geedee Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Ik heb de aardbeispinazie gezaaid en de plantjes komen mooi op nu. Ze staan nog in de zaai-potjes omdat ik even niet weet waar ik ze het beste kan uitplanten. Google geeft wel info dat de "aardbeitjes" naar bietjes smaken en de "spinazie" een nootachtige smaak heeft en wordt klaargemaakt als gewone spinazie. Wie heeft er ervaring mee?Waar zet ik ze? (bemeste grond...onbemeste?) Quote
Erny Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Heb ze vorig jaar in potgrond gezet en daarna niet echt meer op gelet en toch kwamen er takjes uit met her en der een blaadje ( niet genoeg voor spinaziemaaltje) en ook de rode aardbei-achtige vruchtjes kwamen aan die stengels opzetten... niet speciaal lekker... meer voor de leuk...Groeit wel goed dat spul.... Quote
geedee Posted June 6, 2012 Author Posted June 6, 2012 Worden ze erg hoog en hebben ze steun nodig? Quote
Eva Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 inmiddels heb ik ze 3 keer gezaaid en ze komen hier gewoon niet op!balen... Quote
Bubbels Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Heb ze vorige week gezaaid. Ben heel erg benieuwd want heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Erny Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Vorig jaar werden ze zo'n 30 á 40 cm lang/hoog en gingen wel wat hangen (dat kon ook omdat ik ze in verhoogde bak had staan...) maar eigenlijk kunnen ze wel zonder steun. Quote
eva1986 Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Mijn vader heeft ze in de kas staan, de volle grond. Plant van 50 x 50 cm zeker! Vruchtjes vind ik erg vies, blad inderdaad een wat notige spinazie smaak, lekkerder als gewone bladspinazie, vind ik! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
geedee Posted June 6, 2012 Author Posted June 6, 2012 Ik las net ergens op inet dat je de vruchtjes ook door gesmolten chocolade kunt halen.... maar tja....als je ze niet lekker vind, zou ik mn chocolade er niet mee verpesten Quote
KimenDennis Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 ik kon er ook niet veel over vinden op internet, waar heb je de zaadjes gekocht? Quote
eva1986 Posted June 6, 2012 Posted June 6, 2012 Ach geedee... Met chocolade maak je str*nt nog lekker! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
geedee Posted June 7, 2012 Author Posted June 7, 2012 De zaden heb ik geruild, maar ik zie dat ze overal op internet te koop zijn. Quote
Indy Posted March 4, 2013 Posted March 4, 2013 Het is een oud topic,weet ik,maar ik kon alleen deze verder vinden hierover.Ik heb hiervan zaadjes besteld,hoe is het afgelopen met jullie aardbeispinazie? Quote
malouis Posted March 4, 2013 Posted March 4, 2013 Bij mij heeft hij het prima gedaan (gewoon in volle grond).Ik heb hem gekookt gegeten (nadeel: ontzettend veel plukwerk) en rauw in een salade.Smaakte uitstekend.Kan laxerend zijn als je grote hoeveelheden rauw eet (komt als ik het goed heb doordat hij oxaalzuur bevat).Vruchtjes vond ik niet bijzonder: leuk ter garnering, weinig smaak, niet vies, niet lekker. Quote
geedee Posted March 4, 2013 Author Posted March 4, 2013 Hier ook veel blad....stond in de volle grond gewoon buiten....vruchtjes een beetje waterachtig met structuur van knapperig radijsje....een bite, zeg maar.....inderdaad leuk als versiering.....in de zomers ook wel uit t vuistje lekker fris(uit de koelkast). Quote
Indy Posted March 5, 2013 Posted March 5, 2013 Bedankt ,dus niet voorgezaaid? Het was ook de bedoeling dat ie gewoon in de volle grond kwam te staan. Quote
kenbeimer Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 De tweede keer dat deze na een jaar omhoog gestoten wordt... Wat ik mij afvroeg is of deze ook natuurlijk te vermeerderen valt. Daarmee bedoel ik, als je de vruchtjes laat zitten, schieten ze dan volgend jaar overal omhoog, net als bij frambozen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
geedee Posted July 4, 2014 Author Posted July 4, 2014 Ik heb m niet gezaaid deze keer maar hij is aan de overkant van t paadje waar hij vorig jaar stond spontaan opgekomen dit jaar. Ik herkende m pas toen die rode dingen er weer opkwamen. Overal zie ik ze niet opkomen maar dat kan ook vast omdat ik de meeste plekken daar in de buurt bewerkt heb en de in een vroeg stadium als "onkruid" ondergeschoffeld heb. Quote
Ktrijn Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Heeft iemand toevallig ooit een foto gemaakt van de aardbeispinazie kiemplantjes? Ik heb ze in een pot gezaaid en ik heb 3 nu verschillende kiemplantjes. Ik weet niet welke de echte aardbeispinzie is en welke het onkruid. Het is de eerste keer dat ik dat gezaaid heb. Quote
Deborah Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Nee, maar bij mij waren het minuscule sprietjes. Het lijkt steeds niet te lukken bij mij Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Ktrijn Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Ik heb even wat foto's van de kandidaten voor aardbeispinazie genomen. En er waren geen 3, maar 4 soorten kiemplantjes. Welke is de echte? Ik heb ze wel al begin maart gezaaid en er komt nu pas iets boven. Dus mogelijk is het allemaal onkruid en had ik slecht zaad van de aardbeispinazie. Wie van de 4? Kandidaat 1: Kandidaat 2: Kandidaat 3: Kandidaat 4: Graag jullie mening! Quote
Deborah Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Dit is die van mij, niet lachen Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Ktrijn Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Dat lijkt het meest op kandidaat 3. Heeft het bij jou ook zo lang geduurd om te kiemen? Want misschien is het na 2 maanden voor aardbeispinazie wel hopeloos en dan kan ik beter nog iets anders in die pot zetten. Quote
Deborah Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Ik weet niet meer precies wanneer ik het gezaaid heb, maar een oorverdovend succes is het nog niet Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Erny Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Hebben jullie ze buiten of binnen staan? En ga er vooral niet te veel aan friemelen als ze nog zo klein zijn, dat vonden ze bij mij ooit ook niet zo fijn... Het is een soort Melde, van de Ganzevoetfamilie... Misschien kan je daar eens op gaan googelen over zaaiwijze enzo? Quote
Deborah Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Mijn Melde was vorig jaar wel een succes. De Aardbeispinazie staat sinds kort in de verhoogde moestuinbak. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Recommended Posts