Petrasmoestuin Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart @rorror ze staan de hele dag onder lampen voor de keukendeur. Ze staan binnen. Binnen kunnen ze niet opgegeten worden. Nee ze staan niet nat. Waarom moet dat ene zaadje eraf, dan doet hij zeker niets meer. Quote
rorror Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Hoe ver staan de lampen ervanaf, als blad soms volledig omhoog staat, dan kan het ook zijn dat het licht te fel is. Ter bescherming buigen de blaadjes omhoog om niet te veel licht te vangen. Hoewel ik de blaadjes wel te licht van kleur vind. Wat voor substraat heb je gebruikt? 18 minuten geleden, Petrasmoestuin zei: Waarom moet dat ene zaadje eraf, dan doet hij zeker niets meer. Deze bedoel ik. Na het kiemen en wortelen van de zaailing doet het zaadje niks meer. Het zaadje is nu nog maar een schilletje, wat nu het opengaan van de bladeren belemmerd. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart Ik snap nu welke je bedoelt @rorror het zaadje is er af nu. Ik deed het ook bij de waterspinazie, maar dat ronde van het blaadje is er nu af. Dus ik blijf daarvan af. 😊 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 22 maart Geplaatst: 22 maart @rorror De lampen hangen er 15 - 20 cm erboven. Ik heb bij deze geen zaai- en stekgrond gebruikt. Vorig jaar ook niet, maar toen gebruikte ik MM aarde. Nu heb ik tomaten- en groenteaarde met een PH waarde die overeen kwam met de waarde die ik op internet steeds vond dat goed is. PH rond 7. En ik gebruik half Vermiculiet en half aarde. 1 Quote
EdelSpint Geplaatst: 23 maart Geplaatst: 23 maart 19 uren geleden, Rookie zei: Door niet te toppen blijven ze slanker. Toppen zorgt inderdaad voor een (bossigere) vertakte groei, met duidelijk meer maar kleinere vruchten. Toppen hoeft inderdaad niet per se als je drie bijeen plant. Een ander voordeel van toppen is dat kleinere paprika's mogelijk sneller afrijpen (vooral handig bij buitenteelt). Ik ga dit jaar voor 2 gele paprikarassen: - Corno Giallo (gele punt) - Yellow Wonder (gele blok) Het zaad is niet heel jong meer, ze staan in deno nu. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei (aangepast) Hoe zetten jullie paprika en ook pepers met zijn drieen bij elkaar? Bind je ze samen vast met een touwtje of los in de bak? Foto niet bij de hand. Die staat op de computer, ik ben buiten met mijn telefoon. Komt later. 1 mei aangepast door Petrasmoestuin Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Maar niet vastgebonden @Rookie dat was eigenlijk mijn vraag. Quote
Rookie Geplaatst: 1 mei Geplaatst: 1 mei Ik zet er wel een stokje tussen en daar maak ik ze aan vast. 2 Quote
Gitta Geplaatst: 1 mei Auteur Geplaatst: 1 mei (aangepast) Ik doe het zoals @Rookie. Met een stok er tussen. 1 mei aangepast door Gitta Schrijffout verbeterd 1 Quote
Rookie Geplaatst: gisteren om 06:15 Geplaatst: gisteren om 06:15 Vanaf zaterdag worden de nachttemperaturen negen graden en hoger verwacht. Kunnen de paprika's dan al in de grond? En de pepers? Quote
ElkeV80 Geplaatst: gisteren om 09:20 Geplaatst: gisteren om 09:20 Het is hier natuurlijk midden België dus wel wat warmer dan in de uiterste hoeken van Nederland maar de paprika's en pepers staan hier al twee weken buiten, zowel in volle grond als in pot, en doen het supergoed. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Dat lijkt me heerlijk, om alles zo lekker vroeg in de grond te kunnen zetten. Ik had het er gisteren nog met @Erny over en ik heb het @loes ook vaak horen zeggen hier: het duurt hier in het hoge noorden echt een paar weken langer, voordat plantjes hier de grond in kunnen. Maar volgens het laatste weerbericht (dat verandert ook met de dag) wordt het vanaf zondag elke nacht boven de tien graden, dus dan gaan ze de grond in. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.