Jorieke123 Geplaatst: 9 januari 2019 Auteur Geplaatst: 9 januari 2019 Als je fokberen (of wat voor een varken dan ook...) van A naar B vervoert moet je dat ook melden, en moet hij een oormerk hebben en zijn houder een UBN Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
tuinLB Geplaatst: 9 januari 2019 Geplaatst: 9 januari 2019 Klopt helemaal Jorieke, maar we doen allemaal weleens iets niet helemaal volgens de regels. De regels betreffende I&R van dieren zijn mij maar al te goed bekend. Heb er bij mijn vorige baan veel mee gewerkt. De reden dat ik er nu toch voor gekozen heb een beer zonder ubn te gebruiken was voor mij puur praktisch. Ik zocht een kleine beer die nu beschikbaar was en die niet te duur was. Ik had het ook liever met ubn gedaan. Beide alternatieven die ik had voor beren waren 4 tot 5x zo duur en in deze periode niet beschikbaar. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 januari 2019 Auteur Geplaatst: 10 januari 2019 Dat doen we zeker allemaal, we schrijven er alleen niet allemaal over op een forum Vandaar dat ik maar even post hoe het wel hoort Wij hebben weer een paar kuub aardappels gekregen. Ze stinken een beetje, maar Veldvarkens houden wel van een beetje extra aroma aan hun aardappels Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2019 Auteur Geplaatst: 24 januari 2019 We krijgen nog steeds heel veel brood. We delen zelf ook regelmatig weer wat uit, gingen er eigenlijk vanuit dat het in januari helemaal terug zou lopen. Maar het is eigenlijk alleen maar meer geworden...? Gelukkig is het koud en schimmelt het niet. In de zomer kan je het echt niet zo lang laten staan in de schuur. Oh Nugget is trouwens al een tijdje terug geslacht, mocht iemand nog op een update zitten te wachten Ze woog 88 kilo 'aan de haak'. Dus zo'n 110 levend gewicht. Haar broer was 20 kilo zwaarder. Hier nog een foto van onze Rits. Je weet wel, dat biggetje met dat enorme litteken op zijn rug. Het is geen biggetje meer, maar hij is wel wat smaller en net iets kleiner dan zijn broertje en zusjes. Hij is nu een half jaar oud. Vanaf de bovenkant zie je zijn litteken echt nog goed. Zo van de zijkant iets minder maar het is nog steeds te zien: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2019 Auteur Geplaatst: 30 januari 2019 Nog meer leven in de brouwerij! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 Ach kijk dan toch! Wat een kleine flupserwupseltjes. Geweldig! Met die prachtige oortjes helemaal naar achteren nog. Dat heeft Choco toch maar knap gedaan hoor Mooi kleurenpaletje ook deze keer hoor. Wat prachtig donkere tinten, wat rooien, en vlekjes her en der. Super cute. Snap dat je in dit rotweer weinig goesting hebt om lang te blijven staan kijken, maar aan deze zijde van t scherm hoop ik toch heus nog op wat meer fotootjes. Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 Biggiessss ....... wat een dotjes zeg.En wat lekker dat je nog veel eten voor de beestjes hebt.Ze zien er prachtig uit. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Amarinde Geplaatst: 30 januari 2019 Geplaatst: 30 januari 2019 Wat zijn ze mooi! En wat een verschil in grootte . Ik blijf dat verbazingwekkend vinden. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2019 Auteur Geplaatst: 30 januari 2019 Voor Charly: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 ik reageer wel even voor Charly... aaaaaaaaaaaaaahhh wat een skeet...om verliefd op te worden super leuke foto.. Quote
jootje Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 En ik ook.....ahhhh! Zo leuk! Om op te vreten! Quote
Charly Geplaatst: 31 januari 2019 Geplaatst: 31 januari 2019 Sssst, Jootje, straks horen ze je nog! (Als ze zo klein zijn, ben ik altijd ernstig in denial mbt het eetbaarheidskarakter. )Dat komt later wel. Als ze gillen om voer en dingen stuk maken of anderszins stom doen...Nu zijn ze zooooo zacht en dottig. En wat Jorieke ooit al zei: ze ruiken ook zo bijzonder die eerste twee dagen ofzo. Naar nix eigenlijk. Maar toch niet helemaal. Stomme is dat ik me de geur automatisch herinner, als ik ze zo klein frupselig zie.Super über cute. Tnx Jorieke. Dag is weer helemaal goed. Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2019 Auteur Geplaatst: 2 februari 2019 We hadden er die 1e dag ook eentje in huis, want die lag er maar sneu bij in het hok. Ze was erg koud, en maakte een nogal zielig geluid steeds. Waardoor Choco dacht dat ze weer op moest springen omdat ze er op stond of lag ofzo. Dus voor de rust in het hok was het ook niet bevorderlijk. We hebben haar opgepakt en in de schuur onder een warmtelamp gelegd. Al leek ze daar erg snel slechter te worden en dood te gaan. De ruimte in de schuur was ook echt ijskoud, dus de lamp deed te weinig. De wandjes van de hamsterbak waarin we haar hadden liggen waren alleen al zo koud door die koude omgeving.Dus; naar binnen bij de kachel. Eerst heb ik haar nog tegen me aan gehouden om haar maar goed snel warm (maar ook weer niet te heet) te krijgen.Er kwam meer beweging in, maar of dat was omdat ze beter werd of omdat het doodgaan gewoon langer werd gerekt dat wisten we niet. Met een uur bewoog ze nog meer, maar nog steeds op haar zij. Ze kwam niet overeind. Na het toedienen van wat suikerwater (ooit eens gelezen in deze groep: https://www.facebook.com/groups/pasturedpigs/ ) werd ze nog wat beter. En toen ik even weg was om alle andere varkens te voeren, en Joep haar nog wat suikerwater gaf, kwam ze ineens overeind en ging ze op zoek naar melk. Dus overal tegenaan duwen enzo We hebben haar toen gauw terug gezet bij haar moeder, want ze moest nodig biest en melk hebben. En dat ging goed! Ze is nu de kleinste van de club, en heeft haar oortjes nog steeds niet goed uitgeflapt. Maar ze doet goed mee en zal nog wel snel weer wat inhalen hoop ik dan. Hier ligt ze in die hamsterbak. Na de 2e keer suikerwater moest het kooi-gedeelte er bovenop want toen zou ze zo over de rand springen. Hier is ze het donkerste kleinste biggetje, tussen een stel oranje broertjes/zusjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Sweeet duimen dat ze het gaat redden. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 2 februari 2019 Geplaatst: 2 februari 2019 Go Kachelbigje! En goeie tip van dat suikerwater hoor. Zeker iets om te onthouden. En fijn om te zien dat dat dus zo goed lijkt te werken. Wat boffen die kleintjes bij jullie he. In ‘de industrie’ was ze er vast al lang niet meer geweest. Benieuwd wanneer haar oortjes gaan uitklappen! Vind het sowieso een erg mooie toom hoor. Met streepjes en vlekjes en rood en mooi donker. Heerlijk niet uniform. Zoals t hoort Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 3 februari 2019 Auteur Geplaatst: 3 februari 2019 De oortjes staan al iets anders, niet meer zo naar achteren. Tja, het gaat helaas ook wel eens mis, zijn we te laat of valt er al niets meer te redden. Of lijkt het alsof het weer helemaal goed gaat en dan ineens ligt ie (dagen later) toch dood in een hoekje van het nest. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 3 februari 2019 Geplaatst: 3 februari 2019 WoW ze zien er prachtig uit deze kleintjes. Supercute en idd om op te eten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 4 februari 2019 Geplaatst: 4 februari 2019 Aaaa hoe lief! Heel aaibaar en knuffelig nog zeg. Kan me niet voorstellen dat zo’n klein frummeltje zon log beest gaat worden. Ik kijk met 2 zieke kindjes naar de foto’s en er wordt in koor ‘aaaaah, wat een SCHATTIES!’ geroepen. Of we een biggetje kunnen krijgen i.p.v. een cavia. Dus... ahem. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2019 Auteur Geplaatst: 6 februari 2019 FLITS (sorry jongens). Hier zie je 'kachel' (zo verdien je een naam hier... door op te vallen ) tussen 2 broertjes/zusjes. Nog steeds geen uitgeflapte oren! Misschien blijven ze wel zo? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 6 februari 2019 Geplaatst: 6 februari 2019 Hahahahahah. Die hebben nog een tijdje vlekjes voor de ogen gezien hoor. Kachel is een dappere. En een bijzondere, zo donker, gestreept, en met van die rare omklapflappers. Haar zusjes zijn trouwens echte knapperds zeg. Fier en nieuwsgierig. Mooi getekend ook. En heeft diegene met de vlekjes nou 1 zwart neusgat? Hahahahaha. Da’s geestig! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2019 Auteur Geplaatst: 6 februari 2019 Ik denk dat het viezigheid is, van wroeten in het hok. Is goed voor ze Maar het ziet er wat raar uit ja. Als een vlek. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 6 februari 2019 Geplaatst: 6 februari 2019 Wat een lieffiess Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2019 Auteur Geplaatst: 16 februari 2019 Zo, we hebben van de week alle velden in orde gemaakt, en een boel varkens naar nieuwe velden verhuisd! Vandaag ook alle draden omhoog op onze achterste hectare, en het stroomapparaat daar afgekoppeld. Alle waterbakken weggehaald en 'schoon' gemaakt, en morgen trekken we met de trekker+drietand nog even wat stukken los. En dan ligt alles daar de komende maanden leeg en mag het onkruid groeien! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 maart 2019 Auteur Geplaatst: 6 maart 2019 In de velden die we al eerder (aug. en sept. 2018) leeg hebben gehaald en met rust hebben gelaten groeit en bloeit alweer van alles. Nog niet genoeg voor de varkens, wel voor de 1e bestuivers! Gisteren heeft Joep weer heel wat aardappels gehaald, bij een loonwerker hier in de buurt. Dat gaat met groot materieel, in onze 'kleine' bakken op onze aanhangwagen. We hebben 15 van die kisten gehaald! 5x rijden... En we hebben maar 9 van die kisten, dus we hebben er ook meteen wat leeggekiept bij de varkens in hun velden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 6 maart 2019 Geplaatst: 6 maart 2019 wat heerlijk zeg. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.