Rookie Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Zojuist gezaaid: rammenas en een groot soort radijzen. Er gaan vandaag ook nog wat stambonen in, kijken of dat nog wat wordt. Quote
woldistel Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 @Rookie Slakken! Met een paar bogen met gedeeltelijk ingegraven kolengaas maakt deze laatste stambonenpoging nog enige kans. Ik had redelijk mooie Purple queen plantjes staan en na een paar regenbuien zijn ze gewoon grotendeels weggevreten. Bijbelse proporties dit slakkenjaar. De paar stokbonen die het overleeft hebben produceren nu best goed, maar hier geen kinderbadjes vol voor de diepvries, helaas. (En omdat ik niet elke avond even een rondje slakkenrapen kan doen, want volkstuin + ploegendienst = vooral in het weekend 😀). 2 Quote
Rookie Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Ja, de slakken zijn echt rampzalig dit jaar. Zeker als je er niet dagelijks bovenop kunt zitten. Ik hoop maar dat het volgend seizoen beter is. Succes, ik duim voor je! 1 Quote
woldistel Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Ach, vast wel. En anders gaat alles wat volgend jaar gezaaid en geplant wordt gelijk onder het gaas. Het is wat het is 🤷 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Sla, bietjes en Chinese kool ( nou ja... man dan) 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 1 september 2024 Geplaatst: 1 september 2024 Spinazie, sla, rucola, radijs en veldsla gezaaid. Weet eigenlijk niet of het allemaal nog wel kan. Daarom in door alle bakken ook maar veldsla heen gedaan. Quote
Gitta Geplaatst: 1 september 2024 Geplaatst: 1 september 2024 (aangepast) @Goudsbloempje2volgens mij kunnen al deze soorten nog precies deze maand gezaaid worden. Dus gaat vast goed komen. Ik wil daar ook nog wat van gaan zaaien deze maand. Een aantal vakken zijn bijna leeg. 1 september 2024 aangepast door Gitta Quote
Patrijs Geplaatst: 5 september 2024 Geplaatst: 5 september 2024 Twee rijtjes sperziebonen uitgeplant in de platte bak. Quote De moestuin van Patrijs
Gitta Geplaatst: 11 september 2024 Geplaatst: 11 september 2024 De vandaag opgehaalde oregano in een pot gezet. Hopelijk slaat hij goed aan. Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2024 Geplaatst: 16 september 2024 Vier tenen olifantenknoflook geplant met als doel er prei van te oogsten. 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 24 september 2024 Geplaatst: 24 september 2024 Wat snijbietzaailingen van tussen de cosmea op een rijtje apart gezet. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Gitta Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 Nog een vak rode uien en een vak knoflook gepoot. En een vak rucola gezaaid. 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 (aangepast) Vandaag 2 speciebakken gezaaid vol met uien mix van 3 kleuren en 1 speciebak met knoflook. Morgen nog 1 speciebak met andere knoflook. En gisteren een speciebak vol Rucola gezaaid. 28 september 2024 aangepast door Petrasmoestuin 4 Quote
Gitta Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 De laatste van de 2 voorgezaaide palmkool in het vrijgekomen vak gezet (hier had de salanova eikenbladsla gestaan). Quote
appelvrouw Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Lie is begonnen een stuk bosgrond te ontdoen van varens zodat we daar een enkel fruitboompje en wat kleinfruit kunnen planten. Dat valt nog niet mee. Wat aarde toegevoegd bij/rondom de mini paksoiplanten, ze stonden wel erg wiebelig op hun dunne beentje 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Op 16-9-2024 om 21:38, appelvrouw zei: Vier tenen olifantenknoflook geplant met als doel er prei van te oogsten. Offtopic…. Wat een leuke tegeltjes die heb ik op ons toiletvloer en een muur. 2 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Rookie Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Kan je nog steeds paksoi zaaien? Dan ga ik dat vandaag gelijk doen! Ik heb ook nog tatsoi, dat kan dan ook nog wel misschien. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 Ik heb duizenden kaki’s in mijn leven gegeten, maar nog nooit zat er een pit in. Deze geplant. Je weet het nooit. 5 Quote
acpronk Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 @Mellie je weet vast wel dat ze waarschijnlijk uit een warm verweggistan komen hè? Maar niet geschoten is altijd mis. In België zit ook een grote veredelaar. Je bent alleen de komende jaren wel wat ruimte kwijt.. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 24 oktober 2024 Geplaatst: 24 oktober 2024 I know. Gewoon voor de leuk @acpronk 3 Quote
Gitta Geplaatst: 25 oktober 2024 Geplaatst: 25 oktober 2024 De laatste voorgezaaide paarse boerenkool uitgeplant in de leeggeoogste vakken. 3 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 oktober 2024 Geplaatst: 25 oktober 2024 Drie gekregen wortelpeterselie die ik kreeg terug geplant in de bak van de oerprei/ OK en tussen de aardbeien een klein plantje Nine Star Perennial misschien doet ie nog wat. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.