jasmin Geplaatst: 16 mei 2014 Geplaatst: 16 mei 2014 Ja, laat ik die conclusie nou ook al getrokken hebben. Over de heg kieperen deed ik dus. Dit jaar ben ik genadeloos: doorknippen, pletten met de klomp of wat dan ook, maar wel dood. Ik voel me een vleesgeworden barbaar, en dat ben ik dan ook ongelogen. Of het daar aan ligt.... maar ik heb eigenlijk tot nu toe niet zoveel last van slakken. Ik snap er niks van. Misschien is het gruwelbeleid in het roddelcircuit van de slakken terecht gekomen.... en komen ze al bij voorbaat niet... Ik heb echt geen honderden of duizenden slakken te grazen genomen. Een paar tientallen op zijn max. Of minder misschien. Misschien omdat er veel koffie in de compost zit? Maar die koffie moet toch gecomposteerd zijn geraakt? Misschien toeval. Misschien maken ze zich op voor een bliksemaanval als ik het niet meer verwacht? Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
wouttie75 Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Het is bij mij echt een invasie geweest van slakken, vorige week met de regen was het een groot slakken feest ! Ik heb 2 keer in stromende regen slakken staan vangen, ze snel uit hun lijden verlost, toch de meest humane manier ondanks dat het wat bruut overkomt. Ze zaten echt overal ! Peulen / Sla / kool/ Spinazie zelfs bij de hoofdstam van de aardappelen, hier heb ik heel veel weggehaald. Het ziet er nu naar uit dat ik de meeste heb gevangen, het is nu te controleren.....Ook de graskantjes goed kort geknipt in de hoop dat de vogels ze nu beter zien en ze zich niet kunnen verstoppen. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Bit Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Ik heb vandaag 21 slakken uit m'n uien geplukt, een aantal waren vrijwel helemaal weggevreten. De kippen van m'n buurman wisten er wel raad mee Tjeempie. Het is ook helemaal niet dat ik dit im Frage stel hoor, maar dat heb ik dus echt nog nóóit meegemaakt, dat er slakken aan mijn uien zaten ! Mijn aardappelen of tomaten ook nog nooit meegemaakt trouwens. Maar uien ? Zouden ze bij mij genoeg wat anders te eten hebben ofzo ? Quote
RobO Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 aardappel 1 uit een rij was voor meer dan de helft van zijn blad ontdaan, heel vreemd, heb er korrels bij gelegd en nu groeit ie weerkoriander, 3 weken opgekweekt, verdwenen in een nachtkooltjes: half plantje verdwenen kill, kill, kill Quote
slakkenprofi Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Mijn tuin grenst ook aan gemeentetuin en sloten.Wat helpt is het gras langs de moestuin (dus ook de slootwal) kort te houden.De blauwe slakkenkorrels zijn net zo milieuvriendelijk als Escar-Go.Ze worden na verloop van tijd afgebroken tot alleen water en CO2.Een egel zal ze niet eten (er zit ook geen gif in).Via marktplaats en speurders kost dit maar 5 Euro/kg. Quote
Erny Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Uiengroen wordt hier ook gewoon opgegeten hoor... Op het moment liggen de aardappelplanten onder vuur...Slakken (we rapen er honderden) worden tegenwoordig over de sloot gesmeten, sommigen halen het dan nét niet. Quote
Piroska Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Ik heb vandaag 21 slakken uit m'n uien geplukt, een aantal waren vrijwel helemaal weggevreten. De kippen van m'n buurman wisten er wel raad mee Tjeempie. Het is ook helemaal niet dat ik dit im Frage stel hoor, maar dat heb ik dus echt nog nóóit meegemaakt, dat er slakken aan mijn uien zaten ! Mijn aardappelen of tomaten ook nog nooit meegemaakt trouwens. Maar uien ? Zouden ze bij mij genoeg wat anders te eten hebben ofzo ? oh hier is de ui ook favoriet hoor! Ik heb er al honderden van afgeplukt! Alles stengels zitten vol gaten en ze zien er echt niet meer uit. Dit is trouwens ook het eerste jaar dat ze mijn uien en ook afrikanen op aan het eten zijn met zijn allen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Holland Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Klopt het dat dennennaalden tegen slakken werken? Quote Vriendelijke groeten, Holland
Jenneke Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Volgens mij niet zowel de achtertuin als de voortuin liggen vol met verschillende soorten dennennaalden maar het stikt van de slakken. Quote
loes Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 hier zitten de naaktslakken verstopt in de compostbak Quote
jasmin Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2014 Geplaatst: 17 mei 2014 ieieieieig Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
aalterse-willy Geplaatst: 18 mei 2014 Geplaatst: 18 mei 2014 Waar verkopen ze die bloemekes?????????? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gwen Geplaatst: 18 mei 2014 Geplaatst: 18 mei 2014 Whow!! Die slak moet nooit in de tuin komen, want die vreet alle regenwormen op! Quote
Claudia69 Geplaatst: 18 mei 2014 Geplaatst: 18 mei 2014 Ik wil liever slaketende slakken in mijn tuin. De smeerlapkes die heel mijn pas opgekomen wortelveldje hebben opgevreten, mooi in rechte lijn. Volgens mij was het fotofinish. Quote
willemGN Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Dan vergiftigd de merel zich.Ik heb ecostylekorrels gestrooid omdat die rotbeesten al mijn zelfgezaaide komkommerplanten opgevroten hadden toen ik ze net in de kas gezet had. Op het pak staat dat de slakken in de grond kruipen en daar doodgaan. En verder: " ...Egels. padden, vogels en andere dieren ondervinden geen schade..."Maar ik ga toch ook maar weer een bierval zetten, want helemaal vertrouwen doe ik het niet Tja als een vogel een slak zou eten, zou het niet schadelijk zijn. Maar een vogel eet al gauw meer dan 20 -30 slakken per dag, dan hoopt het zich echt wel op. Hoe 'vriendelijk' de Escar Go korrel ook is! Vergelijk het met een snufje zout op het ei is niet erg, maar wel eens een heel kopje vol zout geprobeerd te eten? En hoe was dat? Uiteindelijk zijn alle korrels even slecht, bij verkeerd beheer. Persoonlijk heb ik dan liever de korrels waar duidelijke waarschuwingen aan toegevoegd zijn. Dus mét bitterstof en roze of paarse korrels, dat ziet e r niet natuurlijk uit, en maakt dat heel veel andere beestjes dan slakken er wel van afblijven. En vooral met mate én gooi aangetaste slakken weg! Quote [*]
Piroska Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Ik heb ook "goede" slakkenkorrels gebruikt rond de pompoenen want daar ben ik er al meerdere van verloren dit jaar. Maar achter mij aan hobbelden de eenden en de kippen en die hadden voor ik het door had ALLE korrels opgegeten. ennuh, ze leven nog! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 ja, hier zijn de korrels goed voor de muizen in de kas en de kraaien buiten.... hoe kweek je een kooltje op, les 1: kalk kali en mest tegen de knolvoetkorrels tegen plantjes etende slakkennetten tegen korrel etende vogelsheul veul pennen in net tegen in gaas kruipende jonge merelsstokken tegen netten-omwaaiende windvlagenborderrol tegen snoeiende veenmollenknijpvingers tegen koolrupsen..... Quote
willemGN Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Ik heb ook "goede" slakkenkorrels gebruikt rond de pompoenen want daar ben ik er al meerdere van verloren dit jaar. Maar achter mij aan hobbelden de eenden en de kippen en die hadden voor ik het door had ALLE korrels opgegeten. ennuh, ze leven nog! Dus je geeft je kippen en eenden fosfor? Quote [*]
wouttie75 Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Grrrrrrr........ geen groene courgette meer, verdwenen weg, in 2 dagen ..... Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
appelvrouw Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Dat is echt Ka! Ik heb dit jaar mijn pompoenen &co geplant met een dikke 5 cm hoge kring houtzaagsel erom heen..in het midden ervan nog wat ecostyle slakkenkorrels.Tot nu toe geen vraat. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Waarom nog die slakkenkorrels vraagt Bit in een reaktie op mijn update? Trek je dan de slakken juist niet naar de plant toe?In de ring staan de pompoenen geplant in een berg compost. Deze vrij grove compost bevat nog wel enig slakwerk..slakjes die ik er niet uit heb kunnen halen omdat ze in kluitjes zitten bv. Vaker is het mij overkomen dat ik een slak insluit in bv een cloche, samen met de plant en de compost. Weg plant. Vandaar die korrels, snappie? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Ha, ik snap t. Nee, overkomt mij niet eigenlijk.Mja, ik ben een nette tuinier he ? Mijn compost check ik op slakkenkorrels en grof zet ik dat niet in bij teerdere dingen. Hmm. Voordeeltje van netjes tuinieren he ? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 22 mei 2014 Geplaatst: 22 mei 2014 Tuinierden we allemaal maar zo netjes als Bit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.