Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe ver staan de lampen ervanaf, als blad soms volledig omhoog staat, dan kan het ook zijn dat het licht te fel is. Ter bescherming buigen de blaadjes omhoog om niet te veel licht te vangen.
Hoewel ik de blaadjes wel te licht van kleur vind.

Wat voor substraat heb je gebruikt?

18 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Waarom moet dat ene zaadje eraf, dan doet hij zeker niets meer.

Deze bedoel ik.

image.png

Na het kiemen en wortelen van de zaailing doet het zaadje niks meer.
Het zaadje is nu nog maar een schilletje, wat nu het opengaan van de bladeren belemmerd.

• Like 1
Geplaatst:

@rorror De lampen hangen er 15 - 20 cm erboven. 
Ik heb bij deze geen zaai- en stekgrond gebruikt. Vorig jaar ook niet, maar toen gebruikte ik MM aarde. 
Nu heb ik tomaten- en groenteaarde met een PH waarde die overeen kwam met de waarde die ik op internet steeds vond dat goed is. PH rond 7.
En ik gebruik half Vermiculiet en half aarde.

• Like 1
Geplaatst:
19 uren geleden, Rookie zei:

Door niet te toppen blijven ze slanker.

Toppen zorgt inderdaad voor een (bossigere) vertakte groei, met duidelijk meer maar kleinere vruchten. Toppen hoeft inderdaad niet per se als je drie bijeen plant. Een ander voordeel van toppen is dat kleinere paprika's mogelijk sneller afrijpen (vooral handig bij buitenteelt).

Ik ga dit jaar voor 2 gele paprikarassen:

- Corno Giallo (gele punt)

- Yellow Wonder (gele blok)

Het zaad is niet heel jong meer, ze staan in deno nu.

• Like 1
  • 1 maand later ...
Geplaatst: (aangepast)

Hoe zetten jullie paprika en ook pepers met zijn drieen bij elkaar? Bind je ze samen vast met een touwtje of los in de bak?

Foto niet bij de hand. Die staat op de computer, ik ben buiten met mijn telefoon. Komt later.

Paprika's en pepers per 3 - Diana's mooie moestuin

aangepast door Petrasmoestuin
  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Het is hier natuurlijk midden België dus wel wat warmer dan in de uiterste hoeken van Nederland maar de paprika's en pepers staan hier al twee weken buiten, zowel in volle grond als in pot, en doen het supergoed. 

• Like 1
Geplaatst:

Dat lijkt me heerlijk, om alles zo lekker vroeg in de grond te kunnen zetten.

Ik had het er gisteren nog met @Erny over en ik heb het @loes ook vaak horen zeggen hier: het duurt hier in het hoge noorden echt een paar weken langer, voordat plantjes hier de grond in kunnen.

Maar volgens het laatste weerbericht (dat verandert ook met de dag) wordt het vanaf zondag elke nacht boven de tien graden, dus dan gaan ze de grond in.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...