Nasuada Geplaatst: 1 oktober 2024 Geplaatst: 1 oktober 2024 Ik ga een strookje van de varkensweide gebruiken voor de knoflook en later uien, aardappels, pompoenen. Ik heb deze soortjes knoflook vandaag besteld. 6 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Kevins Moestuin Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Vanderwal levert echt top kwaliteit knoflook, vorig jaar super dikke tenen gehad. 4 Quote
Rookie Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 (aangepast) Ik heb ze daar dit jaar ook weer besteld. Ik ben er heel tevreden over. Ondanks het slechte weer in het voorjaar had ik toch mooi dikke bollen. 2 oktober 2024 aangepast door Rookie 2 Quote
Gitta Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Ik ga vander Wal onthouden voor volgend jaar. 2 Quote
Nasuada Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Gisteren einde dag begin gemaakt met de achterliggende weide glad te maken voor de knoflook. Wel eer van ons werk zeg. Alle brandnetel geknakt en oude hooibaal groot verspreid. Tja en nu…. Idee was hele dikke laag mest erop maar dat is vers lijkt mij niet goed dus dilemma. Ik denk aan twee opties. Eerste deel gaatjes te maken en daar tuinaarde in te doen en een knoflook teentje per gaatje. En geen mest. En tweede deel wel flink wat te bemesten en daar volgendjaar een pompoen/ aardappel/ ui veld van te maken. of de knoflook toch weer naar mijn bloementuin te verplaatsen in de bakken. Nog tips? 4 Quote https://www.deblijehoeve.nl/
bonnie f Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Ik heb ze daar dit jaar ook weer besteld. Ik ben er heel tevreden over. Ondanks het slechte weer in het voorjaar had ik toch mooi dikke bollen.Fijne winkel. Ook goede aardappels. En veel bruikbare info op de site. En laat ik nu vlakbij wonen!!! 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Rookie Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Dat lijkt me nou zó leuk! Heerlijk rondscharrelen in die winkel en met veel te veel zakjes en plantjes er weer uit komen. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 6 uren geleden, bonnie f zei: Fijne winkel. Ook goede aardappels. En veel bruikbare info op de site. En laat ik nu vlakbij wonen!! Dat is fijn! Heerlijk lijkt me dat. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 @Nasuada oef ik zou er denk ik geen knoflook poten. Als het onkruid ook maar weer iets tevoorschijn komt dan is knoflook snel verdwenen. Pompoenen en aardappels enz. klinkt mij dan beter. Die brandnetelwortels zijn ook niet zomaar verdwenen daar onder dat pak met hooi. Dus nog een dik pak mest er op is vast erg goed. 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Ja ik denk dát Jorieke gelijk heeft en ben ook wel benieuwd of het hooi je brandnetelgroei goed tegenhoud. Het lijkt idd geen goed milieu voor knoflook. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Patrijs Geplaatst: 4 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2024 Mijn buurman had een paar balen hooi over zijn knoflookbedjes verspreid en hij heeft niet hoeven te schoffelen. Wel had hij kleine bollen, maar dat kan ook aan het slechte seizoen of gebrek aan voeding gelegen hebben. Ik heb deze week het onkruid dood geschoffeld wat nog in de compost gekiemd was. Vandaag de compost ingespit en zo veel mogelijk heermoes verwijderd, samen met nog wat vergeten aardappeltjes. Over een week of twee, drie poten van eigen pootgoed. 3 Quote De moestuin van Patrijs
bonnie f Geplaatst: 5 oktober 2024 Geplaatst: 5 oktober 2024 Hmmm, als je "normaal" onkruid had, zou ik geen bedenkingen hebben. De wortels van de brandnetel baren me zorgen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Nasuada Geplaatst: 5 oktober 2024 Geplaatst: 5 oktober 2024 Ooh 🤨🤨te laat, heb de helft eringezet. De andere helft ga ik in de bakken doen. Zal zo foto maken en wij gaan het meemaken. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Flup Geplaatst: 5 oktober 2024 Geplaatst: 5 oktober 2024 Ik moet ze nog gaan poten, het zal dit jaar supermarktknoflook worden met een paar Olifantenknofloken erbij. Ik hoop heel erg dat de woelmuizen hier met hun tanden vanaf blijven, want ik heb dit jaar al best wat oogst verloren aan woelmuizen (en slakken). 2 Quote
Flup Geplaatst: 5 oktober 2024 Geplaatst: 5 oktober 2024 On 10/4/2024 at 7:18 PM, Jorieke123 said: @Nasuada oef ik zou er denk ik geen knoflook poten. Als het onkruid ook maar weer iets tevoorschijn komt dan is knoflook snel verdwenen. Pompoenen en aardappels enz. klinkt mij dan beter. Die brandnetelwortels zijn ook niet zomaar verdwenen daar onder dat pak met hooi. Dus nog een dik pak mest er op is vast erg goed. Brandnetels houden van mest, hoe meer nitraat (mest) in de bodem, hoe meer brandnetels, denk ik. Zelf graaf ik die wortels zoveel mogelijk uit. Dat is ook wel therapeutisch als je zulke lange slierten wortel eruit trekt. Knoflook zou ik in ieder geval ook niet poten in een deel vol met brandnetelwortels. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 In mijn stuk waar knoflook staat, stond ineens een half jaar een steiger… heb dus heel weinig knof geoogst, want waar zat alles ook al weer. Met als gevolg dat ik nu al superveel knoflookgroen heb en al dat groen kan oogsten voor knoflookpasta. das mooi ook, want heb nog maar 1 potje. 5 Quote
Erny Geplaatst: 6 oktober 2024 Geplaatst: 6 oktober 2024 Eergisteren knoflook gepoot. 170 tenen. Helaas was ik wat te laat om te bestellen dus heb gewoon die mooie grote biobollen van de Lidl gebruikt. Zaten wel een paar schimmeltenen tussen, maar niet veel. 5 Quote
Erny Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Hopelijk @Lia56 Maar verwacht dat ze minder goed bewaarbaar zijn als degene die ik het liefst had besteld. De German Extra Hardy met een erg lange bewaartijd. Maar heb vooral het afgelopen jaar mijn eigen knoflook gemist, moet elke keer eraan denken dat ik op tijd nieuwe koop anders grijp ik mis. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 Hardneck knoflook is toch juist minder lang te bewaren in vergelijking met softneck @Erny? Quote
acpronk Geplaatst: 7 oktober 2024 Geplaatst: 7 oktober 2024 @Rookiedat hangt af van welke groep de knoflook is. Sommige softneck rassen zijn ook maar 3 maanden te bewaren max. Van de hardnecks was ik heel erg te spreken over Morado, Sulmona en Moroccan dacht ik. Moet dan even mijn aantekeningen bekijken. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Polly168 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Is knoflook ook te telen in pot, in het najaar? Vorst?? Quote
Arja Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Hier is een topic over: https://www.moestuinforum.nl/topic/213-knoflook-in-potten/ 2 Quote
Erny Geplaatst: 17 oktober 2024 Geplaatst: 17 oktober 2024 Zag gisteren dat de knoflook een paar cm boven de grond uitpiept. Ze doen het. Dat is dus 10 dagen na poten. Die knoflook blijft iets met 10 'n hebben. Doelend op de 10 - Oktober poten 10 - cm diep 10 - cm afstand 10 - cm tussen de rijen (probeer ik iets breder te doen wegens schimmelgevaar) 10 - maanden later oogsten en nu dan ook nog na 10 dagen boven de grond. 5 Quote
Patrijs Geplaatst: 18 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2024 (aangepast) 90 Knoflook met bloem en 60 knoflook zonder bloem gezet, alles van eigen oogst. Op 18 oktober onder de super volle maan die er nu is. 25 cm tussen de rijen (mijn schoffel is 18cm breed). 12 cm op de rij, zodat ze genoeg ruimte hebben op groot te groeien. 8-12 cm diep, afhankelijk van de teengrote. (3x) Oogst hier na 9 manden, half juli. 😉 18 oktober 2024 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.