens wat vriezerlades buiten zet, kan ik mooi de vriezer even ontdooien facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 januari 20242 j Precies wat ik gisteren heb gedaan Jorieke. Beide vriezers leeg, ontdooid, bakken schoongemaakt en de inhoud uitgemest/gesorteerd. Al was dat laatste bijna niet nodig, blijkbaar heb ik een goed systeem te pakken (of te weinig vriezerinhoud voor 4 personen + 2 katten... ) 8 januari 20242 j aangepast door loes
Geplaatst: 8 januari 20242 j 7 uren geleden, Jorieke123 zei: Ik denk dat ik vanavond maar eens wat vriezerlades buiten zet, kan ik mooi de vriezer even ontdooien Zeker een goed plan. Gaat voor mij voor morgen op de planning!
Geplaatst: 8 januari 20242 j Ik kan je zeggen dat het heel bevredigend is. Hier zijn alle ijsberen gesmolten, heb ik een paar te oude dingen weggegooid, en de rest geïnventariseerd en weer netjes opgeborgen in een schone vrieskist.🤘
Geplaatst: 8 januari 20242 j Een goede buur heeft een enorme vrieskist, daarin mag een volle vuilniszak met mijn DV spullen eens per jaar een dagje of twee logeren. Wel zo makkelijk. Wel zonet gedaan: een mooie laurierstek en twee potjes met zaailingen (nog niet opgekomen) Szechuan peper in de schuur gezet. En morgen ga ik mijn schaatsen slijpen. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 januari 20242 j Hier ook de vriezer eindelijk eens ontdooid. inhoud kon lekker buiten..tot t weer in de kast kon 😀
Geplaatst: 8 januari 20242 j Heb een nieuwe koelvriescombi gekocht (met kadokaart van de gemeente om energiezuinig witgoed te kopen) en heb de levering daarvan afgestemd op de vorst. Oftewel, deze wordt woensdag geleverd zodat de inhoud van het vriesgedeelte van de oude koelkast lekker buiten kan staan.
Geplaatst: 8 januari 20242 j 1 uur terug, henkg zei: Een goede buur heeft een enorme vrieskist, daarin mag een volle vuilniszak met mijn DV spullen eens per jaar een dagje of twee logeren. Wel zo makkelijk. Wel zonet gedaan: een mooie laurierstek en twee potjes met zaailingen (nog niet opgekomen) Szechuan peper in de schuur gezet. En morgen ga ik mijn schaatsen slijpen. Ben je een dag of twee bezig je vriezer te ontdooien? Ik heb ze zowel kist als kast in een goed uur gedaan. vriezer uit, inhoud naar buiten, losse ijs verwijderen en daarna een pannetje heet water op een onderzetter in de vriezers zetten. Ondertussen de lades van de keukenvriezer afwassen. Als dat klaar is zijn de wanden genoeg opgewarmd om met de speciale schraper het ijs van de wand los te maken. Het ijs met stoffer en blik (kunststof met rubberen rand) in een emmer schepen/vegen en wanden drogen met een theedoek. Vriezer weer aan. Inhoud uitzoeken en alles terug in de vriezer. Klaar. 8 januari 20242 j aangepast door loes
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.