Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag is één van mijn zaailingen geknakt, waarschijnlijk tijdens verplaatsen om alles water te geven gebeurd. 

Denken jullie dat deze pompoenplant het nog gaat redden? 

Of kan ik de plant afschrijven? 

DSC_0620.JPG

Geplaatst:

Ik ga dit jaar mijn pompoenen op een een nieuwe manier kweken ben benieuwd, 3 soorten heb ik bij elkaar in een 160L boomkuip gedaan deze is gevuld met 50% oude potgrond en 50% nieuwe potgrond bij de oude potgronsld eerst voeding gemengt in het substraat, ook heb ik hetzelfde gedaan bij de 3 atlantic giant planten. 

Daarnaast heb ik er ook nog 3 op een heuvel gezet van oude en nieuwe potgrond, en mijn butterbushes in 35L kuipen en de butternut een honey nut aan een rek om te klimmen dese staan wel in de volle grond😇

Geplaatst:

@fre3ke Klopt was vorig jaar op deze manier gelukt.

In verband met ruimte gebrek beetje zoekende nog. 

Had vorig jaar ergens gelezen dat twee planten nodig zijn voor goede bevruchting. 

Maar in dit geval dus beter om de beschadigde zaailing te verwijderen? 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Helemaal blij van de week, na het uitplanten zowaar geen vraatschade! Vreugde van korte duur, Amoro dusdanig ver afgeknabbeld dat ik denk dat die het niet meer gaan doen. De courgettes redden het nog net en de butternut en uchiki kuri staan er nog het beste bij. Misschien dit jaar maar als verloren gaan beschouwen. 😩 Heb de tijd en aandacht niet om die slakken eronder te krijgen.

Geplaatst:

@MSDG jah het is een lastig jaar dit keer het gaat dan volgensmij alleen maar erger worden want al die slakken gaan weer eitjes leggen dus de plaag zal alleen maar toe nemen wordt dus veel weg halen met de hand als er wel tijd is🙈

Overigems had ik 2 pompoenen nog kunnen redden die er ook als verloren uit zagen de helft van de hoofdstang was door geknabbeld toen heb ik de gehele hoofdstang begraven en nu groeien de planten toch weer dus dat is wellicht een idee nog om te proberen.

Geplaatst:

In mijn achtertuin maar plaats voor twee pompoenplanten, dit keer de uchiki kuri na 2 jaar butternut. Ze doen het goed ingeklemd tussen een dahlia en salvia (alles is hier ingeklemd overigens 😊). Ze staan nu zo’n 2 weken in de volle grond en worden omhoog geleid ivm ruimte.

IMG_5963.jpeg

• Like 3
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Inmiddels verschijnen er allemaal vruchtjes aan mijn uchiki kuri. Wel allemaal geel. Is dat de normale kleur omdat ze diep oranje worden? Of gaan deze allemaal afvallen? Deze kleur bij de flespompoen betekende hier vorig jaar niet veel goeds namelijk.

IMG_6029.jpeg

• Like 1
Geplaatst:

1 april gezaaid en inmiddels zijn de uchiki kuri planten tot boven de 2 meter gegroeid, gaat zo snel. De eerste vrouwelijke bloem  heeft gebloeid, maar helaas laten de mannelijke bloemen op zich wachten, veel knoppen, maar nog geen bloei. Gelukkig zitten er nog veel vrouwtjes in.

IMG_6045.jpeg

Geplaatst:

Hier groeien de pompoenen ook zeer traag, begin mij langzaam af te vragen of het uberhaupt nog mogelijk gaat zijn rijpe vruchten te krijgen, vorig jaar rond deze tijd hingen de ranken al vol met vruchten en die rijpte toen maar net af nu loop ik dus al dik een maand achter.

Geplaatst:

De kuri’s gaan gestaag. Omdat de ranken inmiddels 3M + zijn, leid ik ze opzij. Op 2 planten zijn er nu 5 pompoentjes bevrucht. Ik vind het blad van de kuri’s aanzienlijk mooier dan van de butternuts die ik de afgelopen 2 jaar kweekte. Zal ook wel door het weer komen.

IMG_6111.jpeg

• Like 2
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

8 dagen geleden bevrucht en nu al zo groot! Je ziet zelfs al een beetje oranje verschijnen bij de steelaanzet. Ben echt aangenaam verrast door de Uchiki Kuri. Groeit goed en snel, prachtig blad, nu de smaak nog 😉. Dit wordt vrijwel zeker een blijvertje.

IMG_6151.jpeg

IMG_6152.jpeg

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)

Het gaat hier buiten bij mij een miserabel tomatenjaar worden, maar de pompoen is echt fenomenaal. In 3 maanden tijd van zaad tot dit formaat. Inmiddels stuk of vijf bevrucht. Zo blij mee 😍. En door het grote blad staan de twee pepers ook nog droog!

IMG_0911.jpeg

aangepast door Dahli
  • Like 6
Geplaatst:

Ondanks de slakken heb ik een paar mooie pompoenplanten. Dit is de grootste, en inmiddels zitten er ook vruchten aan. 

PXL_20240705_182958134.thumb.jpg.6e9edf1e1d44ce54d463a2c773547068.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Hier zijn de pompoenplanten een stuk kleiner dan die van de afgelopen jaren rond deze tijd. De natuur loopt ongeveer een maand achter.

De eerste bloemaanzetten zitten aan de grootste planten. Verder zijn er veel planten opgevroten door de slakken. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...