Tanja65 Geplaatst: 15 april Geplaatst: 15 april Gisteren ook nog de gekregen aardappeltjes van de MTFD gepoot in een zak, en de eerste rabarberstengels getrokken. Vandaag in de achtertuinkas met de magnetron ladingen zaaigrond en potgrond gesteriliseerd. Zo komt de oude magnetron, die we alleen hadden bewaard voor een regelmatige logee die nu niet meer komt, toch nog van pas, met dank aan @cobro60 die hem van zolder heeft gesleept en elektra voor me aanlegde. En ik heb de hele middag plantjes verpot, o.a. de welsh uien en de munt in de grond gezet, en me vermaakt met indelen, opruimen en uitzoeken van van alles. Vanavond de inmiddels chaos in de zaaizakjes tot een aanvaardbaar niveau teruggebracht, en een systeem gemaakt met een bakje voor wat ik op korte termijn wil zaaien. Drie rubrieken: voorzaai, achtertuin/pot directe zaai, moestuin directe zaai. Hopelijk blijft de chaos nu beperkter; als er meer zakjes in het bakje zitten dan ik op korte termijn kan gebruiken moet ik opruimen. En nee ik ben niet erg georganiseerd, juist niet, maar met een moestuin op twee plekken, (eigenlijk drie, ik zaai ook voor gebruik in potten op de camping) én meerdere plekken in huis en buitenshuis waar de zaailingen staan, moet ik mezelf echt dwingen enigszins het overzicht te bewaren. Ik ben ook een schrift begonnen waarin ik zoveel mogelijk opschrijf wat ik heb gezaaid, of eea opkomt en straks of er oogst was en hoe me dat beviel. Het helpt wel. Ik zaai dit jaar iets gecontroleerder dan in het wilde weg. 3 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Gitta Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Zondag heb ik een half uur plantjes verpot van de MTFD. Dit heb ik gisteren afgemaakt. Ook nog planten van mezelf verpot. Verder heb ik onkruid verwijderd, dat komt nu massaal op met de regen die valt. Ook heb ik de kastjes van het slakken schrikdraad weer opgehangen. Quote
INEKEH Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Met kleinzoon flink onkruid verwijderd. Hij keek z'n ogen uit over alle beestjes die daar rondkropen. De lege ruimte opgevuld met bladaarde en tuinaarde. Daar hebben we rozemarijnstekjes neergezet. Is dit handig of kunnen ze beter in potten? 2 Quote
Mellie Geplaatst: 16 april Geplaatst: 16 april Onkruid onkruid onkruid.Ow editje en mijn pioenroosboom geplant. Is de derde al en de goedkoopste. Deze komt van de Lidl en volgens mij gaat deze het doen. En 2 rozen, Kronenberg en TomTom, geplant. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Weer een stukje onkruid. En daarna weer van voren af aan. Water geven hoeft nu niet. Toch bijna 20 mm gevallen afgelopen paar dagen. 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 17 april Geplaatst: 17 april Russische bladkool, spinazie, de eerste asperges, groene knoflook, bieslook en munt geoogst en wat water gegeven. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Rookie Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april We hebben gisteren alle spullen, die we in de moestuin gebruiken, uit het houthok gehaald. Kruiwagen, zakken met grond en compost en afdekmateriaal. Er worden nu serieuze nesten gebouwd op en tussen de houtblokken, we zien kwikstaartjes en vinkjes naar binnen huppen. Om ze verder niet te storen halen we onze eigen spullen er maar uit tot ze klaar zijn met het grootbrengen van de jongen. We zoeken maar een alternatieve verwarming, mocht het nog koud worden. 7 Quote
Mellie Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Gisteren de tentkas nog water gegeven. Gezien dat er 2 boontjes (kousenband!) opkomen! Leuke verrassing. Had dat er maar gewoon bij gegooid, niet verwachtende dat er wat zou gebeuren. Toch geinig die natuur. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 18 april Geplaatst: 18 april Bij mijn moeder in de tuin een stuk zevenblad eruit gehaald. Dat heeft ze al een poosje niet meer bijgehouden… beetje jammer, want het was eigenlijk heel netjes. Nu weer een groene zee. Stukje vrij gemaakt voor de sla. De pepermunt geoogst gewassen en te drogen gelegd. Rabarber een mooi plekje gegeven. Alles is hier nat, dus niet eens water gegeven. Moet maar zo. 1 Quote
bonnie f Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april 9 soorten kool gezaaid. En bloemen, radijs, biet, kruiden, tomaat, bosui en prei. Alles is nu onkruidvrij en voorzien van een laagje compost dus daar ben ik wel een maand of 2 klaar mee. Aardappel gepoot. Dat is nu ook klaar. Wat radijs, prij en biet geplant. Mwaw. Hard gewerkt dus. 1 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Tanja65 Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Gisteren een deel van de spinazie in de kas gerooid, en een ander deel geplukt. Diepgevroren spinazie, gedroogde spinazie (poeder), spinaziesalade, gekookte/gestoomde spinazie, spinaziesoep, spinaziequiche, spinaziewafels, mijn fantasie raakt wat op. Enfin. Voorlopig nog voldoende spinazie dus. Straks nog maar weer eens plukken. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Veel water gegeven, kas van veeeeeeeeeeeeel onkruid ontdaan en de slang erin gelegd ( was kurkdroog). Onkruiden verwijderd etc... 1 Quote
Rookie Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april De eerste spinazie geoogst. Verder wat onderhoud en bijgezaaid, waar dingen niet opgekomen zijn. Potten gevuld met grond van de grote hoop (die uit andere bakken kwam, die gooien we nooit weg). Wat kruiden gezaaid. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Onkruid verwijderd. De bakken zijn nog goed nat, dus water geven achterwege gelaten. Wel alle tomaten, paprika's, pepers en de aubergine lekker buiten gezet. Straks alles weer naar binnen. Quote
woldistel Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Grasmaaien, voor het eerst dit jaar (strimmer) en wat wieden enzo. Morgen is het Pasen = op visite dag, dus maandag gewoon weer lekker verder. Misschien ga ik toch heel dapper de eerste pepers en tomaten in de tunnelkas zetten 😬🫣. Maar misschien wacht ik nog een weekje.....of twee..... 1 Quote
Dahli Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april De laatste 5 tomatenzaailingen opgepot, vijgenbladpompoen gezaaid, de 2 golden eggs grotere potten gegeven en alle groenteplanten van vloeibare voeding voorzien. De rest van de tuin/potten heeft ook water gekregen. Morgen verder. 1 Quote
driepinter Geplaatst: 19 april Geplaatst: 19 april Onkruid gebied, geschoffeerd en water gegeven , nog wat aardappelen geplant in 3 kweekzakken, meer niet. Slechts 1 fotootje gemaakt, van mijn appelboompje die ik onlangs in de volle grond heb gezet.Hij heeft het zo te zien reuze naar zijn zin.. 4 Quote
SuusP Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Onkruidjes gewied en met de jongens slakken gezocht, gelukkig niet zo heel veel gevonden. Ze mochten ze in een emmertje zo'n 300 m verderop brengen, of het helpt weet ik niet maar kwaad zal het niet doen. Vijgjes alle 19 bewonderend toegesproken. Annabelle-aardappelen eindelijk gepoot. Radijsjes gedund. Tomaten opgepot. 2 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Mellie Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Onkruid en water gegeven. Straks alles binnen nog met wat voeding. Ze mogen nu toch echt wel groter gaan worden… die potgrond van de ah ha ik in elk geval nooit meer kopen. Wat een prut grond zeg. 2 Quote
MarjaP Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Genoten van het prachtige weer en al het fruit dat in bloei staat. Net als de zon overigens. Mooie paasdagen allemaal 7 Quote
MarjaP Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Gisteren de eerste raapstelen uit de kas kunnen eten, heerlijk. Ook de sla's doen het goed dus die gaan we deze week uitdelen en opeten. 4 Quote
Oogsten Geplaatst: 20 april Geplaatst: 20 april Gisteren onkruid verwijderd, broccoli, sla, spinazie en bloemkool geplant, bloemen gezaaid. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Eindelijk een klein beetje motregen. Wat glasplaten weggehaald, en witlof, kropsla, bieslook, een beetje rabarber en munt geoogst. 2 Quote De moestuin van Patrijs
SuusP Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Goeie buien gehad hier, heerlijk. Dus maar weer goed gezocht naar slakken en die verhuisd naar het bos om de hoek. Braam aangebonden. Jonge takken van pruim voorzichtig uitgebogen. 1 Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
marcelru Geplaatst: 21 april Geplaatst: 21 april Eindelijk de piepers de grond in, een hele bos fruitboompjes verpot, erwten overkapt met een netje tegen de duiven. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.