Patrijs Geplaatst: 16 april 2024 Geplaatst: 16 april 2024 Twee dubbele rijen tuinbonen uitgeplant. Een rij peulen uitgeplant. De koolplanten in potten uit de plattebak in de volle grond gezet. Die potten weer gevuld met nieuwe koolplantjes. Bijna honderd Triplo aardappels gepoot. 1 Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 Tweede batch tomatenzaailingen in grotere potten gezet. De ene helft staat nu in de kas achter huis en de andere helft nog binnen. Ook wat pepers en paprika's in grotere potten gezet. En ook de ene helft in de kas en de andere nog in huis. Toen ook nog maar pompoenen, meloenen, komkommers en courgettes voorgezaaid. Ik wilde eigenlijk nog even wachten, want ik vind het weer dit jaar toch wel lang koud en nat, maar nou ja, ik was toch bezig. Nu alleen nog een hele zooi bloemen zaaien de komende weken en dan zit het voorzaaien er weer op. Quote
acpronk Geplaatst: 20 april 2024 Geplaatst: 20 april 2024 De hibiscus (rosella) en okra zaailingen, waarvan ik de zaden vorig weekend op een papiertje te weken heb gelegd, vandaag eindelijk opgepot.Hibiscus 37 stuks en okra 16. Enkele waren al verrot, gelukkig niet in deno gedaan want dan waren ze 100% verrot geweest vanwege geen zuurstof.Morgen de nog niet ontsproten mais oppotten, die heb ik gisteren op dezelfde manier te weken gelegd.Hopelijk ook nog wat meer zaaien, de wedstrijd zaden liggen ook maar in hun zakje te wachten op betere tijden... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Dahli Geplaatst: 21 april 2024 Geplaatst: 21 april 2024 (aangepast) Heel blij met wat ik vanochtend aantrof: de klimspinazie is opgekomen. Ik had er weinig vertrouwen in omdat ik ze per ongeluk veel te lang had voorgeweekt: maar liefst 8 dagen in een glas water. Vergeten. Precies een week geleden toch maar die 6 zaden gezaaid. Verwacht dat ze verrot zouden zijn. En wat blijkt, i.p.v. een kiemtijd van 3 weken, zijn er 4 in 1 week opgekomen! Ze hebben allemaal een eigen kasje gekregen 😃.  21 april 2024 aangepast door Dahli 5 Quote
Patrijs Geplaatst: 21 april 2024 Geplaatst: 21 april 2024 4x gele   courgette 4x groene courgette  13x Country Taste F1 9 x Marmande 9 x Money Maker 9 x Cristal F1 6 x geel kerstomaat ( eigen zaad) 8 x rood kerstomaat ( igen zaad)  In de week gelegd ruim 100 suikermais. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 22 april 2024 Geplaatst: 22 april 2024 Een bak suikermais gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Twee rijen (40) Texla aardappels gepoot. Quote De moestuin van Patrijs
Nasuada Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Tomaten van juras overgezet in een grotere pot. 26 slakken geraapt uit de kas kruiden gezaaid thijm, basilicum,kervel, valeriaan, dille,anijs,oregano,selderie, peterselie, Veel is opgegeten door de slakken, de pepers, komkommer, sla, dahlias paprika van mtd. flink dan maar wat mini plantjes gehaald. paprika, komkommer, courgette, rodekool, bloemkool, etc ziy er weer gevuld uit🥰 7 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
MSDG Geplaatst: 24 april 2024 Geplaatst: 24 april 2024 Nog een paar zonnekloppers gezaaid en voor het eerst ook op tijd de spruiten. 🤣  Courgettes: Black Beauty, Golden Glory F1 en Lungo bianco. Pompoen: Musquee de Provence, Amoro F1, Uchiki kuri en Early nutter F1.  Spruiten Igor F1 en dille. Zowel spruiten als dille zijn voor mij tot nu toe echt een flinke uitdaging geweest, maar het zal me toch eens gaan lukken. 😄 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 26 april 2024 Geplaatst: 26 april 2024 Twee rijen pastinaak, Een rij witlof en Een halve rij bieten gezaaid. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 Tuinbonen gelegd, zonnebloemen ( een aantal) in de grond gezet Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 En hier ook zonnebloemen, maar dan gezaaid. En ook mijn lievelings afrikaantjes favorite red, en Oost Indische kers. Verder het zakje met safraankrokusjes die ik van @Lia56 heb geplant 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
mdubbelm Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 De eerste tomaten in de kas uitgeplant en wat courgette en komkommer voorgezaaid. Quote
Dashbro Geplaatst: 27 april 2024 Geplaatst: 27 april 2024 Net nog roodnerf rucola, bladmosterd "Giant Red", en "Purple Frills" gezaaid. De vorige zaaironde staat nu oogstklaar-met-mate.  Vooral de Dragon's Tongue rucola gebruik ik graag, voor kip tandoori, al heb ik geen tandoor- slechts marinade en een braadpannetje. Ik hou van een sterke rucola smaak- en deze bevalt me het best..  Verder nog een Cherimoya pit gezaaid. Update daarover volgt in een jaar of 6...😅  Telt schaduwgazon graszaad hier ook mee? De nieuwe buren doen zo nodig nog minder aan snoeien van hun boom- en de andere buurman is nog op korsakoff vakantie... Iemand nog 8m hoge Laurierkers nodig?...  Afijn, de wijnbes doet het er goed onder.. ik moet niet klagen. Quote
Mellie Geplaatst: 28 april 2024 Geplaatst: 28 april 2024 Ik wilde meer zonnebloemen zaaien want in de kas heb ik er nog maar 2. Vind ik overal zonnebloemen buiten die opgekomen zijn uit gevallen zaad ik hoef geen zonnebloem stress te hebben. Tenzij deze worden opgevreten natuurlijk…Ik heb nog 4 x black beauty courgette gezaaid. Dan moet ik altijd aan mijn tante denken. Ik kocht die zaden altijd voor haar als ik naar Turkije ging. Vond ze zo lekker. Quote
Patrijs Geplaatst: 28 april 2024 Geplaatst: 28 april 2024 Ja, die zonnebloemen ben ik hier ook al weer aan het omschoffelen.... Twee rijen van elk 20 Texla gepoot. Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 28 april 2024 Geplaatst: 28 april 2024 10 asperges geplant. Het oude bed loopt op z'n eind, over twee jaar nieuwe oogst. 1 Quote
Dahli Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 Vandaag van mijn 5 soorten tomaten er van iedere soort eentje buiten in de volle grond gezet. Met de temperaturen van de komende 2 weken durfde ik het aan (+ met reservemateriaal in het foliekasje 😉). En de 3 kuri-zaailingen zijn opgewaardeerd naar P9. Die gaan vannacht voor het eerst op kamp in het foliekasje. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 april 2024 Geplaatst: 29 april 2024 Onder glas en in potjes een dozijn potjes record en een dozijn Castandel sperziebonen gelegd. Ook acht potten Algarve stoksnijbonen gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 1 mei 2024 Geplaatst: 1 mei 2024 Worteltjes gezaaid, uien geplant. Insectengaas eroverheen. Quote
Patrijs Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 160 Farinto winterprei gezaaid 4Â Louisa komkommer. 1 Picarino snack komkommer. Tomaten verspeend. Quote De moestuin van Patrijs
ricusg Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 Aardappelen aangeaard, afrikaantjes erbij geplant, pompoen flat white boer geplant, een paar bedden losgeschoffeld, wortelen ( zomer en winter ) gewied en een paar naaktslakken om zeep geholpen. Gisteren heb ik cayennepepers en gele puntpaprika's in de kas gezet en een paar slakken verhuisd naar de kliko. Quote
Lia56 Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 Hordes slakken gevangen en verplaatst naar een heel eind verder op, in een gemeente perk Tomaten ( die nog niet op hun plek staan) een grotere pot gegeven. Druppelslangen in de tuin en kas gelegd. Eentje in de tuin doet t nog niet maar morgen weer verder Quote
Dahli Geplaatst: 5 mei 2024 Geplaatst: 5 mei 2024 Weer 6 extra tomatenplanten in de volle grond gezet. De eerste batch van vorige week doet het prima! Trouwens ook 35 tonkinstokken geplant om te voorkomen dat onze kat de nog lege stukken afgraaft en vol poept 😳. Ziet er natuurlijk niet uit, maar de dahlia’s en pompoenen zijn helaas nog niet zo ver. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.